loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 1 چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خدمات تاسیساتی نارمک هفت حوض

اجرا و تعمیرات تاسیسات و لوله کشی ساختمان و کلیه خدمات تاسیساتی نارمک هفت حوض دردشت گلبرگ سرسبز فدک هلال احمر و محدوده مناطق اطراف 24 ساعته بدون تعطیلی.

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب,لوله کشی گاز خانگی, لوله کشی پکیج, لوله کشی روکار و توکار, لوله کشی آتش نشانی,اجرای سیستم گرمایش از کف, نصب و راه اندازی موتورخانه مرکزی, عیب یابی و سرویس موتورخانه, نصب و تعمیرات پکیج دیواری, نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری, نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی ساختمان, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و وال هنگ, نصب و تعمیرات روشویی و فلاش تانک, آب بندی و رفع نشتی رادیاتور شوفاژ, نصب رادیاتور, تعمیر سیفون ظرفشویی و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی نارمک و محدوده اطراف به صورت شبانه روزی همراه با لوازم  با نمایندگی سوپرپایپ, نیوپایپ و آذین لوله سپاهان.

خدمات تاسیساتی نارمک هفت حوض

خدمات لوله کشی تاسیساتی نارمک هفت حوض شبانه روزی

خدمات لوله کشی یکی از موارد اجتناب ناپذیری می باشد که حداقل یک بار به ان نیاز پیدا کرده اید. گاهی مشکلات متعدد یا لوله کشی ساختمان های قدیمی دچار مشکل می شود که در این جور مواقع لازم است متخصصان و افراد حرفه ای در امر لوله کشی به کمک شما بیایند تا با کمک ان ها بتوانید مشکلات را حل نمایید و هر چه سریع تر اوضاع را رو به راه کنید. پس هر زمانی ممکن است که لوله کشی اب و فاضلاب منزل شخصی شما به مشکلی بخورد پس در هر زمان باید کمک این افراد را در نظر داشته باشید. زمانی که لوله کشی اب و فاضلاب منزل شما دچار مشکل می شود اگر به سرعت نسبت به رفع مشکل و ایراد حاصله اقدام ننمایید خسارت های جبران ناپذیری وارد خواهد شد. که در این صورت باید هزینه چند برابری را در نظر بگیرید. همواره سعی داشته باشید با یک سری نکات و به ویژه نکات بهداشتی از این گونه اسیب ها و خرابی ها جلوگیری کنید اما اگر با وجو تمامی مراقبت ها باز هم به مشکلی خوردید اصلا لازم نیست که استرس داشته باشید یا اینکه نگران شوید. زیرا امروزه افراد بسیار ماهری برای خدمت رسانی در زمینه لوله کشی اب و فاضلاب حاضر هستند. که در صورت برخورد با چنین مشکلاتی و نیاز به این افراد تنها با یک تماس با خدمات تاسیساتی نارمک هفت حوض می توانید بلافاضله این افراد را در محل مشاهده نمایید. اکثر تاسیساتی ها خدمات بیست و چهار ساعته به شما ارائه خواهند تا تا در هر زمانی که به مشکل خوردید بتوانید از ان ها کمک بگیرید. تمامی خدمات مختلف مربوطه به لوله کشی اب و فاضلاب توسط این افراد متخصص حاضر در تاسیساتی ها را برای شما انجام خواهند داد که مسلما هر یک از این خدمات دارای تعرفه مشخصی می باشد که فرد متقاضی خدمات لوله کشی بعد از انجام کار باید بپردازد.

خدمات تاسیساتی ساختمان به دو بخش لوله کشی و تاسیسات گرمایشی و سرمایش تقسیم بندی میشود. البته برخی از اجرای لوله کشی احتمالا مربوط به تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان میشود.

لوله کشی آب و فاضلاب از جمله مواردی هستند که تقریبا در هر ساختمان مسکونی و حتی اداری, تجاری و غیره مشترک و وجود آنها لازم و ضروری است. اما با توجه به انتخاب نوع سیستم گرمایش و سرمایشی و همچنین شرایط مکانی, لوله کشی گاز, لوله کشی شوفاژ و پکیج و لوله کشی کولر گازی و اسپلیت مواردی هستند به سایر انواع لوله کشی افزوده میشوند.

پوش فیت پلی ران چیست

تعمیر شوفاژ نارمک

تعمیر شوفاژ نارمک یکی از خدمات تاسیساتی لوله کشی پرتقاضا در نارمک است. کلیه سرویس ها و خدمات نصب, هواگیری و تعمیر رادیاتور شوفاژ, سرویس , عیب یابی و تعمیرات پکیج و راه اندازی و تعمیر موتورخانه شوفاژ مرکزی میشود.

هر یک از خدمات فوق را میتوان یک رسته تخصصی از خدمات تاسیساتی دانست و یک سرویس کار شوفاژ بایستی به یک یا چند مورد از موارد فوق تسلط داشته باشد. اما به طور کلی سیستم سرویس و تعمیرات پکیج با موتورخانه کمی متفاوت است.

تعمیر موتورخانه نارمک

اجرا تعمیر تاسیسات موتورخانه شوفاژ, بازسازی,  نوسازی و سرویس موتورخانه شوفاژ, تنظیم و تعمیر مشعل گازی , اتمسفر, ایران رادیاتور, اخگر و برندهای دیگر

تعمیر و نصب دیگ شوفاژ  – چدنی و فولادی, تعویض پره های مستعمل و خراب دیگ و جایگزینی با پره های نو.

نصب , تعمیر و تعویض پمپ سیرکوله شوفاژ , آبگرم , منبع, نصب , تعویض و تعمیر منبع دوجداره , کویلدار, مبدل حرارتی , شستشوی مبدل و منبع کویل دار

تعمیر کلکتور موتورخانه , جوشکاری و لوله کشی شوفاژخانه, نصب و تعمیر شیرفلکه و لرزه گیر های موتورخانه

نصب , تعویض منبع انبساط پشت بام, لوله کشی رفت و برگشت  منبع انبساط, نصب و تعمیر پمپهای تحت فشار خانگی ساختمان, لوله کشی منبع و مخزن ذخیره آب ساختمان

نصب و تعمیر شیرآلات نارمک

نصب و تعمیرات شیرالات بهداشتی , اهرمی , کلاسیک دوش حمام , سینک ظرفشویی,دستشویی,توالت ایرانی و فرنگی

نصب و تعمیرات توالت فرنگی روکار و توکار وال هنگ, فلاش تانک روکار و توکار , نصب بیده , نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

نصب , تعمیر و آب بندی رادیاتور شوفاژ, اضافه کردن پره رادیاتور, نصب رادیاتور ایران , بوتان, پنلی و حوله خشک کن حمام

نصب روشویی کابینتی , نصب لوازم سرویس بهداشتی, فول ست و آیینه باکس,

نصب , سرویس و تعمیر کولر آبی و گازی, نصب پکیج , آبگرمکن , لوله کشی پکیج و آبگرمکن, نصب بخاری , اجاق و لوازم گاز سوز.

نصب و لوله کشی ماشین لباسشویی, ماشین ظرفشویی و یخچال ساید و کلیه خدمات تاسیساتی , جوشکاری لوله کشی نارمک , برقکاری , ایزوگام و ساختمانی در محدوده نارمک تهران.

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سردوگرم, لوله کشی روکار و توکار آپارتمان , ساختمان و رایزر با لوله تک لایه , پنج لایه و فلزی, تعمیرات لوله کشی شوفاژ و رادیاتور, لوله کشی شوفاژ روکار و توکار لوله کامپوزیت, تک لایه و پنج لایه جوشی,پرسی و فیتینگ.

انشعاب , اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب, لوله کشی توالت , حمام , آشپزخانه , فرنگی و اتصال به فاضلاب شهری. لوله کشی پلیکا, پوش فیت, چدن و پلی اتیلن, تعویض و تبدیل لوله کشی چدن به پی وی سی و پوش فیت.

تشخیص ترکیدگی لوله, پیدا کردن و رفع نم, ترمیم و تعمیرات مربوطه, لوله بازکنی و رفع گرفتگی, تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی از صفر تا صد, تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و بنایی مربوطه

لوله کشی گاز نارمک

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز, تغییرات کلی و جزیی گازکشی, جوشکاری لوله گاز آشپزخانه,پکیج , آبگرمکن و لوازم گاسوز, کور کردن لوله گاز بلااستفاده روشنایی و شومینه, جابجایی لوله گاز کنتور, اصلاح مسیر لوله کشی گاز ساختمان و آپارتمان و کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی نارمک هفت حوض و میدان های مختلف نارمک.

تهران پایپر بازدید : 15 چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نمایندگی سوپرپایپ چه خدماتی ارایه میدهد؟

خرید از نمایندگی سوپرپایپ همراه با خدماتی است که این شرکت به شما ارایه میدهد.

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ در بازار تهران با ارایه بیشترین تخفیف های درصد لیست قیمت سوپرپایپ به فروشگاه های همکار, سازندگان و مجریان تاسیساتی میباشد. در کنار فروش با قیمت های فوق العاده شما میتوانید در صورت نیاز به سایز برندها و اقلام تاسیسات و لوله اتصالات لیست اقلام خود را برای ما از شبکه های اجتماعی ارسال کرده تا در اسرع وقت نسبت به استعلام قیمت و صدور پیش فاکتور ارایه میدهد. این فروشگاه تنها نمایندگی سوپرپایپ تهران و اصلی ترین آن است.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) یک برند لوله پنج لایه است که برای انتقال سیالات در سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شود. این لوله‌ها از طریق تکنولوژی پیشرفته تولید می‌شوند و از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) از ترکیب پلیمر PEX یا پلی اتیلن مشبک با یک لایه آلومینیوم خاص ساخته شده و در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. این لوله‌ها دارای ویژگی‌های مهمی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت و خوردگی هستند. برای خرید از نمایندگی سوپرپایپ بهتر است که کاتالوگ و لیست قیمت سوپرپایپ را مطالعه کرده و از اتصالات متنوع آن مطلع شوید.

نمایندگی سوپرپایپ چه خدماتی ارایه میدهد

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار اصلی ترین نمایندگی سوپرپایپ تهران

با توچه به اینکه لوله و اتصالات سوپرپایپ از بهترین لوله های پنج لایه بازار داخلی و قابل رقابت با برندهای بین المللی است ,در مقایسه با برندهای هم تراز خارجی قیمت بسیار مناسبی داشته و در بین تولیدکنندگان داخلی نیز تفاوت چشم گیری قیمت ندارد.فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار واقع در بازار تهران بیش از بیست سال است که فعالیت خود را در زمینه تامین لوله و اتصالات ساختمانی آغاز نمود, با فروش بالای خود اقدام به اخذ نمایندگی رسمی لوله و اتصالات سوپرپایپ کرده است. پایپ بازار در حال حاضر جزو شاخص ترین نمایندگی های سوپرپایپ در سطح کشور بوده است. پایپ بازار تهران تنها نمایندگی نیوپایپ در بازار تهران است, که با ارایه تخفیف های خاص, همواره به تارگت فروش خود میرسد. این استراتژی مسلما در کنار شما عزیزان و با رضایت مشتریان فراهم گشته است.

لوله پوش فیت پلیران

ویژگی های خرید سوپرپایپ از پایپ بازار

  • تخصیص بیشترین درصد تخفیف طبق لیست قیمت سوپرپایپ
  • صدور پیش فاکتور فوری و ایحاد امکان مقایسه
  • امکان صدور فاکتور رسمی 
  • ارسال سریع لوله و اتصالات سوپرپایپ 
  • تضمین اصالت کالا و گارانتی قیمت
  • امکان ارسال دیگر انواع ملزومات تاسیسات,لوله و اتصالات همراه با لوازم سوپرپایپ
  • دپوی جنس کلیه اقلام نیوپایپ در انبار مرکزی
  • ارایه مشاوره های تکنیکی و مقایسه های قیمتی بین برندهای و لوله های مختلف
  • ارسال به تهران و سایر شهرهای کشور
  • امکان حضور فیزیکی یا خرید تلفنی 

 

انواع لوله و اتصالات سوپرپایپ

لوله و اتصالات سوپرپایپ حاوی دو مدل لوله سوپرپایپ+2 و لوله پکس آل پکس است, که هر 2 مدل لوله سطح کیفی بالایی دارند. برای برخی موارد مانند سیستم آبرسانی مصرفی و شوفاژ, لوله های سوپرپایپ+2 مناسب تر بوده و برای سیستم گرمایش از کف لوله های پکس بهتر قلمداد میشوند. لوله سوپرپایپ از سایز 16 سایز 32 تولید داخل و لوله های از سایز 40 تا 110 ساخت کشور آلمان هستند. 

اتصالات سوپرپایپ شامل زانو پرسی مساوی از سایز 16 تا 32 کلاسیک و سوپرپایپ+2 , بوشن پرسی مساوی, سه راهی پرسی , زانوی دیواری توکار, زانو صفحه دار روکار, مهره ماسوره پرسی, رابط مغزی دار پرسی, رابط توپیچ پرسی, تبدیل پرسی ,چپقی پرسی, زانو مغزی پرسی, رابط پرسی مهره دار, رابط فلنجی, درپوش یا کپ پرسی, زانو سه راهی پرسی(سه راهی 90 پرسی), سه راهی ناف دنده 180 درجه پرسی, سه راهی تبدیل پرسی در ابعاد متنوع, بوشن شیفت پرسی, زانو 45 درجه پرسی, چپقی برنجی, درپوش برنجی توپیچ و روپیچ, کلکتور 2 انشعابی تا 10 انشعابی در اندازه های متفاوت,کلکتور ترموستاتیک,کلکتور با دبی سنج, مغزی برنجی بلند و کوتاه, مهره ماسوره برنجی, ترموستات و پایه ترمستات, شیر کلکتوری, شیر برقی و سرشیر برقی, کنترلر ویژه, ترمینال کنترل, افزودنی بتون, بست ریلی گرمایش از کف, بست خاردار,بست عایق, جعبه کلکتور, درب جعبه کلکتور, چسب دوطرفه,رله پمپ گرمایش از کف, شیرتوپی, عایق کناری, شیر سوپروالو, رابط سوپروالو ,بست U کلکتور,مانومتر سوپرپایپ, بست پلاستیکی روکار 16 تا 32, پایه دوبل سوپروالو, درپوش پلاستیکی تست آبی و قرمز, صفحه درای وال, مجموعه دورپوش دوبل سوپروالو در رنگ بندی مختلف, حلقه فک مدولار, پرس دستی,لوله خم کن, پک ابزار, فنر از سایز 16 تا 32, قیچی لوله بر در سایز کوچک و بزرگ, توپی پرس دستی, فک پرس, کالیبراتور, دستگاه پرس برقی شارژی, دستگاه پرس هیدرولیک و بست های سیستم نصب سوپرفیکس از محصولات سوپرپایپ هستند.

ویژگی های لوله اتصالات سوپرپایپ

  1. مقاومت فشاری بالا: لوله سوپرپایپ به دلیل استفاده از مواد فلزی با کیفیت بالا، مقاومت فشاری بالایی دارد و قادر است با فشارهای بالا مقابله کند.

  2. مقاومت در برابر حرارت: لوله سوپرپایپ می‌تواند در دماهای بالا و پایین استفاده شود و مقاومت حرارتی بالایی دارد. این ویژگی آن را مناسب برای صنایعی که با دماهای متغیر سروکار دارند، می‌سازد.

  3. مقاومت در برابر خوردگی: لوله سوپرپایپ دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است. این ویژگی آن را برای استفاده در محیط‌های شیمیایی و خورنده مناسب می‌سازد.

  4. دقت ابعادی: لوله سوپرپایپ دارای دقت بالایی در ابعاد است. این به معنی عدم وجود خطاها و انحرافات زیاد در ابعاد لوله است.

  5. طول بلند: لوله سوپرپایپ در طول‌های بلند تولید می‌شود. این ویژگی آن را برای کاهش تعداد اتصالات و راه‌اندازی آسان‌تر در سیستم‌های لوله‌کشی مناسب می‌سازد.

