loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 56 چهارشنبه 08 آذر 1402 نظرات (0)

چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

احتمالا سوال چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم بیشتر برای کسانی مطرح میشود که به دلیل نشتی از لوله های سوراخ شده خود را دیگر یک مشکل بزرگ میدانند, اما صبر کنید و تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید با کمی حوصله مشکل رفع نشتی و ترک های لوله را خود راسا و با استفاده از روش هایی ساده رفع نمایید.

در پاسخ به پرسش چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم بایستی به جنس لوله, محل نشتی, اندازه سوراخ و نوع آن بستگی دارد. هر کدام از شرایط فوق میتواند با شیوه و روش رفع نشتی موثر باشد. البته این موضوع بر طول عمر و کیفیت تعمیرات لوله کشی نیز بستگی دارد. بدیهی است که رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب شیوه اجرای نبوده و فقط در برخی تبلیغات بیخودی استفاده شده و قابل اجرا نیست. 

اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد

چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

8 روش چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

هر یک از روش های زیر نیاز به تجربه دارد, اما میتوانید با کمی دقت خود شما نیز آنها را انجام دهید.

  • تعویض مقطعی لوله و اتصالات آسیب دیده
  • استفاده از مهره ماسوره طلایی برای لوله های فلزی
  • استفاده از کمربند پلی اتیلن برای انواع لوله های فلزی, پلاستیکی و پلیکا
  • استفاده از بوشن تعمیری برای فاضلاب در لوله پلیکا و پوش فیت
  • استفاده از روش وصله گذاری برای لوله پلیکا
  • جوشکاری برای لوله های فولادی گاز و شوفاژ
  • به کارگیری تیوب, نوار چسب آب بندی و بست گازی
  • استفاده از انواع چسب مایع

هر یک از روش های فوق در وضعیت های خاصی قابل اجرا هستند و برای برخی از روش های رفع نشتی لوله بدون تخریب و برای بعضی با تخریب استفاده میشود.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

همان طور که گفتیم رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب وجود نداشته و به دلیل اینکه برخی از مشتریان هزینه و مشقات زیادی برای تخریب دارند, برخی برندهای تجاری با سواستفاده از این مساله اقدام به فروش محصولات تقلبی خود میکنند. ریختن هیچ ماده ای بدون اینکه باعث گرفتگی خود لوله اتصالات نشود,نمیتواند مانع از نشتی لوله های آب شود.

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

بهترین و راحت ترین راه برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی, تعویض قسمت های آسیب دیده است. اگر به اتو , لوله کش و یا تجهیزات لوله کشی دسترسی ندارید, شاید بتوانید با استفاده از میخ در صورت سوراخ شدن لوله, و مهار آن با بست و یا پیچیدن تیوب نشتی را به به شکل موقتی رفع کنید اما در نهایت بایستی به زودی رفع نشتی لوله پلاستیکی را بایستی با تعویض قطعات سوراخ شده انجام دهید.

در صورتیکه لوله روکار بایستی به دلیل راحت بودن و عدم نیاز به تخریب برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی بهتر است که قطعات لوله و اتصالات عوض شوند. استفاده از اتصالاتی مانند مهره ماسوره و بوشن در این موارد بهترین راهکار است.

در صورت عدم دسترسی به اتو لوله کشی ممکن است بتوان با استفاده از اتصالات پلی اتیلن مانند بوشن مساوی یا کمربند پلی اتیلن رفع نشتی را انجام داد. در صورتیکه پارچه یا لقمه اتو لوله کشی دارید اما برق نیست و یا دستگاه اتو خراب است, میتوانید با داغ کردن لقمه اتو لوله کشی روی شعله مستقیم آتش برای اتو کردن لوله و اتصالات در حد چند سر جوش این روش را به کار بگیرید.