  6. قابلیت اتصال: لوله سوپرپایپ با اتصالات مختلفی مانند جوش، مفصل، پیچ و مهره و سایر اتصالات قابل استفاده است.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنعت آب و فاضلاب، ساختمانی و صنایع دیگر استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های برتر و قابلیت انتقال سیالات در فشارها و دماهای مختلف، این لوله‌ها به عنوان یک گزینه پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

لیست قیمت سوپرپایپ

اتصالات سوپرپایپ شامل زانو پرسی مساوی از سایز 16 تا 32 کلاسیک و سوپرپایپ+2 , بوشن پرسی مساوی, سه راهی پرسی , زانوی دیواری توکار, زانو صفحه دار روکار, مهره ماسوره پرسی, رابط مغزی دار پرسی, رابط توپیچ پرسی, تبدیل پرسی ,چپقی پرسی, زانو مغزی پرسی, رابط پرسی مهره دار, رابط فلنجی, درپوش یا کپ پرسی, زانو سه راهی پرسی(سه راهی 90 پرسی), سه راهی ناف دنده 180 درجه پرسی, سه راهی تبدیل پرسی در ابعاد متنوع, بوشن شیفت پرسی, زانو 45 درجه پرسی, چپقی برنجی, درپوش برنجی توپیچ و روپیچ, کلکتور 2 انشعابی تا 10 انشعابی در اندازه های متفاوت,کلکتور ترموستاتیک,کلکتور با دبی سنج, مغزی برنجی بلند و کوتاه, مهره ماسوره برنجی, ترموستات و پایه ترمستات, شیر کلکتوری, شیر برقی و سرشیر برقی, کنترلر ویژه, ترمینال کنترل, افزودنی بتون, بست ریلی گرمایش از کف, بست خاردار,بست عایق, جعبه کلکتور, درب جعبه کلکتور, چسب دوطرفه,رله پمپ گرمایش از کف, شیرتوپی, عایق کناری, شیر سوپروالو, رابط سوپروالو ,بست U کلکتور,مانومتر سوپرپایپ, بست پلاستیکی روکار 16 تا 32, پایه دوبل سوپروالو, درپوش پلاستیکی تست آبی و قرمز, صفحه درای وال, مجموعه دورپوش دوبل سوپروالو در رنگ بندی مختلف, حلقه فک مدولار, پرس دستی,لوله خم کن, پک ابزار, فنر از سایز 16 تا 32, قیچی لوله بر در سایز کوچک و بزرگ, توپی پرس دستی, فک پرس, کالیبراتور, دستگاه پرس برقی شارژی, دستگاه پرس هیدرولیک و بست های سیستم نصب سوپرفیکس از محصولات سوپرپایپ هستند.

تهران پایپر بازدید : 25 یکشنبه 05 فروردین 1403 نظرات (0)

تاسیساتی لوله کشی تهرانپارس

خدمات تاسیساتی لوله کشی تهرانپارس ارایه دهنده کلیه خدمات شبانه روزی تاسیسات لوله کشی ساختمان در محدوده تهرانپارس و شرق تهران, فلکه اول, دوم, سوم, چهارم, فرجام, قنات کوثر, پروین, اردیبهشت و محدوده اطراف. مرکز تخصصی خدمات تاسیساتی تهرانپارس تلفن: 09129352189 بدون تعطیلی.

اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان, لوله کشی آب و فاضلاب, اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی, اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز خانگی, تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان, لوله کشی پکیج و شوفاژ روکار و توکار با لوله اتصالات تک لایه و پنج لایه, نصب رادیاتور, رفع نشتی شوفاژ و پکیج, عیب یابی و تعمیرات موتورخانه و مشعل, سرویس و تعمیر پکیج دیواری, نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و وال هنگ, نصب و تعمیرات روشویی, سیفون روشویی, سینک ظرفشویی, فلاش تانک, تعمیر و سرویس کولر آبی, عیب یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه, رفع نشتی و نم سرویس بهداشتی, رفع گرفتگی و لوله بازکنی و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی تهرانپارس شرقی و غربی به صورت ۲۴ ساعته و فوری.

پوش فیت پلی ران چیست

تاسیساتی لوله کشی تهرانپارس

تاسیساتی لوله کشی تهرانپارس شرقی غربی

برای اینکه بتوانید از خدمات مختلف در زمینه لوله کشی بهره مند شوید بهتر است که با نزدیک ترین مرکز خدمات لوله کشی تماس بگیرید تا بلافاصله متخصصان خود را در این زمینه برای حل مشکل شما به مکن مورد نظر ارسال نمایند. فرض کنید که شما در قسمت شرقی زندگی می کنید اما اگر بخواهید از یک مرکز تاسیساتی در قسمت شمالی یا غربی درخواست کمک نمایید مدت زیادی طول می کشد تا تکنسین های این مجموعه برای رفع مشکل شما در محل حاضر شوند پس بهتر است که اگر در محله های شرقی تهران از جمله تهرانپارس زندگی می کنید با تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس تماس حاصل فرمایید. با توجه نزدیک بودن این مرکز به منزل شما طی مدت زمان بسیار کوتاهی متخصصان جهت رفع مشکل در منزل شما حضور پیدا خواهند کرد. زیرا اگر لوله کشی منزل شما دچار مشکل شده باشد زمان زیادی برای رفع ان نخواهید داشت زیرا به سرعت به بخش های مختلف نیز اسیب وارد خواهد شد پس بهتر است که هر چه زودتر نسبت به رفع مشکل اقدامات لازم را به انجام برسانید. از جمله این اقدامات ضروری این است که با مراکز تعمیر لوله کشی ساختمان ها تماس بگیرید که در هر ساعتی از شبانه روز به کمک شما بیایند.

اگر به مشکلی در زمینه لوله کشی تهرانپارس برخوردید حتما از متخصصان این زمینه کمک بگیرید زیرا نمی توانید خودتان و به تنهایی از پس حل این مشکل بر بیایید همچنین جهت سرعت در انجام کارها این افراد در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را حل خواهند کرد. تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس دارای تعدا بسیار زیادی سرویسکار می باشد و این مجموعه همواره جهت تکمیل کادر خود تعداد سرویسکاران  را افزایش می دهد. تا هر زمانی که مشتری تماس گرفت سرویسکاری به صورت ازاد وجود داشته باشد تا بتواند  در اسرع وقت در مکنی که مشکل لوله کشی رخ داده است حاضر شود. این سرویسکاران سعی می کنند تا کار خود را با کیفیت بسیار بالایی به انجام برسانند تا این گونه بتوانند رضایت مشتریان را جلب نمایند. کیفیت کار تعمیرکاران برای لوله کشی خیلی مهم است زیرا تنها با خرابی یک بخش از سیستم لوله کشی کل زندگی فرد مختل خواهد شد. به خصوص این که در برخی از مواقع ممکن است که خرابی سیستم لوله کشی سبب اب پس دادن و خیس شدن وسایل زندگی افراد شود که در این صورت خسارت بسیار زیادی به افراد وارد خواهد شد.

لوله کشی گاز تهرانپارس

اجرای لوله کشی ساختمان در حال ساخت, خرده کاری و جابجایی داخلی لوله کشی گاز, جابجایی کنتور گاز, انشعاب گیری و اصلاح لوله کشی گاز منازل, اجرای لوله کشی گاز مغازه های تجاری, آشپزخانه, رستوران و مراکز پخت غذا و فست فود. انشعاب گاز پکیج, مشعل, آبگرمکن, بخاری و دیگر لوازم گازسوز, کور کردن لوله گاز و کلیه خدمات لوله کشی گاز تهرانپارس از صفر تا صد در محدوده کلیه نقاط شرق تهران.

قیمت لوله گاز مانیسمان

تعمیر شوفاژ تهرانپارس

نصب , تعمیر , نگهداری و سرویس موتورخانه شوفاژ

بازسازی و نوسازی موتورخانه شوفاژ , نصب و طراحی تابلو برق موتورخانه مرکزی

نصب , تعمیر , تنظیم و تعویض مشعل گازی و قطعات آن, رله , شیربرقی ,یون , فیلتر , ترانس جرقه و سایر قطعات

نصب و تعمیر دیگ شوفاژخانه

تعویض پره های دیگ موتورخانه – دیگ چدنی , فولادی , شوفاژکار, MI3

نصب , تعمیر و تعویض پمپ سیرکوله شوفاژ

آب گرم برگشت و برگشت منبع

نصب , تعمیر و تعویض منبع موتورخانه , دوجداره و کویل دار

نصب و تعویض مبدل حرارتی ,شستشوی منبع کویل دار

تعمیرات و بازسازی لوله کشی موتورخانه

کلکتور شوفاژ و آب , شیرفلکه و لرزه گیر

عایق کاری پشم شیشه موتورخانه و لوله کشی

نصب , تعمیر و تعویض منبع انبساط پشت بام

لوله کشی رفت و برگشت منبع انبساط

نصب و تعمیرات پمپ آب تحت فشار ساختمان

نصب و لوله کشی منبع و مخزن ذخیره اب,

نصب و تعمیر شیرآلات تهرانپارس

نصب شیرالات بهداشتی اهرمی و معمولی, دیواری , تک پایه , توکاسه ,شاوری ,آفتابه ای و فانتزی, نصب شیرالات دوش حمام , علم , سینک ظرفشویی, روشویی , دستشویی و توالت, نصب روشویی کابینتی , سنگی و سرامیکی, نصب لوازم سرویس بهداشتی , اکسسوری و آیینه باکس, نصب و تعمیرات توالت فرنگی , فلاش تانک ,وال هنگ و بیده وشیرالات توکار, نصب و لوله کشی ماشین لباسشویی ,ماشین ظرفشویی و یخچال ساید و کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی تهرانپارس شرقی غربی.

خدمات ارائه شده توسط تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس

تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس که خدمات خود را در منطقه شرقی تهرانپارس و دیگر نقاط نزدیک به انجام می رساند به صورت بیست و چهار ساعته خدمات بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات که توسط تاسیسات تهران 24 در منطقه تهرانپارس ارائه می شود شامل موارد بسیار مختلفی می باشد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد. اگر لوله ای در منزل شما دچار ترکیدگی و نشتی شده باشد برای تعمیر ان سرویسکاران این مجموعه با دستگاه های مخصوصی در محل حاضر خواهند شد و مشکل شما را با سرعت زیاد یحل خواهند کرد. از دیگر خدماتی که می توانید از این مجموعه به صورت شبانه روزی دریافت نمایید باز سازی لوله های اب و فاضلاب شکسته شده می باشد. اگر بخواهید به عایق کاری سیتم های لوله کشی دستشویی، حمام، اشپزخانه و …. بپردازید می توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. زیرا این کار یعنی عایق کاری سرویس های بهداشتی، حمام و اشپزخانه کاری تخصصی می باشد و تنها سرویسکاران می توانند این کار را برای شما انجام دهند. اگر توالت فرنگی برای منزل خود به تازگی خریداری کرده باشید می بینید که خودتان قادر نخواهید بود که ان را در محل مورد نظر نصب نمایید در این صورت سرویسکاران تاسیسات لوله کشی اب و فاضلاب تهرانپارس هستند تا این کار را به صورت حرفه ای برای شما به انجام برسانند. انواع خدمات مرتبط با لوله کشی چه توکار چه روکار و چه سقفی توسط تاسیسات تهران 24 به مشتریان گرامی ارائه خواهد شد. اگر به تازگی منزلی را خریداری کرده اید یا می خواهید شیرالات موجود در ان را تعویض نمایید برای نصب تمامی شیر الات جدید در منزل خود می توانید با این مجموعه تماس بگیرید تا در اسرع وقت سرویسکاران خود را جهت نصب شیرالات به منزل شما بفرستد.

تهران پایپر بازدید : 30 پنجشنبه 10 اسفند 1402 نظرات (0)

پوش فیت پلی ران چیست

لوله و اتصالات پوش فیت پلی ران یکی از بهترین برندهای لوله پوش فیت در ایران و حتی خاورمیانه محسوب میشود. لوله های پوش فیت لوله های فاضلابی پلیمری از جنس پلی پروپیلن هستند که بدون نیاز به چسب و توسط اروینگ و سوکت متصل و آب بندی شده و با بست مهار میشوند. مقاومت, انعطاف و استحکام طولانی همگام به طول عمر ساختمان از ویژگی های لوله های پوش فیت است.

لوله کشی و تاسیسات یکی از مهمترین موارد در ساختمان محسوب میشود که علاوه بر کیفیت استفاده و ایجاد رفاه میتواند باعث افزایش طول عمر ساختمان شود. از آنجا که در بین انواع لوله کشی ساختمان, اصلی ترین قسمت , لوله کشی فاضلاب است, به کارگیری بهترین نوع متریال در فاضلاب کشی, تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و عمر بنا دارد. در حال حاضر مدرن ترین نوع لوله کشی فاضلاب با لوله های پوش فیت انجام  میشود.

لیست قیمت پوش فیت پلیران

سیستم فاضلابی پوش فیت از ساخت تا اجرا گام به گام باید با رعایت کل زوایا و نکات فنی خاص بکار گرفت. تولید لوله و اتصالات پوش فیت از پلیمرهای خاص و مواد مرغوب پلی پروپیلن راندوم کوپلیمر تهیه شده و دارای مقاومت زیادی در برابر ناملایمات جوی و فیزیکی در ساختمان می باشد این مواد در برابر آتش و لرزش های شدید ساختمان ناشی از زلزله و نشست تدریجی از خود واکنش نشان داده و مقاومت می نماید.

البته پلی ران به غیر از پوش فیت سایز محصولات لوله کشی ساختمانی, صنعتی و کشاورزی پلیمری نیز تولید میکند.

قیمت لوله گاز مانیسمان

پوش فیت پلی ران چیست

پلی ران از سال 1352 در صنعت تولید لوله و اتصالات پلیمری و گسترش آن در بخش های کشاورزی و ساختمانی کشور بنیان نهاده شد. در حال حاضر محصولات پلی ران در چهار واحد تولیدی پیشرفته در منطقه جاجرود تهران تولید و در ایران و کشورهای اروپایی از جمله آلمان و کشورهای همجوار استفاده میشود.

تکنولوژی مدرن و پویا و استفاده از مواد اولیه با کیفیت, در کنار کنترل کیفی عالی از ویژگی های پوش فیت پلیران محسوب میشوند. تنها برندی که از اروینگ های آلمانی در تولید پوش فیت استفاده میکند, پلی ران است.

در کنار این مساله به دلیل تقاضا و درخواست خرید بالا, دپوی جنس و توزیع حرفه ای سیستم فروش پلیران, این برند را به پرفروشترین لوله اتصالات پوش فیت بدل کرده و با داشتن متعدد نمایندگی پوش فیت پلیران در تهران و شهرستانها توانسته به برترین مارک لوله پوش فیت در ایران تبدیل شود.

قیمت لوله پوش فیت پلی ران

لوله و اتصالات پوش فیت پلی ران در حال حاضر در سه نوع پوش فیت پروتکت, پوش فیت سایلنت و پوش فیت جنرال سایلنت تولید و به بازار عرضه میشود. لیست قیمت لوله پوش فیت پلی ران در هر سه مدل در لیستهای جداگانه توسط شرکت و کارخانه منتشر شده و هر یک دارای رنگ بندی متفاوتی هستند.

لوله پوش فیت پلی ران پروتکت جزو لوله کندسوز یا خوداطفا محسوب شده و به رنگ طوسی کم رنگ تولید میشود. لوله اتصالات پوش فیت پروتکت پلی ران در عین حال ویژگی های کم صدا بودن را نیز دارند.

اما در یک لیست قیمت دیگر لوله اتصالات پوش فیت پلی ران, لوله اتصالات سایلنت پلی ران را شاهد هستیم که قیمت های آنها کمی بالاتر از پوش فیت پروتکت است. این لوله های پلی ران به رنگ کرم نخودی رنگ بوده و ویژگی سایلنت یا بی صدایی خیلی خوب داشته و با این حال ضدحریق میباشند.

جدیدترین محصولات پوش فیت پلی ران را بایستی در لیست قیمت لوله پوش فیت پلیران جنرال سایلنت مشاهده کرد که به رنگ آبی بوده و هم ویژگی بی صدایی و هم ویژگی خود اطفایی را در حد بالا داشته و گران قیمت ترین لیست پوش فیت پلی ران هستند.

اغلب این اقلام در سایزهای 40 تا 200 موجود بوده و فقط برخی از سایزهای خاص مانند 40 و 200 ممکن است , اتصالات مصرفی را تولید کنند. این اقلام در هر سه مدل سایلنت, پروتکت و جنرال سایلنت تولید میشوند.

لیست قیمت پوش فیت پلیران

لوله یکسر سوکت طول 30 پوش فیت سایلنت پلیران, , لوله یکسر سوکت طول 50 پوش فیت پروتکت پلیران, لوله یکسر سوکت طول 100 پوش فیت سایلنت پلیران, لوله یکسر سوکت طول 200 پوش فیت سایلنت پلیران, لوله یکسر سوکت طول 300 پوش فیت سایلنت پلیران.

لوله دوسر سوکت طول 50 پوش فیت پروتکت پلیران, لوله دوسر سوکت طول 100 پوش فیت پروتکت پلیران, لوله دوسر سوکت طول 200 پوش فیت پروتکت پلیران, لوله دوسر سوکت طول 300 پوش فیت پروتکت پلیران که در نوع سایلنت و جنرال سایلنت لیست قیمت جداگانه ای دارند.

زانو 87 درجه کوتاه پوش فیت پروتکت پلیران, زانو 87 درجه بلند پوش فیت سایلنت پلیران, زانو 87 درجه بست خور پوش فیت سایلنت پلیران, زانو 67 درجه پوش فیت پروتکت پلیران, زانو 15 درجه پوش فیت پروتکت پلیران, زانو 45 درجه دست ساز پوش فیت سایلنت پلیران, زانو 45 درجه پوش فیت پروتکت پلیران, زانو 45 درجه بست خور پوش فیت پروتکت پلیران, زانو 30 درجه پوش فیت سایلنت پلیران که در هر سه مدل در لیست قیمت موجود هستند.

تبدیل پوش فیت پروتکت پلیران, درپوش تست پوش فیت پروتکت پلیران, دریچه بازدید پوش فیت پروتکت پلیران, رابط پوش فیت پروتکت پلیران؛ عصایی پشت بام پوش فیت پروتکت پلیران, کفشور افقی سیفون دار آب کاری کروم پوش فیت پروتکت پلیران,کفشور افقی سیفون دار کرم یا طوسی پوش فیت پروتکت پلیران, کفشور عمودی سیفون دار آب کاری کروم پوش فیت پروتکت پلیران از دیگر اتصالات لیست پوش فیت پلی ران هستند.

سه راه 45 درجه مساوی پوش فیت پروتکت پلیران, سه راه 87 درجه مساوی پوش فیت پروتکت پلیران, سه راه 90 درجه بازدید پوش فیت پروتکت پلیران, سه راه تبدیل 45 درجه پوش فیت پروتکت پلیران, سه راه تبدیل 87 درجه پوش فیت پروتکت پلیران از مهمترین اتصالات لیست قیمت پوش فیت پلی ران هستند.

سیفون بازدید فاضلاب شهری پوش فیت پروتکت پلیران, سیفون سوکت دار پوش فیت پروتکت پلیران, سیفون یک تکه بلند پوش فیت پروتکت پلیران, سیفون یک تکه کوتاه پوش فیت پروتکت پلیران از دیگر اتصالات پوش فیت پلی را بوده ک فقط از نوع پروتکت تولید میشوند.

کاربرد انواع اتصالات پوش فیت پلیران

لوله‌های پوش فیت، به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آنها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در زیر به برخی از انواع لوله پوش فیت اشاره شده است:

زانو کوتاه:

کاربرد: برای تغییر جهت یا اتصال لوله‌ها به زاویه کمتر از ۹۰ درجه.

زانو بلند:

کاربرد: برای تغییر جهت یا اتصال لوله‌ها به زاویه بیشتر از ۹۰ درجه.

زانو سوکت بلند:

کاربرد: برای اتصال لوله‌ها به زاویه بیشتر از ۹۰ درجه با استفاده از سوکت.

زانو ۴۵:

کاربرد: برای تغییر جهت یا اتصال لوله‌ها به زاویه ۴۵ درجه.

زانو ۳۰:

کاربرد: برای تغییر جهت یا اتصال لوله‌ها به زاویه ۳۰ درجه.

زانو ۱۵:

کاربرد: برای تغییر جهت یا اتصال لوله‌ها به زاویه ۱۵ درجه.

۳ راه ۸۷:

کاربرد: برای تقاطع سه لوله با زاویه ۸۷ درجه.

سه‌راه تبدیل ۴۵:

کاربرد: برای تقاطع سه لوله به شکلی که یکی از آنها زاویه ۴۵ درجه داشته باشد.

هر یک از این انواع لوله پوش فیت با توجه به ساختار و نیازهای مختلف سیستم‌های لوله‌کشی، در پروژه‌های مختلف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه به انتخاب صحیح نوع پوش فیت بر اساس نیاز و مشخصات فنی سیستم به بهبود عملکرد و کارایی آن کمک خواهد کرد.

نمایندگی پلیران

پایپ بازار نمایندگی رسمی فروش محصولات پوش فیت پلی ران , پلی اتیلن و دیگر محصولات پلیران در بارار تهران بوده و علاوه بر این نمایندگی لوله آذین, نیوپایپ, پوش فیت نیوفلکس, نمایندگی سوپرپایپ, پوش فیت سوپردرین, نمایندگی لوله اتصالات پنج لایه بهتراشان و ایزوپایپ اصفهان, عاملیت فروش لوله های درزدار و api سپاهان و سپنتا, لوله های مانیسمان اهواز, اتصالات رده 40 بنکن, لوله های مانیسمان وارداتی, نمایندگی شیر فلکه سیم ایتالیا و کیزایران و بسیاری از برندهای مطرح در صنعت ساختمان است. جهت استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور لوله اتصالات پوش فیت پلی ران اقلام مورد نیاز با پایپ بازار نمایندگی پلیران در بازار تهران تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 40 دوشنبه 30 بهمن 1402 نظرات (0)

تقویت و افزایش فشار آب ساختمان

تقویت و افزایش فشار آب ساختمان در سال های اخیر به دغدغه بسیاری از مردم بدل شده است. کاهش فشار آب شهری به دلیل کمبود آب شرب در کل کشور و وجود مشکلاتی متعدد در لوله کشی و تجهیزات ساختمان باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است. برای جبران این کاهش و رفع افت فشار آب ابتدا بایستی دلایل افت فشار را یافته تا به تناسب آن راهکارهایی را در دستور کار قرار دهیم. از جمله دلایل افت فشار آب ساختمان میتواند به موارد زیر اشاره کرد: 

  • وجود گرفتگی و ایراد در کنتور آب, شیر فلکه کنتور, شیر صافی, شیر انشعاب یا شیر یکطرفه محدوده کنتور
  • وجود نشتی و خرابی لوله کشی که در همکف یا زیرزمین ساختمان اتفاق افتاده, اما از جایی درز نکرده
  • گرفتگی داخل لوله ها به خصوص لوله های فلزی
  • خرابی و لیک پمپ یا دیگر لوازم آبرسانی ساختمان
  • اجرای غیر اصولی و نادرست لوله کشی ساختمان
  • گیرپاژ کردن و گرفتگی شیر فلکه ورودی آب واحد 
  • کاهش باد منبع تحت فشار پمپ آب
  • نصب غیرصحیح و نادرست و یا وجود مشکل در  پمپ آب ساختمان
  • له شدن لوله های پنج لایه یا داغ کردن بیش از حد در لوله کشی ساختمان با لوله سفید
  • انسداد در انشعاب داخلی آپارتمان 
  • وجود گرفتگی در مغزی شیر اب, شیر پیسوال یا اتصالات شیر به لوله کشی
  • نصب پمپ در سایر واحدها یا ساختمان های مجاور و مکش آب موجود در لوله
  • استفاده بیش از حد یک یا چند واحد در یک مقطع خاص مانند شب عید یا تابستان
  • رسوب گرفتگی منبع کویل دار, مبدل حرارتی,  آبگرمکن و پکیج و کاهش فشار آب گرم

پوش فیت پلی ران چیست

این دلایل هر کدام به تنهایی در مواردی باعث افت فشار آب کل لوله کشی یا بخشی از شیرآلات ساختمان و آپارتمان ها هستند. نرسیدن آب به کولرهای آب در اوج گرمای تابستان, کاهش فشار آب هنگام استحمام, کم بودن فشار آب یک یا بخشی از شیرآلات مخلوط از مشکلات عدیده میباشند.

قیمت لوله گاز مانیسمان

روش های تقویت و افزایش فشار آب ساختمان

روش های تقویت و افزایش فشار آب ساختمان

خوب مسلما نصب پمپ آب در حال حاضر رایج ترین و دم دست ترین راهکار برای تقویت و افزایش فشار آب ساختمان است, اما در صورتیکه که ساختمان مورد نظر پمپ داشته باشد و یا در بخشی از ساختمان شاهد افت فشار آب باشیم, چه راهکارهایی را در پیش داریم. ابتدا روش های تقویت و افزایش فشار آب که مربوط به گرفتگی شیرآلات است را بیان میکنیم. این نوع گرفتگی ها معمولا برای همه شیرآلات اتفاق نیفتاده و ممکن است که مثلا فقط برای شیر حمام , آشپزخانه و یا روشویی حادث شود.

نمایندگی سوپرپایپ

1- باز کردن و تمیز کردن پرلاتور یا توری شیرآلات مخلوط؛ شامل الم شیر سینک ظرفشویی, روشویی و دوش. این نوع گرفتگی بیشتر در هنگام قطع و وصل مجدد شیر فلکه آب ساختمان به وجود آمده, که زنگابه های ته نشین شده را به سر الم شیرآلات هدایت میکند.

2- برخی از الم های شیرهای ظرفشویی به خصوص الم فنری نیز از داخل ممکن است دچار گرفتگی شوند که در این مورد بایستی الم شیر تعویض شود و راهی برای باز کردن و تمیز کردن آن وجود ندارد.

3- گرفتگی در شیر پیسوار و توری آنها در شیرآلات توکاسه, نیز یکی از احتمالات است.باز کردن شیر پیسوار یا فیلتر شیر پیسوار و تمیز کردن در شیرهای روشویی و ظرفشویی یک راهکار نسبتا رایج است.

4- گرفتگی در کارتریج شیرآلات اهرمی یا مغزی شیرآلات پیچی نیز محتمل بوده و بایستی مغزی آنها را تعویض کرده و ببینیم که فشار افزایش پیدا میکند یا خیر.

5- ممکن است در شیرآلات دیواری محل نصب شیر و اتصالات به لوله کشی ساختمان دچار گرفتگی شده باشد. شیر دوش و توالت از جمله شیرآلات دیواری هستند که بایستی آنها را باز کرده و بعد از تمیز کردن مجددا نصب کنیم. اگر میخواهید مطمین شوید که مشکل فشار آب مربوط به شیرآلات است در هنگام جدا کردن شیرهای دیواری از دیوار میتوانید آنرا امتحان کنید.

گرفتگی لوله و شیر فلکه آب واحد

اما برخی از دلایل افت فشار آب ساختمان ربطی به شیرآلات نداشته و فشار داخلی کم شده است. در برخی موارد ممکن است که نقص در شیر فلکه واحد به دلایلی چون گیرپاژ کردن شیر فلکه یا آشغال گرفتگی آن فشار کلی داخل واحد شما کم شده باشد. این مساله را موقعی میتوانید مطمین شوید که فشار آب طبقات بالای شما از فشار آب آپارتمان شما بیشتر باشد. البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد که آپارتمان شما لوله های قدیمی داشته که سطح مقطعی داخلی آنها تنگ شده و باعث افت فشار آب ساختمان شده است.

افت فشار در کنتور آب

افت فشار بعد از کنتور مربوط به سازمان منطقه ای آب است. گرفتگی در شیر انشعاب, شیر فلکه کنتور, توری و شیرصافی, از جمله این موارد است.

ترکیدگی و گرفتگی لوله های اصلی ساختمان

ترکیدگی و گرفتگی لوله های اصلی ساختمان هم یک مورد پنهان است که بیشتر در لوله های فلزی قدیمی اتفاق میفتد. برای پیدا کردن این مشکل بایستی تمامی موارد قبلی تست و بررسی شده و سپس اقدام به نشت یابی و رفع نشتی یا در صورت گرفتگی تعویض لوله کشی ساختمان بعد از کنتور تا انشعابات را انجام دهیم.

تهران پایپر بازدید : 47 شنبه 21 بهمن 1402 نظرات (0)

قیمت لوله گاز مانیسمان

یکی از اصلی ترین موارد در  هزینه لوله کشی گاز , قیمت لوله گاز مانیسمان است, هر چند که لوله های گازی مانیسمان به غیر از لوله کشی گاز در سایر موارد مانند لوله کشی موتورخانه  شوفاژ و داکت اسپلیت یا دیگر صنایع مانند نفت و پتروشیمی و صنعت مواد غذایی و داروسازی نیز استفاده دارد. اما از آنجا که در مصارف ساختمانی بیشتر کاربرد لوله مانیسمان برای لوله کشی گاز است, به لوله گاز مانیسمان معروف میشود.

لوله های گاز مانیسمان هم برای لوله کشی گاز توکار و هم برای لوله کشی گاز روکار مناسب بوده و به دلیل اینکه در ساختار آنها هیچ درزی وجود ندارد, استقامت خوبی در برابر فشار گاز بالا داشته و همچنین در برابر زنگ زدگی و خوردگی قابلیت خوبی داشته و به همین دلیل قیمت لوله مانیسمان در بین لوله های فولادی از اهمیت و تاثیر فراوانی برخوردار است.

لیست قیمت نیوپایپ امروز

قیمت لوله گاز مانیسمان

قیمت لوله گاز مانیسمان به چه پارامترهایی بستگی دارد ؟

لوله های مانیسمان در انواع مختلف رده 20 , رده 40, رده 80 و رده 160 تولید شده و ضخامت هر یک بر اساس کاربردها و استانداردها تغییر میکند. تولید لوله مانیسمان از طریق تراش شدن شمش های فولادی تحت کشش و دمای بالا انجام شده و به نوعی یک فولاد آبدیده محسوب میشود. آلیاژ لوله های مانیسمان کربن استیل بوده و به مقدار مشخصی کربن و فولادی با هم ترکیب میشوند. لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 کلاس و وزن بالایی داشته و قیمت بالایی دارند و در برخی صنایع خاص بالادستی با فشار کاری بالا استفاده میشوند.

اما به غیر از کلاس و وزن, به  لحاظ کیفی لوله های مانیسمان به برندهای مختلفی تقسیم بندی شده و به همین دلیل میتوان گفت که قیمت لوله گاز مانیسمان به  مواردی زیر بستگی دارد:

نوع لوله مانیسمان

نوع لوله مانیسمان اعم از کلاس آنها از مهمترین عواملی است که باعث افزایش یا کاهش قیمت لوله گاز مانیسمان میشود. در برخی از نقاط لوله کشی گاز به دلیل حساسیت و فشار بالا نیاز به استفاده از لوله های گاز رده 40 و رده 80 بوده و همین مساله باعث میشود که قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا کند.

وزن لوله گاز

بعد از نوع لوله مانیسمان, اصلی ترین پارامتر در تعیین قیمت و تا حدودی کیفیت لوله گاز مانیسمان, وزن لوله گاز است. حتی ممکن است یک مارک و تولیدکننده یکسان در یک سایز لوله دارای وزن لوله متنوعی تولید داشته باشد. وزن لوله بر حسب گوشت و قطر ورق لوله موثر است. به طور کلی هنگامی که یک لوله سنگین تر میشود,, مقاومت آن در برابر فشار و خوردگی بیشتر میشود.

لوله‌های بلندتر، گرانتر هستند. اما عموما طول لوله مانیسمان 6 متری و دربرخی از برندهای روسی و بلوک شرق اروپا مانند روس و اوکراین 12 متر هستند.

پرداخت مبلغ قیمت لوله گاز مانیسمان

معمولا خرید نقدی باعث کاهش قیمت لوله گاز و هر کالای دیگری میشود. عرف بازار این است که قیمت لوله اتصالات فلزی به صورت نقدی محاسبه شده و برخی از فروشگاه ها برای فروش تسهیلاتی مانند فروش وعده ای را در دستور کار قرار میدهند, اما برای اینکار نسبت به حجم خرید و طول مدت چک و وعده پراخت, یک مابه تفاوت دریافت میکنند. پس برای خرید, قیمت لوله گاز مانیسمان را به صورت نقدی محاسبه کنید.

مخارج حمل و نقل

هزینه حمل لوله گاز مانیسمان را نیز در کنار قیمت لوله گاز در نظر داشته باشید. یکی از هزینه هایی که شاید در مقایسه با حجم خرید مهم نباشد, اما به هر حال تاثیرگذار بوده, خرج بارگیری و حمل است. معمولا هزینه کارگر برای بارگیری و هزینه حمل بار و حتی جرایم طول بار کلیه  محصولات فلزی با خریدار است. فروشنده  لوله گاز مانیسمان محل تحویل بار در بنگاه را به خریدار داده و  بر روی زمین کلیه هزینه های بارگیری و حمل بر عهده شما میباشد. به دلیل طول لوله های ۶ متری در صورت حمل با وانت و نیسان در صورت جریمه طول بار, هزینه جریمه بر عهده مالک بار است.

برندهای مختلف لوله گاز مانیسمان

بعضا ممکن است لوله های مانیسمان با یک وزن برابر,یک برند از یک مارک دیگر لوله گاز گران تر به فروش برسد. برند و حتی تکنولوژی خط تولید روی کیفیت لوله گاز موثر بوده و به همین دلیل امکان دارد, در برخی موارد در یک سایز و وزن تا 10%  تفاوت قیمت بین دو مارک لوله مانیسمان وجود داشته باشد. لوله های ایرانی و روسی در این بین از لحاظ کیفی بر لوله های چینی اولویت دارند.

بررسی اطلاعات قیمت لوله گاز مانیسمان

اگر میزان خرید شما زیاد است, بهتر است با چند کارشناس متخصص صحبت کرده و پس از جمع آوری اطلاعات به یک نتیجه گیری برسید. هرچند شاید مقداری خسته کننده باشد, اما میتوانید با صحبت با فروشندگان متفاوت نکات مهم را از آنها سوال کرده تا پاسخ درخور دریافت کنید.

مواد اولیه لوله 

معمولا کلیه کارخانه های داخلی و خارجی برای به کارگیری مواد اولیه از آلیاژهای استاندارد برای اخذ تاییدیه های لازم تولید استفاده میکنند, اما ممکن است برخی از تولیدکنندگان متفرقه لوله گاز مانیسمان مانند لوله های وارداتی به دلیل کاهش قیمت تمام شده لوله گاز, از روش های  خاصی برای فریب دادن این استانداردها و اخذ سرتیفیکت ها بهره برداری کنند.