رفع نشتی لوله پنج لایه

شیوه رفع نشتی لوله کشی پنج لایه بسته به محل نشتی متغیر است. در صورتیکه نشتی از خود لوله باشد که معمولا بر اثر وارفتگی یا سوراخ شدن توسط مته اتفاق میفتد, بایستی قسمتی از لوله خراب که معیوب شده به طور کلی تعویض شود. در سوراخ های لوله پنج لایه میتوان با استفاده از بریدن لوله و استفاده از یک بوشن کوپلی لوله پنج لایه با همان سایز لوله را درست کرد. نشتی از محل پرس لوله های پنج لایه را نیز احتمالا بتوان با پرس مجدد رفع کرد اما ممکن است نیاز به تعویض اتصالات خراب باشد.

رفع نشتی لوله آب فلزی

رفع نشتی لوله آب فلزی بسته به نوع خرابی و محل نشتی تعیین میشود. در صورتیکه که نشتی لوله آب و شوفاژ از یک اتصال یا قطعه لوله خراب است, بهترین کار تعویض اتصالات یا لوله مورد نظر است.

در گذشته به دلیل رواج لوله کشی گالوانیزه دنده ای, استفاده از حدیده برقی و دستی بسیار متداول و در دسترس بود, اما در حال حاضر رزوه و دنده کردن لوله ها کمی سخت شده است. اما خوشبختانه هنوز هم تاسیسات کاران و فروشگاه هایی هستند که به صورت آماده یا سفارشی اقدام به فروش لوله های دو سردنده میکنند.

در صورتیکه که قصد تعویض قطعه ای از لوله فلزی را دارید, چند راهکار متفاوت پیش رو دارید.

  1. تهیه لوله گالوانیزه دو سر دنده و نصب آن به جای قسمت آسیب دیده
  2. استفاده از مهره ماسوره طلایی برای ایجاد دنده روی لوله آهنی و سپس استفاده از لوله های پلاستیکی یا لوله کشی پنج لایه به جای قطعه آسیب دیده
  3. استفاده از روش های موقت ترمیم لوله آب فلزی

چسب نشتی لوله فلزی

بهترین چسب نشتی لوله فلزی, چسب هل , چسب دوقلو و چسب میل پوکس است. اما این چسب های بیشتری برای مقاطعی هستند که ترک خورده و یا سوراخ ریزی دارند. در صورتیکه یک قطعه از لوله شکسته شده باشد و محل معیوب سوراخی با سطح زیادی باشد, بایستی یک تکه لوله یا هر وسیله ای در جای مربوط قرار داده تا چسب بتواند آن قطعه را آب بندی کند. در واقع یک پرکننده جامد بایستی وجود داشته باشد وگرنه چسب به تنهایی نمیتواند یک سوراخ بزرگ را پرکرده و آب بندی کند.

رفع نشتی لوله پلیکا توکار

برای رفع نشتی لوله پلیکا توکار نیز بایستی اطراف محل شکستگی خالی شده تا بتوان محل را با استفاده از وصله گذاری یا بوشن تعمیری درست کرد. در صورتیکه نشتی از لوله اتصالات پلیکا زیر سقفی باشد, کنده کاری بایستی از طبقه زیرین انجام شود, که هزینه کمتری دارد.

رفع نشتی لوله گاز

 از انجا که قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی ارزان هستندو نشتی گاز خطرناک است, استفاده از چسب و روش های این چنینی بسیار مخاطره آمیز است.

رفع نشتی لوله آب با چسب آکواریوم

اما رفع نشتی لوله با چسب آکفاریوم یکی از پرکاربردترین روشهای موقتی و حتی دایمی به حساب می آید. ساختار چسب سیلیکون به شکلی است که در صورت آب بندی به سختی میتواند از آب بندی خارج شود. اما برای آب بندی با چسب آکواریوم نیاز به زمان تا حدود یک شبانه روز است. در ضمن برای پرکردن سوراخ های بزرگ بهتر است از اجسام دیگر مانند بست یا تیوب برای کمک به تثبیت چسبندگی سیلیکون کمک گرفت. با توجه به موارد ذکر شده بهتر است در رفع نشتی لوله آب فلزی و پلاستیکی از روش تعویض استفاده کرد.

اگر نوشته چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم , مفید بود نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 329
  • بازدید ماه : 1,009
  • بازدید سال : 13,325
  • بازدید کلی : 82,283