اصالت کالا

اصل بودن لوله گاز مانیسمان بسیار مهم است. قیمت لوله گاز مانیسمان بالا بوده و همین مساله باعث میشود ک افرادی سودجو احتمالا برای سود بیشتر, برندهای تقلبی و نامطمین لوله فولادی و حتی درز مخفی را به شما بفروشند.

اعتبار فروشگاه

در این صنف بایستی از یک فروشگاه معتبر خرید کنید, که هم جنس اصل و مطابق با فاکتور تحویل مشتری دهد و هم سود خوبی بابت فروش لوله از شما بگیرد, اما تقلب نکند. چرا که اینکار به راحتی در نوع لوله, وزن لوله و حتی برند لوله میتواند برای او استفاده مالی بیشتری داشته باشد و حتی شما هم متوجه این مساله نشوید. این یکی از نکات هم برای استعلام قیمت لوله گاز ۶ متری و خرید آن میباشد. حتی ممکن است که سر یک فروشنده هم کلاه رفته و شما قادر به اثبات ادعای خود نباشید. به همین دلیل توصیه ما این است که برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز مانیسمان از فروشگاه های معتبر کمک بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 51 پنجشنبه 05 بهمن 1402 نظرات (0)

علت های گرفتگی توالت فرنگی و روش های باز کردن آن

در این نوشته به بررسی علت های گرفتگی توالت فرنگی و روش های باز کردن آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که این مقاله ما مفید باشد و بتواند کار شما را راه بیاندازد.

ابتدا لازم است که با ساختار کلی توالت فرنگی و نحوه کارکرد آن آشنا شویم. توالت فرنگی یک کاسه دارد که فرد استفاده کننده روی آن نشسته و بعد از انجام کار خود برای تخلیه محتویات کثیف داخل کاسه دکمه روی مخزن را فشرده تا حجم زیادی که در مخزن توالت فرنگی ذخیره شده در عرض چند لحظه به سمت کاسه سرازیر شده و برای جلوگیری از ورودی بوی بد حجم مشخصی آب تمیز در داخل کاسه باقی میگذارد. هر عاملی که مانع از اجرای این رویه شود باعث میشود که محتویات داخلی فرنگی تخلیه نشده و منظره نامطبوعی را ایجاد کند. 

قیمت لوله پلیکا

عدم وجود آب در داخل مخزن توالت فرنگی به هر دلیلی, پاره شدن زنجیر یا طناب متصل به دکمه, عمل نکردن مکانیزم تخلیه و یا گرفتگی داخل شترگلویی یا لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی از علل کار نکردن روند عادی فرنگی است. 

عدم وجود آب در داخل مخزن میتواند به دلیل خرابی شناور , شیلنگ, شیر پیسوار و یا حتی قطع بودن آب توالت فرنگی باشد. پاره شدن زنجیر پلاستیکی یا کارنکردن سیفون تخلیه نیز گهگاهی موجب این مساله میشود. اما شایع ترین دلیل را میتوان گرفتگی توالت فرنگی دانست. در صورت خرابی هریک از قطعات میتوان با تعویض آنها توالت فرنگی را تعمیر کرد, اما برای رفع گرفتگی توالت فرنگی بایستی به تناسب نوع گرفتگی عمل کرد.

روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی

همانطور که گفتیم بایستی به نوع و محل گرفتگی برای استفاده از روشهای مختلف توجه کنیم.

  1. گرفتگی توالت فرنگی با اجسام فلزی و پلاستیکی
  2. گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  3. گرفتگی توالت فرنگی با نوار بهداشتی
  4. افتادن صابون در کاسه دستشویی
  5. گرفتگی توالت با مو
  6. گرفتگی توالت فرنگی با صابون
  7. افتادن خمیر دندان در چاه دستشویی

از جمله گرفتگی های رایج با اجسام مختلف هستند که بایستی با توجه به محل گیرکردن اجسام نیز دقت کرد. در صورتی که گرفتگی در شترگلویی کاسه توالت فرنگی که درون کاسه است اتفاق افتاده بایستی با روش های خاصی که به کاسه آسیب نمیرساند,راه تخلیه فرنگی را باز کنیم.

اما در صورتیکه گرفتگی درون لوله کشی فاضلاب فرنگی باشد, بهتر است برای جلوگیری از شکستن توالت فرنگی و باز کردن اساسی آن, توالت فرنگی از جای خود کنده شده و بعد از باز کردن لوله مجددا آنرا نصب کنیم.

روش های رفع گرفتگی کاسه توالت فرنگی

روش های زیر برای باز کردن گرفتگی در قسمت خود کاسه بوده و احتمالا برای باز کردن لوله کشی توالت فرنگی مناسب نباشد.

1- رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون

رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون یک راه فوری برای بازکردن گرفتگی های سطحی فرنگی است. در این روش با پوشاندن کاسه با سلفون و محکم کردن آن با چسب به فشار ملایمی که سلفون وارد میشود, در صورت گرفتگی فرنگی با مو و دستمال کاغذی این اجسام از محل انسداد رد شده و توالت فرنگی باز میشود. وجود نشتی از محل نصب میتواند این شیوه را بی اثر کند.

2- استفاده از فشار آب

استفاده از آب به خصوص آب گرم میتواند در انسدادهای سبکتر موجب رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی شود.  اگر با استفاده از یک سطل بزرگ همراه با شلنگ آب انجام شود, اثرگذاری این روش بیشتر است. دو روش بالا برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی بسیار مناسب هستند.

علت های گرفتگی توالت فرنگی و روش های باز کردن آن

3- باز کردن توالت فرنگی با تلمبه دستی

یک روش سنتی اما موثر برای باز کردن توالت فرنگی استفاده از تلمبه های دستی لاستیکی است. این تلمبه ها با محبوس کردن هوا و فشار به محدود مسیر فاضلاب در صورتی که زورش به گرفتگی برسد میتواند راحت ترین نحوه بازکردن توالت فرنگی محسوب شود.

علت های گرفتگی توالت فرنگی و روش های باز کردن آن

4- رفع گرفتگی توالت فرنگی با سیم مفتول

سیم مفتول قوی میتواند با بیرون کشیدن یا جابجا کردن اشیا یک روش مناسب باشد. در صورت عدم دسترسی به سیم مفتول میتوانید با استفاده از چوب رختی فلزی و صاف کردن آن نسبت به بازکردن توالت فرنگی اقدام کنید.

5- رفع گرفتگی توالت با اسید

رفع گرفتگی توالت با اسید یک شیوه رایج اما نسبتا بی فایده و بعضا مضر است. این روش یک راهکار با ریسک بالا بوده و ممکن است هم به خود شما و هم به تجهیزات سرویس بهداشتی و لوله کشی فاضلاب آسیب برساند. برای رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با اسید بهتر است از اسیدهای ضعیف استفاده کنید, چرا که اسید قوی در کنار باز کردن مسیر فاضلاب ممکن است باعث خوردگی تجهیزاتی مانند کاسه توالت, سوراخ کردن لوله و چسب لوله کشی شود. علاوه بر این اسیدهای قوی در تماس با آب و پاشیدن روی پوست میتوانند خطرات زیادی برای سلامتی افراد داشته باشند.

6- رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین

رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین, سرکه و نوشابه یکی از راهکارهای دم دستی و موثر است. استفاده از چند قاشق جوش شیرین با ترکیب سرکه میتواند موجب از بین بردن گرفتگی با مو , مدفوع و رسوبات دیگر شود. این روش به خصوص برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع بسیار کارساز است.

7- رفع گرفتگی توالت فرنگی با ابزار آسان گیر

همان طور که گفته شد بهترین روش در باز کردن و رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی حذف اشیا در مسیر فاضلاب است. آچار آسان گیر اجسام یا گیره فاضلاب از جمله ابزارالات است که در حدود 1 متر طول داشته و سر آن یک چنگک برای گرفتن اجسام دارند. در ضمن گرفتن اجسام این آچار میتواند با زدودن رسوبات به راحتی و توسط افراد عادی انجام شود

رفع گرفتگی لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

روش های زیر معمولا در گرفتگی های اساسی و سخت به کار میروند و نیاز به کمک افراد با تجربه دارد. قیمت لوله بازکنی در این موارد از شیوه های قبلی بسیار بیشتر است.

1-استفاده از گازوییل و نفت

رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با ملات و مصالح ساختمان یک معضل برزگ است. معمولا این گرفتگی ها پس از انجام عملیات ساختمانی و بازسازی سرویس بهداشتی با مسدود شدن لوله فاضلاب توسط سیمان و دیگر مصالح ساختمانی به وقوع می پیوندد. از آنجا که سیمان بر اثر خیس شدن سفت تر میشود و اسید هم چندان روی آن اثرگذار نیست, استفاده از مواد نفتی به خصوص گازوییل برای بازکردن لوله توالت فرنگی و شترگلویی توالت ایرانی موثر واقع شود. برای این منظور بهتر است به مدت چند ساعت پس از ریختن گازوییل از توالت استفاده نشود تا سیمان و مصالح توسط گازوییل حل شده و با شستشوی آب گرم و محلول اسیدی رقیق از بین بروند.

2- رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با فنر

هر چند که روشهای فوق میتواند در انسداد های معمولی به راحتی توسط افراد عادی انجام شود. اما برخی از گرفتگی های به نیروی بیشتری نیاز دارند. استفاده از فنر با سایز متناسب و در بسیار از موارد نیاز به به کارگیری قلق های خاص از کارهایی است که فقط از عهده افراد متخصص لوله بازکن بر می آید. بعضا این روش با کندن توالت فرنگی و استفاده از فنرهای نازک و مخصوص که به کاسه آسیب نمیرساند انجام میشود اما در بسیاری از موارد بایستی کاسه توالت فرنگی کنده شود.

علت های گرفتگی توالت فرنگی و روش های باز کردن آن

3- استفاده از دستگاه تراکم هوا

دستگاه تراکم هوا هم از تجهیزات تخصصی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی است. این دستگاه بر متراکم کردن هوا در محفظه توالت فرنگی باعث ایجاد فشار زیادی شده و اجسام گیرکرده را به سمت لوله فاضلاب پرتاب میکند. این شیوه نیاز به تجربه زیادی برای استفاده داشته و در صورت اجرا توسط افراد ناشی ممکن است باعث آسیب به سیستم لوله کشی فاضلاب و سرامیک کف سرویس بهداشتی شود.

4- کندن و نصب مجدد کاسه فرنگی

در برخی موارد گرفتگی توالت فرنگی به دلیل گیرکردن مو  و رسوبات در قسمت بوگیر و حدفاصل بین فرنگی و لوله فاضلاب اتفاق میفتد. در این موارد چاره ای جز کندن فرنگی, زدودن رسوبات و نصب مجدد فرنگی نیست. نصب نادرست و استفاده از بوگیرهای تغییر دهنده آکس یا وجود شترگلویی به جای مانده از توالت ایرانی و تبدیل توالت ایرانی به فرنگی غیر استاندارد نیز ممکن است, علل اینگونه گرفتگی ها شود.

تهران پایپر بازدید : 53 جمعه 22 دی 1402 نظرات (0)

لیست قیمت نیوپایپ امروز

در این نوشته به بررسی لیست قیمت نیوپایپ امروز خواهیم پرداخت. ابتدا لازم است که توضیحاتی راجع به لوله اتصالات نیوپایپ بدهیم. لوله اتصالات نیوپایپ تولید شرکت آتی لوله سپاهان و از زیر مجموعه شرکت گیتی کالا(گیتی پسند اصفهان) است که در سال 1375 بنیان نهاده شده و در این 30 سال توانسته با بهبود کیفیت و ابداع تولیدات تنوع زیادی در محصولات خود داده و کیفیت آنها را نیز افزایش دهد. در عین حال با توجه به اینکه قیمت در بازار بسیار مهم است, استراتژی فروش به همراه بررسی مسایل فنی از جمله ویژگی های تولیدات شرکت نیوپایپ است. به طور کلی با توجه به کیفیت, قیمت لوله نیوپایپ در  مقایسه با دیگر برندهای بازار بسیار منطقی و کنترل شده است.

لوله کشی پنج لایه تشکیل شده از لوله های پنج لایه و اتصالات برنجی که اتصالات برنجی نیوپایپ در دو مدل اتصالات پرسی و اتصالات کوپلی تولید و به بازار عرضه میشود. لوله کشی پنج لایه برای لوله کشی آب سرد و گرم, شوفاژ, پکیج, گرمایش از کف و بسیاری از موارد صنایع دیگر قابل استفاده بوده و در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین انواع لوله کشی محسوب میشود.

اتصالات پرس توسط دستگاه مخصوص و اتصالات کوپلی توسط یک آچار بر روی لوله نصب و آب بندی شده و فقط بایستی قبل از آن کار برقو یا کالیبره کردن لوله را با آچار مخصوص کالیبراتور انجام داد. یکی از مهمترین خصوصیات لوله اتصالات نیوپایپ به روز بودن محصولات و تنوع آن بوده که در سایزهای 16 تا 63 تولید میشود.

لیست قیمت آذین لوله سپاهان

لیست قیمت نیوپایپ امروز

آخرین لیست قیمت نیوپایپ امروز 

لیست قیمت نیوپایپ امروز شامل لوله در سایزهای 16, 20, 25 , 32 , 40 , 50 و 63  میباشد که در سایزهای بالاتر نیز به صورت سفارشی دارای لوله های سایز 75, 90 , 110 و 125  است. البته بیشتر کاربرد لوله های پنج لایه تا سایز 32 و به شکل کمتر تا نمره 63 است. اتصالات پرسی نیوپایپ به وفور از سایز 16 تا 63 وجود داشته و اتصالات کوپلی از سایز 16 تا 32 تولید میشود. اتصالات فیتینگی از سایز 40 تا 63 به صورت کلمپی است که تا سایز 63 وجود دارد. 

زانو پرسی , سه راهی پرسی, بوشن پرسی , روپیچ پرسی , توپیچ پرسی, مهره ماسوره پرسی, کپ پرسی, تبدیل پرسی, سه راهی تبدیلی پرسی, زانو دیواری پرسی توکار و روکار صفحه دار و خاردار , چپقی پرسی ,درپوش بلند, درپوش برنجی, مغزی برنجی , لوازم و تجهیزات گرمایش از کف , کلکتور , جعبه کلکتور, شیر کلکتوری , شیر پکیجی, شیر یک سر پرسی و دوسر پرس, شیر یکسر کوپلی از جمله اتصالات نیوپایپ هستند.

تمامی انواع اتصالات فوق در نوع کوپلی نیز تولید و به بازار عرضه میشوند. از لحاظ هزینه لیست قیمت نیوپایپ امروز نسبت به لیست قیمت دیگر برندها تقریبا در کف قیمت قرار داشته و با توجه به اینکه اتصالات نیوپایپ لیدر لوله اتصالات پنج لایه است محصولات خود را با حداقل قیمت به بازار عرضه میکند.

لیست قیمت نیوپایپ 1402

در سال 1402 تغییرات زیادی در لیست قیمت نیوپایپ رخ داد. از آنجا که مواد اولیه و به خصوص فلز برنج قیمت های جهانی داشته و به نوسانات قیمت دلار وابسته هستند, افزایش قیمت ارز در اوایل سال همراه با افزایش دستمزدها و هزینه های تولید همراه شده و یک افزایش 15 درصدی در اوایل بهار و چند افزایش 5 تا 10 درصدی را تا اواخر پاییز نیوپایپ شاهد بودیم. سپس در اوایل زمستان سال 1402 با کاهش قیمتی حدود  20 درصدی به دلیل رکود بازار و به خصوص تثبیت قیمت ارز وجود داشت که امیدواریم تا روزهای پایانی سال 1402 لیست قیمت نیوپایپ ثابت بماند.

در حال حاضر تخفیف های لیست قیمت نیوپایپ 1402 از حدود سقف 30 درصد به سقف 20 درصدی کاهش پیدا کرد و لیست قیمت نیز نسبت به ماه گذشته حدود 30 درصد کمتر شد.

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

از ویژگی های خرید اینترنتی از نمایندگی نیوپایپ , فروشگاه حسین پور, میتوان به صدور پیش فاکتور فوری و ارسال لوله اتصالات در میزان مورد نیاز دانست. فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور خرید شما را از لحاط پایین ترین قیمت و اصالت کالا تضمین کرده و در ضمن میتوانید در صورت نیاز اقلام دیگر لوله و اتصالات خود را همراه با خرید لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ از این فروشگاه تهیه نمایید.

لوله های پنج لایه از سایز 16 تا 63 تولید شده و تا سایز 32 به صورت رولی, سایز 40 به صورت رولی یا شاخه ای و قطر 50 و 63 به شکل شاخه های 4 متری تولید و به فروش میرسد. 

اتصالات نیوپایپ در دو مدل پرسی و کوپلی تولید شده و در همه سایز موجود است. اتصالات کوپلی در سایزهای 40 به بالا به صورت اتصالات کلمپی تولید شده و نیوپایپ همه انواع اتصالات پرسی و کلمپی را در سایز بالا تولید میکند.

لوازم و تجهیزات گرمایش از کف به همراه تجهیزات و ابزارآلات لوله کشی پنج لایه از دیگر محصولات لوله پنج لایه نیوپایپ میباشند. لوله اتصالات پنج لایه نیوپایپ در سطح کیفی بسیار بالایی قرار داشته و قیمت آن با توجه به کیفیت و رقابت با دیگر برندها, بسیار مناسب عرضه میشود.

کاربرد لوله اتصالات نیوپایپ

لوله‌های پنج لایه PEXb-Al-PEXb دارای ساختاری خاص با ترکیب فلز و پلیمر هستند و برای مصارف مختلف تا دمای حداکثر 90 درجه سانتیگراد مناسب هستند. در لیست قیمت نیوپایپ شاهد تنوع محصولات جدید نیز هستیم. این نوع لوله‌ها به عنوان یک نوآوری جدید در صنعت لوله‌کشی محسوب می‌شوند و در انتقال آب و سایر مایعات استفاده می‌شوند.

بعضی از کاربردهای لوله و اتصالات نیوپایپ عبارتند از:

1. سیستم‌های آب سرد و آب گرم: لوله‌های نیوپایپ در سیستم‌های آب سرد و آب گرم ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. تأسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع: این لوله‌ها در سیستم‌های سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع ساختمان استفاده می‌شوند.

3. سیستم‌های گرمایش از کف: لوله‌های نیوپایپ در سیستم‌های گرمایش از کف استفاده می‌شوند، که در آن آب گرم از طریق لوله‌های نیوپایپ زیر کف پوش ساختمان جریان می‌یابد.

4. انتقال آب در رایزرها: لوله‌های نیوپایپ در انتقال آب در رایزرها استفاده می‌شوند.

5. کاربرد در صنایع پزشکی و بهداشتی: لوله‌های نیوپایپ در صنایع پزشکی و بهداشتی برای تولید گازهای طبی و سیستم‌های دیالیز و غیره استفاده می‌شوند.

6. کاربرد صنعتی: لوله‌های پنج لایه نیوپایپ در صنایع مختلفی مانند ماشین‌سازی، کشتی‌سازی، نفت و گاز و صنایع شیمیایی استفاده می‌شوند.

7. سیستم‌های گرمایی و سرمایی: از لوله‌های نیوپایپ در سیستم‌های گرمایی و سرمایی مانند سردخانه‌ها، فن‌کوئل‌ها و سیستم‌های سرمایش از کف استفاده می‌شود. در این سیستم‌ها آب گرم در طول مسیر لوله‌های نیوپایپ به خوبی انتقال می‌یابد و افت دمای قابل توجهی ندارد.

جهت دریافت لیست قیمت نیوپایپ امروز با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 58 شنبه 09 دی 1402 نظرات (0)

اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد

ما در این مقاله راجع به اینکه اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد صحبت خواهیم کرد. چرا که بسیاری از ما از نوجوانی فقط شنیده ایم که هواگیری شوفاژ بایستی انجام شده و دلیل آنرا درک نکرده ایم. ابتدا لازم است که کمی در رابطه با سیستم شوفاژ صحبت کنیم. سیستم شوفاژ یک سیستم گرمایشی است که در آن آب داغ از مبدا مولد گرمایشی موتورخانه یا پکیج به سمت رادیاتورها و دیگر پخش کننده های گرمایشی حرکت کرده و در آنجا با تبادل گرما با محیط, هوای آنجا را گرم کرده و مجددا برای گرم شدن به مبدا یعنی موتورخانه و پکیج بازگشته تا دوباره داغ شده و این سیکل در فصول سرما تا مادامی که سیستم گرمایشی نیاز باشد ادامه پیدا میکند. پس به غیر از داغ بودن آب داخل رادیاتور, سیستم شوفاژ به گردش دایمی این سیکل وابسته بوده و این چرخه بایستی با کمترین خللی به شکل مداوم در گردش باشد.

برای بهبود این سیکل حرارتی در سیستم های شوفاژ از پمپ هایی خاصی بسته به سیستم گرمایشی استفاده شده تا این گردش سرعت و قدرت بیشتری داشته باشد, اما بعضا عواملی مانع از گردش بهینه آب داخل شوفاژ شده و ممکن است رادیاتور شوفاژ سرد شده یا به اندازه کافی گرم نشود. 

بسته شدن مسیر و گرفتن هوا در داخل رادیاتور و سیستم لوله کشی از عمده ترین موانعی است که باعث میشود شوفاژ آنچنان که باید, گرم نشود. بعضا ممکن است با وجود هوا در داخل شوفاژ, به دلیل عدم احتیاج به گرمای زیاد, نیازی به هواگیری یا رفع دیگر مشکلات نباشد, اما ممکن است برخی از شب های بسیار سرد این مشکل بروز کند. از طرفی به غیر از نیاز به هواگیری ممکن است, گرفتگی مسیر لوله کشی و شیرآلات شوفاژ یا نیمه باز یا بسته بودن شیرها و  قفل شدن شیرفلکه ها و شیر رادیاتور موجب کاهش سرعت گردش آب و سرد شدن رادیاتور شود. در این حالت آب گرم است ولی رادیاتور سرد باقی میماند که یکی از علت های آن ممکن است, نیاز رادیاتور شوفاژ به هواگیری باشد.

اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد

6 مشکل اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد 

به طور کلی اگر شوفاژ هواگیری نشود, اتفاق خاصی نمی افتد, و فقط ممکن است موجب بروز مشکلاتی در سیستم رادیاتور شوفاژ به شرح زیر میشود. 

  1. سرد شدن رادیاتور یا گرم نشدن آنها به اندازه کافی
  2. کارکرد دایم پمپ پکیج و موتورخانه
  3. افزایش مصرف گاز و برق به دلیل کارکرد بیشتر مشعل و پمپ
  4. احتمال ایجاد صدا در رادیاتور و لوله های شوفاژ
  5. افزایش احتمال رسوب گرفتگی در رادیاتور و لوله کشی به دلیل کاهش سرعت گردش آب

حتی در سیستم های موتورخانه عدم هواگیری یک رادیاتور از یک واحد ممکن است بر سیستم رادیاتور دیگر واحدها نیز اثرگذار باشد. پمپهای شوفاژ برای جبران گردش دایم کار شده و به همین دلیل فشار بیشتری را تحمل میکنند. مصرف سوخت نیز به دلیل اینکه رادیاتورهای هواگرفته به اندازه نرمال قادر به گرم کردن محیط نیستند افزایش پیدا میکند. تجربه نشان داده که بخش اصلی صداهای مربوط به سیستم شوفاژ مربوط به این است که اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد. از طرفی کم شدن سرعت گردش آب شوفاژ موجب رسوب گرفتکی شده و این مساله به مرور گرم شدن رادیاتور شوفاژ را با مشکل مواجه کرده و همین رسوبات ممکن است در ادامه موجب از بین بردن و سوراخ کردن رادیاتور و لوله های شوفاژ شوند.

نحوه هواگیری شوفاژ

هواگیری شوفاژ بایستی بعد از راه اندازی موتورخانه شوفاژ و زمستانی کردن وضعیت پکیج انجام شود. بعد از تنظیمات مربوطه در صورت بسته بودن, شیر فلکه های ورودی شوفاژ و شیر رفت و برگشت رادیاتور شوفاژ باز میشوند. بهتر است کار هواگیری شوفاژ حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از راه اندازی و آب گیری رادیاتورها اتفاق بیفتد, چرا که بعضا ممکن است هوای قابل توجهی در سیستم شوفاژ نبوده و قدرت پمپ های شوفاژ هوای موجود را از بین ببرد.

بعد از حدود یکی دوساعت که رادیاتورها نسبتا گرم شده اند, کار هواگیری را با استفاده از یک ظرف کوچک و یا دستمال خشک انجام میدهیم. برای هواگیری رادیاتور شوفاژ های قدیمی به آچارهای مخصوصی نیاز است اما رادیاتورهای جدید, اغلب شیرهای هواگیری با پیچ گوشتی دوسو نیز امکان هواگیری را دارند.

با باز کردن شیر هواگیری و هدایت آن به داخل ظرف از کثیف شدن محیط جلوگیری کنید. معمولا خروج هوا و آب معمولا ولرم با هم انجام شده و همراه به صدای فشششش است. با پایان یافتن این صدا و داغ شدن آب خروجی, به مرور کل بدنه رادیاتور شوفاژ نیز گرم شده و کار هواگیری تمام میشود. هواگیری رادیاتور شوفاژ یک به یک  انجام میشود. در صورت وجود حوله خشک کن بهتر است, هواگیری از این رادیاتور شروع شده تا هوای دیگر رادیاتورها را نیز خارج کند.

در صورت گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ یک روش هواگیری سنگینتر است که بایستی به دلیل کثیف بودن در حمام انجام شود. در این روش به جای اینکه هواگیری شوفاژ از محل شیر هواگیری انجام شود, با باز کردن مهره ماسوره شیر رادیاتور و خارج کردن مقدار زیادی آب شوفاژ انجام میشود. در این روش ممکن است خودتان هم خیس شده و بایستی مراقب داغ بودن آب شوفاژ باشید.

در برخی ساختمان ها نیز برای راحتی از شیرهای هواگیری اتوماتیک یا ایرونت برای هواگیری شوفاژ استفاده میشود. با این وجود اگر رادیاتور هواگیری شده, سرد یا ولرم باقی بماند, بایستی به سراغ تعمیر پکیج شوفاژ دیواری و تعمیرات تخصصی موتورخانه از بخش پمپ سیرکولاتور یا منبع انبساط بروید.

تهران پایپر بازدید : 61 چهارشنبه 22 آذر 1402 نظرات (0)

لیست قیمت فوم گرمایش از کف

در این نوشته لیست قیمت فوم گرمایش از کف را به همراه توضیحات فنی و اجرایی, معایب و مزایای استفاده از هر یک از انواع عایق کاری گرمایش از کف بررسی میکنیم.

فوم یا عایق های گرمایش از کف در درجه اول به منظور عایق بندی حرارتی در سیستم گرمایشی استفاده میشوند. اما در عین حال میتواند یک عایق صوتی خوب برای محیط بوده و در ضمن لوله کشی سیستم گرمایش از کف را به شکل مرتب و توزیع حرارتی منظم اجرا کند. در حدود 20 سال پیش که سیستم گرمایش از کف وارد بازار شد, با استفاده از مش های فولادی و عایق های معمولی اینکار انجام میشد اما به دلیل اینکه وزن و قیمت این سیستم ها بالا بوده و سرعت کار را نیز کاهش میداد, انواع دیگر از فوم ها استفاده میشود که در ادامه به بررسی کیفی و لیست قیمت فوم گرمایش از کف خواهیم پرداخت.

لیست قیمت نیوپایپ امروز

لیست قیمت فوم گرمایش از کف

بررسی لیست قیمت فوم گرمایش از کف

از آنجا که معمولا قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف به صورت پدهای کمتر از 1 متر مربعی تولید و فروخته میشوند, با محاسبه قیمت هر متر مربع در آمده است. قیمت فوم شانه تخم مرغی هر پد حدود 70 هزار تومان است, که با حساب کتاب به شکل تقریبی مترمربعی صد تا 110 هزار تومان آب میخورند.

نوع فوم گرمایش از کف قیمت هر متر مربع فوم گرمایش از کف
فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف 100 تا 110 هزار تومان
فوم XPE گرمایش از کف 70 تا 90 هزار تومان
فوم متالایز گرمایش از کف 60 تا 80 هزار تومان
فوم الاستومری گرمایش از کف(ساده) 65 تا 75 هزار تومان
فوم الاستومری روکش دار گرمایش از کف 85 تا 95 هزار تومان
فوم PE پلی اتیلن ورقه ای سفید 40 تا 50 هزار تومان

البته به دلیل اینکه برخی از این فوم ها مانند فوم های الاستومری وارداتی و برخی از آنها تولید داخل هستند, نوسانات قیمت ارز و هزینه های تولید در قیمت آنها موثر هستند و این قیمت ها برای زمستان سال 1402 معتبر هستند. میزان خرید, کیفیت , برند و هزینه حمل نیز بر لیست قیمت فوم گرمایش از کف موثر است.

فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف

یونولیت یا فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف یکی از بهترین فوم ها برای گرمایش از کف است. این فوم ها به صورت ورقه های یونولیتی بوده و به دلیل شباهت به شانه تخمه مرغ یک نظم و ترتیب به مسیر لوله ها میدهند.

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف (یا به عبارت دیگر یونولیت تخم مرغی) از جمله روش‌های متداول برای عایق‌بندی گرمایشی و بهبود ایزولاسیون حرارتی فضاها است. استفاده از این نوع فوم در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته است. فوم گرمایشی شانه تخم مرغی از پلی‌یورتان سلول باز تولید می‌شود.

این فوم‌ها از سلول‌های باز پلی‌یورتان تشکیل شده‌اند که به خاطر ساختار متراکم و حباب‌دار آنها، صدا را به خوبی جذب می‌کنند. با نصب این فوم در دیوارها، سقف یا کف فضاها، می‌توانند انتقال صدا را کاهش داده و کیفیت صوت را بهبود بخشند. همچنین، فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف از جنس پلی‌یورتان تولید می‌شود که مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت و رطوبت دارد.

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف یا یونولیت گرمایش از کف به صورت ساده یا بدون روکش و روکش دار تولید و عرضه میشوند. انواع فوم های شانه تخم مرغی روکش دار کیفیت عایق بندی بهتری داشته و با دو نوع روکش فویل آلومینیومی و الاستومری پوشش داده میشوند. البته انواع ساده فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف با چگالی و دانسیته بالا کیفیت بسیار خوبی دارند.

با استفاده از فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف، می‌توان ناخواسته‌های صوتی را جذب کرده، انعکاس صدا را کاهش داده و کیفیت صوت را بهبود بخشید. این روش در فضاهای مختلفی مانند استودیوهای ضبط صوت، سالن‌های کنفرانس، تئاترها و سایر محیط‌هایی که نیاز به کاهش انتقال صدا و بهبود آکوستیک دارند، استفاده می‌شود.

فوم XPE گرمایش از کف

فوم گرمایش از کف xpe یکی از پرمصرف ترین انواع فوم هاست, این فوم یک فوم خاص است که یک روکش فویل دار خاص به صورت الکتروشیمیایی دارد.

فوم XPE (Cross-Linked Polyethylene Foam) یک نوع فوم پلی‌اتیلن متقاطع است که به وسیله اتصالات متقاطع (cross-linking) ساخته می‌شود. فوم XPE از پلی‌اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است که در اثر اعمال حرارت و فشار، اتصالات متقاطع درون ساختار آن ایجاد می‌شود. این اتصالات متقاطع باعث افزایش سختی، مقاومت مکانیکی و خواص عایقی فوم می‌شود.

فوم XPE دارای ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی برجسته‌ای است. ضخامت، چگالی و ساختار سلولی فوم XPE می‌تواند متفاوت باشد و به تولیدکننده و نیازهای مصرف کننده بستگی دارد.

فوم XPE به دلیل خواص عایق حرارتی، عایق صوتی، مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای رایج این فوم شامل عایق‌بندی لوله‌ها، عایق‌بندی ساختمان‌ها، عایق‌بندی خودروها، بسته‌بندی و حفاظت از محصولات صنعتی و الکترونیکی، فرش‌های ورزشی و کفپوش‌ها می‌باشد.

فوم متالایز گرمایش از کف

فوم متالایز (Metalized Foam) یک نوع فوم است که به وسیلهٔ روشی به نام “متالایزاسیون” (Metalization) با پوششی از لایهٔ فلزی پوشانده می‌شود. این پوشش فلزی، معمولاً آلومینیوم یا مس است و به فوم عایق اصلی اضافه می‌شود. فوم متالایز به دلیل داشتن خاصیت عایقی و همچنین خاصیت هدایت حرارت و الکتریسیته فلز، استفاده گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد.

فوم الاستومری گرمایش از کف

فوم الاستومری گرمایش از کف در دو مدل ساده و روکش دار تولید و استفاده میشود. از آنجا که فوم روکش دار یک لایه فویل آلومینیومی دارد, خاصیت عایق بندی بیشتری دارد اما به دلیل اینکه در بین لیست قیمت فوم گرمایش از کف نسبت به کیفیت آن بالا بوده و همچنین استفاده از آن کمی مشکل بوده در گرمایش از کف خیلی مورد استفاده نمیشود. فوم های الاستومری در عرض یک متر و ضخامت های 1 تا 5 سانتیمتر استفاده میشود.

فوم پلی اتیلن یا PE 

فوم پلی اتیلن یا فوم های سفید ارزان قیمت ترین و بی کیفیت ترین نوع فوم محسوب شده که احتمالا عمر زیادی نداشته و بعد از مدتی شروع به از بین رفتن کرده و این باعث شده که به صورت حرفه ای استفاده نشود.

برای دریافت به روزترین لیست قیمت فوم گرمایش از کف با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 57 چهارشنبه 08 آذر 1402 نظرات (0)

چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

احتمالا سوال چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم بیشتر برای کسانی مطرح میشود که به دلیل نشتی از لوله های سوراخ شده خود را دیگر یک مشکل بزرگ میدانند, اما صبر کنید و تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید با کمی حوصله مشکل رفع نشتی و ترک های لوله را خود راسا و با استفاده از روش هایی ساده رفع نمایید.

در پاسخ به پرسش چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم بایستی به جنس لوله, محل نشتی, اندازه سوراخ و نوع آن بستگی دارد. هر کدام از شرایط فوق میتواند با شیوه و روش رفع نشتی موثر باشد. البته این موضوع بر طول عمر و کیفیت تعمیرات لوله کشی نیز بستگی دارد. بدیهی است که رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب شیوه اجرای نبوده و فقط در برخی تبلیغات بیخودی استفاده شده و قابل اجرا نیست. 

اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی می افتد

چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

8 روش چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

هر یک از روش های زیر نیاز به تجربه دارد, اما میتوانید با کمی دقت خود شما نیز آنها را انجام دهید.

  • تعویض مقطعی لوله و اتصالات آسیب دیده
  • استفاده از مهره ماسوره طلایی برای لوله های فلزی
  • استفاده از کمربند پلی اتیلن برای انواع لوله های فلزی, پلاستیکی و پلیکا
  • استفاده از بوشن تعمیری برای فاضلاب در لوله پلیکا و پوش فیت
  • استفاده از روش وصله گذاری برای لوله پلیکا
  • جوشکاری برای لوله های فولادی گاز و شوفاژ
  • به کارگیری تیوب, نوار چسب آب بندی و بست گازی
  • استفاده از انواع چسب مایع

هر یک از روش های فوق در وضعیت های خاصی قابل اجرا هستند و برای برخی از روش های رفع نشتی لوله بدون تخریب و برای بعضی با تخریب استفاده میشود.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

همان طور که گفتیم رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب وجود نداشته و به دلیل اینکه برخی از مشتریان هزینه و مشقات زیادی برای تخریب دارند, برخی برندهای تجاری با سواستفاده از این مساله اقدام به فروش محصولات تقلبی خود میکنند. ریختن هیچ ماده ای بدون اینکه باعث گرفتگی خود لوله اتصالات نشود,نمیتواند مانع از نشتی لوله های آب شود.

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

بهترین و راحت ترین راه برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی, تعویض قسمت های آسیب دیده است. اگر به اتو , لوله کش و یا تجهیزات لوله کشی دسترسی ندارید, شاید بتوانید با استفاده از میخ در صورت سوراخ شدن لوله, و مهار آن با بست و یا پیچیدن تیوب نشتی را به به شکل موقتی رفع کنید اما در نهایت بایستی به زودی رفع نشتی لوله پلاستیکی را بایستی با تعویض قطعات سوراخ شده انجام دهید.

در صورتیکه لوله روکار بایستی به دلیل راحت بودن و عدم نیاز به تخریب برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی بهتر است که قطعات لوله و اتصالات عوض شوند. استفاده از اتصالاتی مانند مهره ماسوره و بوشن در این موارد بهترین راهکار است.

در صورت عدم دسترسی به اتو لوله کشی ممکن است بتوان با استفاده از اتصالات پلی اتیلن مانند بوشن مساوی یا کمربند پلی اتیلن رفع نشتی را انجام داد. در صورتیکه پارچه یا لقمه اتو لوله کشی دارید اما برق نیست و یا دستگاه اتو خراب است, میتوانید با داغ کردن لقمه اتو لوله کشی روی شعله مستقیم آتش برای اتو کردن لوله و اتصالات در حد چند سر جوش این روش را به کار بگیرید.

رفع نشتی لوله پنج لایه

شیوه رفع نشتی لوله کشی پنج لایه بسته به محل نشتی متغیر است. در صورتیکه نشتی از خود لوله باشد که معمولا بر اثر وارفتگی یا سوراخ شدن توسط مته اتفاق میفتد, بایستی قسمتی از لوله خراب که معیوب شده به طور کلی تعویض شود. در سوراخ های لوله پنج لایه میتوان با استفاده از بریدن لوله و استفاده از یک بوشن کوپلی لوله پنج لایه با همان سایز لوله را درست کرد. نشتی از محل پرس لوله های پنج لایه را نیز احتمالا بتوان با پرس مجدد رفع کرد اما ممکن است نیاز به تعویض اتصالات خراب باشد.

رفع نشتی لوله آب فلزی

رفع نشتی لوله آب فلزی بسته به نوع خرابی و محل نشتی تعیین میشود. در صورتیکه که نشتی لوله آب و شوفاژ از یک اتصال یا قطعه لوله خراب است, بهترین کار تعویض اتصالات یا لوله مورد نظر است.

در گذشته به دلیل رواج لوله کشی گالوانیزه دنده ای, استفاده از حدیده برقی و دستی بسیار متداول و در دسترس بود, اما در حال حاضر رزوه و دنده کردن لوله ها کمی سخت شده است. اما خوشبختانه هنوز هم تاسیسات کاران و فروشگاه هایی هستند که به صورت آماده یا سفارشی اقدام به فروش لوله های دو سردنده میکنند.

در صورتیکه که قصد تعویض قطعه ای از لوله فلزی را دارید, چند راهکار متفاوت پیش رو دارید.

  1. تهیه لوله گالوانیزه دو سر دنده و نصب آن به جای قسمت آسیب دیده
  2. استفاده از مهره ماسوره طلایی برای ایجاد دنده روی لوله آهنی و سپس استفاده از لوله های پلاستیکی یا لوله کشی پنج لایه به جای قطعه آسیب دیده
  3. استفاده از روش های موقت ترمیم لوله آب فلزی

چسب نشتی لوله فلزی

بهترین چسب نشتی لوله فلزی, چسب هل , چسب دوقلو و چسب میل پوکس است. اما این چسب های بیشتری برای مقاطعی هستند که ترک خورده و یا سوراخ ریزی دارند. در صورتیکه یک قطعه از لوله شکسته شده باشد و محل معیوب سوراخی با سطح زیادی باشد, بایستی یک تکه لوله یا هر وسیله ای در جای مربوط قرار داده تا چسب بتواند آن قطعه را آب بندی کند. در واقع یک پرکننده جامد بایستی وجود داشته باشد وگرنه چسب به تنهایی نمیتواند یک سوراخ بزرگ را پرکرده و آب بندی کند.

رفع نشتی لوله پلیکا توکار

برای رفع نشتی لوله پلیکا توکار نیز بایستی اطراف محل شکستگی خالی شده تا بتوان محل را با استفاده از وصله گذاری یا بوشن تعمیری درست کرد. در صورتیکه نشتی از لوله اتصالات پلیکا زیر سقفی باشد, کنده کاری بایستی از طبقه زیرین انجام شود, که هزینه کمتری دارد.

رفع نشتی لوله گاز

 از انجا که قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی ارزان هستندو نشتی گاز خطرناک است, استفاده از چسب و روش های این چنینی بسیار مخاطره آمیز است.

رفع نشتی لوله آب با چسب آکواریوم

اما رفع نشتی لوله با چسب آکفاریوم یکی از پرکاربردترین روشهای موقتی و حتی دایمی به حساب می آید. ساختار چسب سیلیکون به شکلی است که در صورت آب بندی به سختی میتواند از آب بندی خارج شود. اما برای آب بندی با چسب آکواریوم نیاز به زمان تا حدود یک شبانه روز است. در ضمن برای پرکردن سوراخ های بزرگ بهتر است از اجسام دیگر مانند بست یا تیوب برای کمک به تثبیت چسبندگی سیلیکون کمک گرفت. با توجه به موارد ذکر شده بهتر است در رفع نشتی لوله آب فلزی و پلاستیکی از روش تعویض استفاده کرد.

اگر نوشته چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم , مفید بود نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

تهران پایپر بازدید : 66 جمعه 26 آبان 1402 نظرات (0)

قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی

قیمت لوله و اتصالات خانگی با توجه به کیفیت و جنس آنها متفاوت است. از آنجایی که برندها , وزن ها و کیفیت های متفاوتی در لوله و همچنین اتصالات گاز وجود دارد, بهتر است قبل از خرید یک بررسی قیمت از استعلام قیمت های متفاوت داشته باشید. اول اینکه لوله و اتصالات گاز بایستی مطابق قوانین لوله کشی گاز و سازمان نظام مهندسی بایستی تهیه و اجرا شود.

در مقایسه قیمت, به طور کلی قیمت لوله گاز بخش بسیاری بیشتری را نسبت به اتصالات گاز خانگی در فاکتور خرید پر میکند. تقریبا میتوان گفت که در یک ساختمان در مجموع 80 تا 90 درصد قیمت فاکتور مربوط به لوله و مابقی مربوط به اتصالات گاز خانگی است. البته این مبلغ به غیر از هزینه خرید شیرآلات گاز , بست , الکترود, نوار عایق و دیگر تجهیزات لوله کشی گاز خانگی است.

طبق قوانین لوله گاز برای لوله کشی گاز توکار حتما بایستی از اتصالات گازی مانیسمان استفاده شود. برای لوله کشی گاز روکار میتوان از اتصالات گازی درزدار استاندارد استفاده کرد. برای لوله کشی گاز توکار یا باید از لوله های مانیسمان بدون درز و یا از لوله های api استفاده شود. برای گازکشی روکار میتوان از لوله گاز درزدار که ارزان قیمت تر هستند نیز استفاده کرد.

البته تا حدودی در مورد برند و وزن حق انتخاب برای مالک و مجری وجود دارد اما نمیتوان از شرایط فوق عدول کرد. همه انواع لوله و اتصالات گاز, برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بایستی با استفاده از جوشکاری لوله اجرا شوند.

قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی

عوامل موثر بر قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی ساختمان

بهتر است در هنگام تهیه و خرید لوله و اتصالات گاز به این نکته توجه داشته باشید که خرید لوله و اتصالات در یک سطح کیفی انجام شود. مثلا اگر از لوله گاز api یا لوله مانیسمان معمولی رده 20 استفاده میکنید, اتصالات را نیز مانیسمان معمولی به کار ببرید و یا اگر از لوله گاز مانیسمان رده 40 قصد استفاده دارید, اتصالات را نیز رده 40 بخرید.پارامترهای مهمی بر قیمت لوله و اتصالات گاز  موثر هستند. برخی از این موارد ممکن است در کیفیت و طول عمر لوله کشی موثر باشد و برخی از این موارد تاثیر مهمی در روند لوله کشی و کلیت لوله کشی تاثیر فاحشی نداشته باشند. اما به طور کلی عواملی موثر بر قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی به شرح زیر هستند:

وزن لوله و اتصالات

وزن لوله و اتصالات تاثیر مسقیمی روی ضخامت و گوشت لوله و اتصالات گاز خانگی داشته و به همین دلیل موثرترین عامل در قیمت اتصالات دارند. حتی ممکن است در یک سایز و نوع دو وزن از یک لوله یا یک اتصال به دلیل افزایش وزن , تفاوت قیمتی ایجاد شود. این پارامتر تاثیر مستقیم بر کیفیت و استحکام در برابر خوردگی دارد.

برای به دست آوردن وزن لوله میتوانید با استفاده از باسکول های باربری و حتی استفاده از ضخامت جدول وزن استاندارد لوله های گاز استفاده کنید.

نوع لوله و اتصالات گاز خانگی

معمولا لوله و اتصالات گازی مانیسمان از لوله و اتصالات گازی درزدار قیمت بیشتری دارند. لوله های api درزدار قیمت بیشتری نسبت به لوله های گازی درزدار تست گاز دارند. لوله و اتصالات مانیسمان رده 40 که وزن بیشتری دارند از لوله اتصالات مانیسمان رده 20 معمولی گران قیمت تر هستند. 

کرایه حمل و بارگیری

در برخی موارد ممکن است هزینه حمل و بارگیری تاثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی خرید لوله و اتصالات گاز خانگی بگذارد. از همین رو در هنگام خرید بایستی مبدا بارگیری و هزینه های مربوط به آن مشخص باشد.

برند لوله گاز

یکی از مهمترین فاکتورها در بسیاری از اجناس از جمله قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی, برند آن است. به دلیل گران قیمت بودن هزینه های تولید در صنعت فولاد این تفاوت در خرید جزیی خیلی چشمگیر نیست اما در مقادیر بالا تفاوت فاحشی ایجاد میکند.

آلیاژ لوله 

آلیاژ لوله یکی از مواردی است که در قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی خیلی به آن توجه نمیشود, اما بعضا ممکن است بر کیفیت کار موثر باشد. البته با وجود نظارت در تولید کارخانه ها این مساله تا حد زیادی رفع شده اما بایستی توجه داشت که این مورد نیز ممکن است تفاوت هایی ایجاد کند.

اصالت کالا

به دلیل اینکه قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی در حجم و رقم های سنگینی معامله میشود, بعضا ممکن است سواستفاده هایی از برند و دیگر فاکتورهای مهم در قیمت لوله و اتصالات گاز ساختمان شده و به همین دلیل بایستی در هنگام خرید به اصل بودن کالا و کیفیت آن توجه کنید. مثلا ممکن است شما لوله مانیسمان بخرید و به شما لوله درزداری تحویل دهند که درزهای آن را از با استفاده از روش هایی از بین برده اند. این تقلب به دلیل این است که فرق قیمتی لوله مانیسمان با لوله درزدار بین 20 تا 30 درصد است. در برخی موارد هم ممکن است لوله گاز غیر استاندارد را به عنوان لوله تست گاز یا لوله تست گاز را به عنوان لوله api به شما قالب کنند.به همین دلیل در هنگام خرید لوله و اتصالات گاز خانگی علاوه بر قیمت از اصل بودن کالا و برند آن مطمین شوید.

علاوه بر این عوامل تسلط فروشنده به بازار لوله و اتصالات و صداقت و انصاف فروشگاه لوله و اتصالات را هم میتوان یکی از عوامل موثر بر قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی دانست. پیشنهادهای بهتر برای صرفه جویی یا بهبود شرایط خرید از این موارد است.

انواع لوله و اتصالات گاز خانگی 

  • لوله های درزدار تست گاز ( مناسب برای لوله کشی گاز روکار)
  • لوله های درزدار api ( مناسب برای لوله کشی گاز توکار و روکار)
  • لوله مانیسمان معمولی یا رده 20 ( لوله گاز توکار و روکار)
  • لوله مانیسمان رده 40 گاز ( لوله گاز توکار و روکار فشار قوی)
  • اتصالات گاز درزدار ( مناسب برای لوله کشی گاز روکار)
  • اتصالات گاز مانیسمان معمولی یا رده 20 ( مناسب برای لوله کشی گاز توکار و روکار )
  • اتصالات گاز رده 40 ( لوله کشی گاز ضخیم و قوی ) 

در برخی موارد ممکن است به دلیل شرایط جغرافیایی یا کاری بهتر باشد که حتی برای لوله کشی گاز روکار نیز از لوله و اتصالات گاز خانگی مانیسمان و ضخیم استفاده شود. لوله و اتصالات گاز خانگی علاوه بر لوله کشی گاز در لوله کشی موتورخانه و شوفاژ, لوله کشی آتش نشانی و داکت اسپلیت نیز کاربرد داشته باشند.

در صورت نیاز به دریافت پیش فاکتور و استعلام قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 69 سه شنبه 16 آبان 1402 نظرات (0)

علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی 

در این نوشته به 4 علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی آشپزخانه میپردازیم. آشپزخانه در خانه های ایرانی به عنوان یکی مرکز توجه اصلی و محل استقرار بانوان عزیز تلقی میشود. از آنجا که هر نوع مشکلی در لوازم آشپزخانه از جمله سینک ظرفشویی میتواند موجب اخلال در نظم کارهای روزمره شود, به همین دلیل در موارد مانند خرابی شیرآلات و سینک ظرفشویی بایستی سریعا به فکر رفع آن باشیم. برای رفع هر مشکلی بایستی ابتدا آنرا دقیقا پیدا کرده و پیدا کردن علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی نیز در اولویت کار قرار دارد. بعد از یافتن دلیل جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی با توجه به شرایط خود شما یا با کمک از افراد ماهر اقدام به رفع مشکل میکنیم.

علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی

علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی آشپزخانه

برای پیدا کردن علت جمع شدن و تخلیه نشدن آب سینک ظرفشویی بایستی خونسرد باشید.

اصولا به هر علتی که فاضلاب در سینک آشپزخانه جمع شود و یا به کندی تخلیه شود, همراه با بوی بد فاضلاب است, و میتوان این انتظار را داشت که با رفع گرفتگی و روان کردن خروج آب رفع بوی بد فاضلاب انجام شده یا حداقل شدت آن کاهش پیدا کند. به طور کلی علل مختلفی برای جمع شدن آب در سینک ظرفشویی وجود دارد که برخی همراه با نشتی آب از زیر سینک بوده و بعضی همراه با بوی بد میباشند, اما علل اصلی را میتوان به شرح زیر برشمرد.

  1. تجمع رسوب و ذرات جامد در شترگلویی ظرفشویی
  2. گرفتگی زیرآب سینک ظرفشویی
  3. نقص در نحوه نصب و اتصال سیفون آشپزخانه
  4. گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

علل بالا در بیشتر موارد 4 علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی هستند و  در مورد جمع شدن آب در سنگ روشویی نیز اتفاق بیفتد, اما به خاطر استفاده بیشتر از سیفون ظرفشویی و حجم بیشتر رسوبات ناشی از شستشوی ظروف و چربی, بیشتر در سینک آشپزخانه شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم. در ضمن به دلیل مجاورت سینک ظرفشویی با ماشین لباسشویی و ظرفشویی و بعضا خروجی یکسان این وسایل ممکن است, گرفتگی سینک ظرفشویی به این دستگاههای نیز سرایت پیدا کرده و امکان استفاده راحت از آنها را با مشکل مواجه کند.

چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی

بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی نشان دهنده این است که کف به دلیل حجیم بودن منفذ خروج فاضلاب با ترکیب آب و مایع ظرفشویی تشکیل شده و به سمت بالا سوق پیدا میکند.

یکی از نشانه های انسداد در کنار علت جمع شدن آب در سینک ظرفشویی نیز میتواند بالا آمدن کف از سینک ظرفشویی باشد. ورود کف از سینک مجاور یا ماشین لباسشویی به لوله مشترک در کنار گرفتگی احتمالی ممکن است از دلایل این مشکل باشد. راه حل رفع این مشکل هم مانند روشهای مذکور بازکردن راه آب است, هرچند که در برخی موارد ممکن است مشکل خاصی به وجود نیاورد و فقط در صورت تکرار این موضوع دست به اقدام بزنید.

هواگیری سینک ظرفشویی

هواگیری سینک ظرفشویی معمولا با باز کردن سیفون رفع میشود. حبس شدن هوا فشار معکوس ایجاد کردن و ممکن است آب را به سمت فاضلاب مکش کرده و ذرات جامد در کف شترگلویی سینک ظرفشویی باقی بماند. این مشکل بیشتر به دلیل خرابی سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان است.

بعضا این سوال از ما میشود که آب سینک نمیره یا اب سینک ظرفشویی تخلیه نمی شود که بخش مهمی از علت های آن میتواند در گرفتگی های سیفون یا لوله کشی فاضلاب باشد.

صدای آب در سینک ظرفشویی

صدای آب در سینک ظرفشویی در هنگام استفاده طبیعی است. اما اگر سینک بدون استفاده از آن هم صدا تولید میکند, احتمالا عللی مانند متصل شدن شلنگ های زیرسینک به یکدیگر یا بدنه های فلزی یا چوبی زیرکابینت است. چرا که شلنگهای مذکور در حال تحمل فشار آب ساختمان هستند و به علت نصب نامتعارف با اتصال به یکدیگر ایجاد صدای میکنند.

یکی دیگر از علل ایجاد صدای آب در سینک ظرفشویی میتواند, وجود گرفتگی در مسیر خروج آب در داخل سیفون ظرفشویی و یا لوله کشی فاضلاب ظرفشویی باشد. این صدا میتواند یکی از علت ها و پیش زمینه های ضمنی جمع شدن آب در سینک ظرفشویی باشد.

علت برگشت آب از لوله فاضلاب ظرفشویی

علت برگشت آب از لوله فاضلاب ظرفشویی به همان 4 علت علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی مربوط میشود. با این شرایط بهترین و مطمین ترین کار برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی باز کردن و تمیز کردن لوله ها و سیفون ظرفشویی است که برای رعایت اصول بهداشتی نیز ضروری به نظر میرسد.

رفع علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی

روش های متعددی برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مرحله 1:

اگر در سینک آشپزخانه یا حمام شما آب ایستاده وجود دارد، می توانید قبل از کار بر روی باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی، سینک را نگه دارید. از یک فنجان برای برداشتن آب داخل سینک استفاده کنید و آن را در یک سطل بریزید.

گام 2:

بعد از اینکه آب راخال کردید، درپوش های سینک و صافی ها را از لوله کشی خارج کنید. دستورالعمل های سازنده را برای انجام این کار و توصیه های آنها در مورد نحوه باز کردن گرفتگی فاضلاب سینک را دنبال کنید. اگر نیاز به برداشتن چند پیچ ​​دارید، مطمئن شوید که در لوله کشی نیفتند. و اگر نیاز دارید که قطعات درپوش را از زیر سینک بردارید، یک سطل زیر لوله ها نگه دارید.

مرحله 3:

موادی که باعث گرفتگی سینک می شوند را از درپوش و صافی جدا کنید. سپس، آب را باز کنید تا تکه های اضافی را بشویید و جریان تخلیه را انجام دهد.

اگر این فرآیند را دنبال کنید و گرفتگی سینک را رفع نکرد، به یک پاک کننده تخلیه قوی مثلا لوله بازکنی من ، نیاز دارید فرمول  این مواد بسیار خوب و ازبین برنده چربیها و گرفتگی ها  است که ازاین راه  سخت ترین گرفتگی های تخلیه کار می کند. دو فنجان  را در لوله کش بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس،لوله کشی سینک را با آب داغ بشویید. اگر سینک مسدود شد، این روند را تکرار کنید.

در صورتیکه نتوانستید علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی را پیدا کرده و سینک را باز کنید با ما در تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی تهران پایپر تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 59 چهارشنبه 03 آبان 1402 نظرات (0)

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

پایپ بازار یکی از عمده فروشی های ارزان قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان در کل کشور محسوب میشود. برای استعلام قیمت لوله درزدار سپاهان با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

به طور کلی لوله های سیاه به چند دسته مختلف تقسیم بندی میشوند. لوله مانیسمان یا بدون درز(seamless) ,لوله های درزدار معمولی, لوله های درزدار API , لوله های اسپیرال, لوله های صنعتی, لوله های داربستی و لوله های جدارچاهی تقسیم بندی میشوند.

احتمالا در هر یک از تقسیم بندی فوق نیز دسته هایی وجود دارد. مثلا لوله های بدون درز شامل لوله مانیسمان رده 20, لوله رده 40,لوله رده 80,لوله رده 160 و… شده که هر یک  مصارف خاصی دارند, اما در صنعت ساختمان معمولا لوله مانیسمان رده 20 و 40 استفاده میشود. لوله های مانیسمان بیشتر برای لوله کشی گاز توکار و آتش نشانی به کار میرود. در ایران تولید لوله مانیسمان توسط فولاد اهواز و کاوه انجام شده و بخشی از تامین این نوع لوله ها ار طریق واردات از چین و دیگر کشورها تامین میگردد. در ادامه میتوانید لیست قیمت لوله سیاه مانیسمان را مشاهده کنید.

لوله های درزدار معمولی نیز در لوله کشی گاز روکار و لوله کشی هایی که نیازی به ضخامت و استقامت زیادی نیست, استفاده میشود. این لوله ها به مراتب قیمت ارزان تری نسبت به لوله های مانیسمان دارند.

نوعی دیگری از لوله های درزدار که کیفیت بهتری داشته و برای لوله کشی گاز توکار و آتش نشانی مناسب هستند, لوله های ای پی آی api هستند که قیمت آنها در حدود 10 درصد از لوله های درزدار معمولی گران تر است.

لوله های اسپیرال نیز در سایز بزرگ تولید و استفاده شده و جوش آنها در امتداد طول لوله نیست و برای بهبود استقامت آنها , خط جوش تولید آنها به صورت مارپیچ در طول لوله میچرخند. این لوله ها برای خطول انتقال آب و گاز استفاده میشود.

قیمت لوله گاز مانیسمان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

لیست قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

لوله های درزدار تست گاز سپاهان از لوله های درزدار api قیمت مناسبتری داشته و در حدود 5 تا 10 درصد قیمت کمتری دارند. البته قیمت لوله های فولادی به غیر از وزن و نوع آن به فاکتور مهم دیگری مانند میزان عرضه و تقاضا نیز بستگی دارد.

در حال حاضر یعنی اوایل مهرماه سال 1402 قیمت لوله درزدار سپاهان از نوع تست گاز به شرح زیر میباشد.

لوله 1/2 سیاه سپاهان درزدار    310 هزار تومان

لوله 3/4 سیاه سپاهان درزدار    365 هزار تومان

لوله 1 اینچ سیاه سپاهان درزدار 605 هزار تومان

لوله 11/4 سیاه سپاهان درزدار  750 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 درزدار سپاهان 870 هزار تومان

لوله 2 اینچ درزدار سپاهان   1/270 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ درزدار سپاهان 1/430 میلیون تومان

لوله 3 اینچ درزدار سپاهان      1/400 میلیون تومان

لوله 4 اینچ درزدار سپاهان 2/050/000 میلیون تومان

لیست قیمت لوله سیاه سپاهان از نوع ای پی آی هم به شرح زیر است:

لوله 1/2 سپاهان ای پی آی    340 هزار تومان

لوله 3/4 سپاهان ای پی آی    385 هزار تومان

لوله 1 اینچ سپاهان ای پی آی 665 هزار تومان

لوله 11/4 سپاهان ای پی آی  820 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 ای پی آی  سپاهان 970 هزار تومان

لوله 2 اینچ ای پی آی سپاهان   1/470 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ ای پی آی سپاهان 1/630 میلیون تومان

لوله 3 اینچ ای پی آی سپاهان      1/890 میلیون تومان

لوله 4 اینچ ای پی آی سپاهان 2/450/000 میلیون تومان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

لوله درزدار سپاهان چیست ؟

لوله درزدار سپاهان (Sepahan Pipe Industries) یک شرکت تولید کننده لوله‌های درزدار است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله‌های درزدار در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

لوله درزدار سپاهان در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید لوله‌های درزدار آغاز کرد. این شرکت از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن برای تولید لوله‌هایی با استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌کند. محصولات لوله درزدار سپاهان شامل لوله‌های درزدار استاندارد API 5L و ASTM است که در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و ساختمانی استفاده می‌شوند.

لوله درزدار سیاه سپاهان با توجه به کیفیت تولیدات خود و رعایت استانداردهای مربوطه، محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کند. این شرکت تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و افزایش کارایی تولید، به ارائه محصولات با کیفیت و رقابتی در بازار جهانی بپردازد.

لوله های سیاه فولادی به دلیل تنوع زیادی که در قطر و ضخامت داشتند, از دیرباز به عنوان یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی بوده و هستند. کاربرد آنها در لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه, لوله کشی داکت اسپلیت, لوله کشی صنعتی در صنایع مختلف نفت , گاز؛ پتروشیمی, پالایشگاه, صنایع موادغذایی, داروسازی, خودروسازی و دیگر صنایع بالادستی و صنعتی میباشد.

به طور کلی لوله های سیاه فولادی به سه دسته بندی اصلی تقسیم بندی میشوند. لوله های درزدار خطی, لوله های اسپیرال(درز مارپیچی) و لوله های مانیسمان بدون درز از انواع لوله های فولادی سیاه هستند.

لوله های درزدار سیاه به دلیل قیمت مناسب یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی سیاه بوده و بسته وزن و ضخامت در صنایع مختلف کاربرد دارند. لوله های درزار فولادی به دو نوع لوله های درزدار تست گاز و لوله های درزدار api دسته بندی میشوند.

کاربردهای لوله سیاه درزدار سپاهان

لوله های سیاه فولادی به دلیل تنوع زیادی که در قطر و ضخامت داشتند, از دیرباز به عنوان یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی بوده و هستند. کاربرد آنها در لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه, لوله کشی داکت اسپلیت, لوله کشی صنعتی در صنایع مختلف نفت , گاز؛ پتروشیمی, پالایشگاه, صنایع موادغذایی, داروسازی, خودروسازی و دیگر صنایع بالادستی و صنعتی میباشد.

به طور کلی لوله های سیاه فولادی به سه دسته بندی اصلی تقسیم بندی میشوند. لوله های درزدار خطی, لوله های اسپیرال(درز مارپیچی) و لوله های مانیسمان بدون درز از انواع لوله های فولادی سیاه هستند.

لوله های درزدار سیاه به دلیل قیمت مناسب یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی سیاه بوده و بسته وزن و ضخامت در صنایع مختلف کاربرد دارند. لوله های درزار فولادی به دو نوع لوله های درزدار تست گاز و لوله های درزدار api دسته بندی میشوند.

برای دریافت پیش فاکتور قیمت لوله درزدار سپاهان و استعلام قیمت لوله و اتصالات گاز خانگی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 72 پنجشنبه 20 مهر 1402 نظرات (0)

تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران بدون تعطیلی کلیه برندهای پکیج دیواری.

نصب, لوله کشی و راه اندازی پکیج دیواری, رسوب زدایی و اسید شویی پکیج, رفع نشتی و آبریزی از زیر پکیج, رفع علت خاموش شدن و روشن نشدن پکیج دیواری, رفع خرابی گرم نشدن آب مصرفی و سرد بودن رادیاتور شوفاژ, نصب و لوله کشی رادیاتور و کلیه خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران بدون تعطیلی.

پکیج یک وسیله گازسوز با دو وظیفه تولید آب گرم مصرفی و گرم کردن رادیاتورهاست. پکیج دیواری در تابستان فققط آب گرم مصرفی را تامین کرده و در فصل زمستان در کنار تهیه آب گرم مصرفی بایستی رادیاتورها را نیز گرم کنند به همین دلیل پیش از شروع فصل سرما بایستی یک سرویس اساسی شوند. سرویس کلی و اساسی با سرویس و راه اندازی معمولی از نظر قیمت و وقتی که سرویس کار برای پکیج میگذارد, تمایز داتشته و علاوه بر سلیقه به بودجه شما نیز بستگی دارد. بعضی از مردم تمایل دارند که وسایل آنها به شکل مرتب کار کرده و همیشه در خدمت آنها باشد به همین دلیل به طور مداوم و قبل از اینکه پکیج خراب شود یک سرویس کار درخواست کرده تا پکیج آنها بررسی شده و در صورت خرابی و نیاز به خدمات پکیج را سرویس کند. اما بعضی از مردم فقط زمانیکه که پکیج خراب شده و گیر میکنند به سراغ سرویس کار پکیج رفته و این مساله باعث تحمیل هزینه تعمیر پکیج به آنها شده و هم سرویس خوبی دریافت نکرده و هم اینکه ممکن است زمان تعمیرات و هزینه بیشتری پرداخت کنند.

سرویس پکیج دیواری شامل جرم گیری و اسید شویی پکیج, باز بودن و سالم بودن دودکش, ورودی آب سرد, خروجی آب گرم وشیرآلات مربوطه, رسوب زدایی رادیاتور و مدار گرمایش, بررسی شیر و شلنگ گاز و بررسی قطعات مختلفی مانند منبع انبساط پکیج, شیر اطمینان پکیج, شیر پرکن و عدم نشتی از پکیج میشود. این سرویس کامل حداقل 3 تا 4 سال خیال شما را بابت خرابی پکیج راحت میکند. البته به شکل موردی ممکن است در این فاصله نیاز به تعویض قطعات احتمالی نیز باشیم.

جهت دریافت خدمات سرویس و تعمیر پکیج در سراسر تهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

خدمات تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

در تهران پایپر همراه سرویس کار و تعمیرکار مجرب پکیج به دلیل موارد پیش بینی نشده و احتمال اینکه فروشگاه های قطعات پکیج بسته باشند, اقدام به تهیه برخی از لوازم پکیج و همراه بودن آن با تعمیرکار نموده ایم. البته مسلم است که به دلیل تنوع قطعات, مدل ها و برندهای پکیج نمیتوان کلیه قطعات پکیج را همراه نمود اما با تجربه ای که داریم بیشتر قطعات پکیج را برای تعمیر پکیج شبانه روزی تهران آماده کرده ایم.

طرز کار پکیج شوفاژ دیواری

پکیج توسط  شعله گاز آب داخل مبدل را داغ میکند. آب داغ درون مبدل آب سرد وروی به پکیج را به آبگرم تبدیل کرده و بلافاصله بعد از باز شدن شیر آب گرم آنرا به سمت شیرآلات سوق میدهد. این عملکرد در وضعیت تابستانی است.

در وضعیت زمستانی آب داخل مبدل گرم شده و به سمت رادیاتورها حرکت میکند و از طریق لوله رفت به رادیاتور رفته و از سمت لوله برگشت مجددا برای ادامه سیکل باز میگردد.برای تسریع و بهبود این گردش وسیرکولاسیون یک پمپ در مسیر برگشت پکیج قرار داد. به محص اینکه آب گرم مصرفی باز میشود, پکیج به حالت عادی برگشته و تا زمانی که شیر آب گرم باز است, فقط آب گرم را تولید میکند. با بستن شیر آب گرم پکیج دوباره وظیفه گرم کردن رادیاتورها تغییر کار میکند. البته در صورتیکه دمای رادیاتورها به اندازه کافی برسد, اتوماتیک کرده و در حالت شمعک قرار میگیرد.

تعمیر شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور

کار تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ایران رادیاتور نسبتا ساده تر و روتین تر نسبت به بقیه برندهای موجود در بازار انجام میشود. به علت اینکه لوازم یدکی پکیج ایران رادیاتور شبیه یکدیگر بوده و ارورها و عملکرد آنها شبیه یکدیگر است , پیش بینی نوع خرابی و دسترسی به لوازم یدکی برای تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور سهل تر است.

تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان

بوتان نیز یک مارک قدیمی و پرطرفدار پکیج است, که بعضی از لوازم یدکی آن مانند ایران رادیاتور بوده و باز هم به دلیل تعداد زیاد پکیج های تعمیر پکیج شبانه روزی تهران بوتان راحت است. اصولا ساختار تعمیرات کلیه پکیج های ایرانی و خارجی یکسان بوده و معمولا مدل و شکل و سایز قطعات برندهای مختلف هستند که مانع از نصب آنها روی یکدیگر میشود.

عیب یابی و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

برای تعمیر پکیج شبانه روزی تهران  گمانه زنی و عیب یابی خرابی پکیج مهمترین گام است. ابتدا بایستی ببینیم که از لحاظ  رویتی با پکیج چه مشکلاتی داریم و آیا پکیج اصلا به وظایف خود عمل میکند و اگر  عمل میکند این کارکرد با چه شرایطی انجام میشود.

سر و صدای ناهنجار پکیج دیواری

صدای زیاد مبدل حرارتی پکیج دیواری و عدم تنظیم شیربرقی گاز دستگاه, هواگرفتن مدار گرمایش دستگاه , رسوب گرفتن مدار و مبدل های حرارتی یا خرابی پمپ اب و یا مشکل سنسورهای حرارتی می تواند باعث ایجاد صدای ناهنجار در قطعات پکیج شود.

رفع عیب: هواگیری مبدل – تنظیم شیربرقی گاز دستگاه, رسوب زدایی مدار و مبدل های حرارتی, چک کردن NTC ها – تست پمپ سیرکوله, نصب فیلتر مناسب در مسیر برگشت اب گرمایش رادیاتورها و در اخر تعویض مبدل حرارتی به علت دفرمگی توصیه می شود.

زنگ زدگی دودکش پکیج

زنگ زدگی دودکش فلزی پکیج شوفاژ گازی وجود هر گونه زنگ زدگی و پوسیدگی روی دودکش فلزی احتمالا ناشی از عدم خروج کامل دود و رطوبت از دودکش می باشد. به این شکل که با سرد شدن سریع بخار اب و عدم خروج کامل دود باعث زنگ زدگی و پوسیدگی روی دودکش میشود.

رفع عیب : دودکش را از نظر قطر و طول و گرفتگی و شیب مناسب مورد بررسی قرار دهید و از عدم مسدود بودن مسیر دودکش از خروجی پکیج تا خروجی دودکش کاملا بررسی کنید.در صورت نیاز دودکش باید ازعایق مناسب استفاده کنید.

وجود دوده یا تغییر رنگ روی دستگاه پکیج شوفاژ گازی

وجود سیاهی یا تغییر رنگ روی دستگاه پکیج و یا قطعات داخلی ممکن است ناشی از عدم تهویه مناسب و یا عدم خروج کامل دود از دودکش باشد . و نیز احتمال دارد از عدم تنظیم صحیح شیر برقی گاز باشد.

رفع عیب : باید مسیر محفظه احتراق و کلاهک تعدیل و فن و مسیر دودکش را بررسی کنیم و از تامین کامل هوای احتراق اطمینان کسب کنیم . و در صورتی که شعله دستگاه پکیج زیاد است ,شیر برقی گاز را تنظیم کنیم.

استارت انفجاری پکیج دیواری

روشن شدن  پکیج دیواری با صدای انفجار که گاهی پکیج شوفاژ انفجاری روشن شده و صدای زیادی هم دارد. در صورت ممکن است که حداکثر فشار گاز شیربرقی گاز دستگاه پکیج و یا فاصله الکترود جرقه زن تا سطح مشعل برنر تنظیم نباشدو یا مشکل از شکستگی الکترود جرقه و کابل

مربوط به ان یا خرابی ترانس جرقه و یا برد کنترل پکیج باشد یا مشکل از گرفتگی دودکش و استفاده از تبدیل یا فلنج دود نامناسب باشد.

رفع عیب : شیربرقی گاز دستگاه پکیج را بررسی کنید.

– فاصله الکترود جرقه زن تا سطح مشعل برنر را تنظیم کنید.

–نشتی الکتریکی و شکستگی بدنه الکترود جرقه و کابل مربوط به ان و ترانس جرقه را بررسی نماید.

–مشکل از گرفتگی دودکش و استفاده از تبدیل یا فلنج دود نامناسب را بررسی کنید.

کاهش فشار آب پکیج دیواری

درصورت کم شدن فشار آب پکیج به دلایل مختلفی از جمله :

نشتی اب از لوله کشی ساختمان یا رادیاتورها, افت فشار شهری و نیاز به نصب پمپ آب درساختمان, تنظیم نبودن یا خرابی منبع انبساط, خرابی شیر پر کنیا شیر اطمینان باعث میشود پکیج روشن نشود. (کم شدن فشار اب پکیج گازی اگر هر 3 ماه روی دهد مشکلی ندارد)

رفع عیب :اولین کار بررسی و تست نشتی اب رادیاتورها و مدار لوله کشی و پکیج می باشد. ( یک روزنامه زیر رادیاتورها و پکیج قرار دهید . در صورت چکه اب اثر قطرات اب روی ان مشخص می شود)

– در صورت وجود نشتی در شیر پر کن یا شیر اطمینان انها را تعویض کنید و فشار باد(1 تا 7. bar) وسالم بودن منبع انبساط را نیز چک کنید.

دستگاه پکیج در حالت انتظار باقی مانده است

اگر دستگاه پکیج در حالت انتظار باقی مانده است ودر صورت باز کردن ابگرم بهداشتی و یا سرد شدن رادیاتورها هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. در این حالت ممکن است مشکل از پرشر دود باشد.

رفع عیب: خرابی پرشردود را بررسی کنید

کم بودن دور فن یا قطعی فن

وجود ترک در لوله ونتوری یا شیلنگ سلیکونی 

شل بودن لوله ونتوری یا شیلنگ رابط 

مسدود یا خراب شدن شیلنگ رابط یا مجرای بالای پرشر دود را بررسی کنید.

روشن نشدن پکیج در وضعیت آب گرم بهداشتی

اگر مدار گرمایش به خوبی کار می کند ولی پکیج در حالت اب گرم بهداشتی روشن نمی شود, به احتمال زیاد مشکل مربوط به فلوسوئچ یا فلومتر پکیج می باشد.

رفع عیب: فلومتر را باز کرده و مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز تعویض کنید,سیم های فلوسوئچ را اتصال کوتاه کنید , اگر پکیج روشن شود فلوسوئچ خراب است

وباید ان را باز کرده و صحیح بودن محل قرار گیری قطعات داخلی اطمینان حاصل کنید. دستگاه پکیج مرتبا روشن و خاموش می شود.

ریست شدن مکرر پکیج دیواری

ممکن است دستگاه پکیج مرتبا روشن و خاموش شود بخصوص هنگام استفاده از ابگرم مصرفی که اغلب به علت تنظیم نبودن شیربرقی گاز دستگاه پکیج و هوای لازم جهت احتراق است . و گاهی نیز رسوب گرفتن مبدل باعث بالا رفتن ناگهانی دما و روشن و خاموش دستگاه پکیج می شود.

رفع عیب :

شیربرقی گاز دستگاه پکیج را بررسی کنید و دستگاه پکیج را نظر تامین هوای لازم برای احتراق کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز دستگاه را رسوب زدایی کنید. هر دو مدار اب بهداشتی و مدار گرمایش کار نمی کند.

این مشکل می تواند به علت رسیدن دمای شوفاژ به بالای 87 درجه سلسیوس و یا خرابی ترموستات حد – عدم سیرکوله درست اب یا به علت مشکل در NTC ها باشد.

رفع عیب :

بررسی سالم بودن ترموستات حد – چک کردن سیرکوله درست اب و پمپ اب – بررسی سالم بودن NTC های دو مدار اب بهداشتی و مدار گرمایشی

در صورت نیاز به تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 58 یکشنبه 09 مهر 1402 نظرات (0)

بهترین لوله فاضلاب ساختمان

انتخاب بهترین لوله فاضلاب ساختمان برای اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان بسیار مهم تلقی میشود, چرا که اولا موجب افزایش طول عمر ساختمان شده و در ثانی میزان و تعدد خرابی های لوله کشی ساختمان را کاهش میدهد. از این رو قبل از اجرای لوله کشی فاضلاب بایستی به فکر خرید لوله فاضلاب با کیفیت بوده و در ثانی اجرای درجه یک را در اولویت کار قرار دهید. به دلیل حجم و اندازه لوله های فاضلاب و اینکه تعویض کامل و ترمیم لوله های فاضلاب شامل هزینه های گزافی شده و بعضا در محیط های مسکونی و کاری امکان پذیر نیست, بایستی در همین ابتدا تمامی جوانب امر را مد نظر قرار داد. لوله کشی فاضلاب مانند لوله کشی آب نیز که بتوان آنرا روکار کرد و از گوشه و کنار ساختمان اجرا کرد. 

لوله اتصالات PVC پی وی سی, لوله اتصالات پوش فیت, لوله های پلی اتیلن فاضلابی و لوله های چدنی از گزینه های بهترین لوله فاضلاب ساختمان هستند که هر یک دارای مزایا و محدودیت هایی هستند.

بهترین لوله فاضلاب ساختمان

بهترین لوله فاضلاب ساختمان

بسته به شرایط ساختمان میتوان از لوله اتصالات فاضلاب مناسب استفاده کرد. در گذشته تنها گزینه برای لوله کشی فاضلاب استفاده از لوله های چدنی بود که به دلیل گران قیمت بودن, اجرای مشکل و حمل و نقل سخت در حدود 20 سالی است که در ساختمان های مسکونی از آنها استفاده نمیشود. لوله اتصالات چدنی در حال حاضر فقط در استادیوم ها و برخی سازه های خاص کاربرد داشته و البته نوع جدیدی از آنها به نام لوله داکتیل چدنی در برخی از ساختمان های عظیم کاربرد دارند.

لوله های پلی اتیلن فاضلابی نیز به اینکه مجریان کمی به اجرای آن رقبت داشته و نیاز به ابزار خاصی دارد, خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرد. از طرفی قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی در مقایسه با لوله پلیکا بالاست و دستمزد بیشتری هم دارد. این نوع لوله کشی مورد تایید استاندارد آمریکا نیست, چرا که جوش لب به لب داشته و ممکن است , تحت فشارهای فیزیکی از هم گسیخته شود. در ایران این نوع لوله کشی بیشتر برای آب باران و لوله کشی پشت بام استفاده میشود.

در انتخاب بهترین لوله فاضلاب ساختمان در ایران بایستی به سراغ دو گزینه بعدی یعنی لوله های پوش فیت و پلیکا برویم.

بهترین لوله پلیکا برای فاضلاب

اما لوله پلیکا پرمصرف ترین لوله فاضلابی در ایران محسوب میشود. از این رو تعداد تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلیکا در ایران شاید به بیش از 200 یا 300 کارخانه یا برند بالغ شود. از آنجا که لوله پلیکا مصارفی مانند لوله هواکش, تهویه, برق و آبرسانی نیز دارند, محصولات گسترده و با کیفیت و وزن های مختلفی در ایران تولید میشود.

لوله پلیکا پلیمر گلپایگان, تک ستاره گلپایگان, پارس پلاست زنده رود, وینوپلاستیک, مدل پلاستیک, داراکار, لوله سازی شرق, پلی سازان, سمنان, پویش سمنان, یاس سمنان, نانو پلیمر یاس, پلیکا 110؛ تهران اتصالات, پلیکا شهریار؛  پلیکا رزاقی, گلین, وینگل, پلیکا نسوز؛ پلی سازان, نیوپلیکا از جمله برندهای لوله پلیکا در ایران هستندکه جزو بهترین لوله فاضلاب ساختمان محسوب میشوند.

بسته به برند و وزن لوله , کیفیت و قیمت لوله پلیکا متفاوت بوده و از پارس پلاست و پلیمر گلپایگان را میتوان از بهترین برندهای لوله پلیکا فاضلابی در ایران دانست.

بهترین مارک لوله پوش فیت

لوله اتصالات پوش فیت پلی ران را میتوان بهترین برند لوله پوش فیت در ایران دانست. این نوع لوله گران قیمت ترین لوله های فاضلابی هستند که کیفیت آنها نسبت به لوله های پلیکا بسیار بالاتر بوده توسط ارینگ آب بندی میشوند. ارینگ پوش فیت پلی ران آلمانی بوده و از این رو بهترین لوله فاضلاب ساختمان محسوب میشوند.

پوش فیت نیوفلکس, سوپردرین, یزد پوش فیت, نیک بسپار, وحید از دیگر محصولات ایرانی پوش فیت بوده و انصافا همگی کیفیت های خوبی دارند. البته به غیر  از انتخاب بهترین لوله فاضلاب ساختمان شما بایستی با اجرای با طراحی لوله کشی فاضلاب و با کیفیت مناسب نیز بپردازید.

تهران پایپر بازدید : 47 جمعه 31 شهریور 1402 نظرات (0)

تاسیسات سعادت آباد

خدمات تاسیسات سعادت آباد شبانه روزی و فوری , بدون تعطیلی: 09129352189-22537778 

نصب, راه اندازی , اجرا و تعمیر تاسیسات ساختمان, لوله کشی آب سرد و گرم,لوله کشی شوفاژ و پکیج دیواری, لوله کشی گاز خانگی و تجاری, لوله کشی فاضلاب ساختمان, نصب و تعمیر شیرآلات و لوازم بهداشتی, نصب و تعمیرات روشویی و فلاش تانک, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و وال هنگ, نصب و تعویض شلنگ های تاسیساتی و شیرآلات, نصب و تعمیرات سیفون ظرفشویی و روشویی, نصب و تعمیرات موتورخانه و پکیج , نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ و کلیه خدمات تاسیسات لوله کشی سعادت آباد 24 ساعته.

لیست قیمت نیوپایپ امروز

لوله کشی تاسیسات سعادت آباد

خدمات تاسیسات سعادت آباد

تو پاراگراف اول تیتر کارهایی رو که انجام میدهیم به طور کلی اشاره کردیم, اما خدمات تاسیسات سعادت آباد فقط به این موارد محدود نشده و بسیاری از خدمات ریز و درشت هستند که به آنها اشاره نشده است. عیب یابی و نشت یابی لوله کشی و سرویس بهداشتی, چکه و نشتی از شیرآلات و نقاط مختلف ساختمان, گرفتگی لوله های آب و فاضلاب , گرم نشدن شوفاژ و رادیاتور, سر و صدای لوله ها و لوازم تاسیسات ساختمانی, جوابگو نبودن سیستم تاسیسات مکانیکی ساختمان از جمله خدمات لوله کشی و تاسیسات سعادت آباد هستند.

هر یک از خدمات فوق یک کار تخصصی بوده و یک روند خاصی برای انجام دارند. خرده کاری های تاسیسات لوله کشی ساختمان که معمولا در طی چند دقیقه تا چند ساعت انجام میشوند به شرطی که قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز احتمالی فراهم باشد. برخی از کارهای خرده کاری نیز ممکن است ریشه در ساختار لوله کشی و تاسیسات داشته باشند. بعضی از خرابیهای به ظاهر کوچک نشتی هایی لوله کشی هستند که شاید به سختی بتوان ریشه آن را پیدا کرد.

دستگاه های نشت یابی برای پیدا کردن ترکیدگی های شدید آب میتوانند بسیار کمک کنند. نشتی های مربوط به فاضلاب سرویس بهداشتی بایستی با آزمون و خطا مشخص شوند. سرویس بهداشتی با نشتی هایی که به طبقات زیر میدهد میتواند باعث دردسر شود. نشتی های سرویس بهداشتی یا به دلیل خرابی لوله فاضلاب هستند, یا ترکیدگی لوله آب و یا خرابی ایزوگام که بعضا موارد نایاب و کمیابی مانند نشتی از رایزر فاضلاب و آب و یا از پشت ایزوگام و قیرگونی خیلی رخ میدهد.

خدمات لوله کشی سعادت آباد

خدمات لوله کشی بخشی مهم از سرویس تاسیسات سعادت آباد هستند. اجرای کلی و تعمیرات از دسته بندی خدمات لوله کشی بوده و معمولا کار خدماتی شامل تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی میشود. خدمات لوله کشی شامل خدمات لوله کشی آب و فاضلاب, لوله کشی پکیج و رادیاتور شوفاژ, لوله کشی گاز مسکونی و تجاری میشود. در تعمیرات لوله کشی مرحله اول عیب یابی بوده و سپس تعمیرات انجام میشود. برای تخمین هزینه های لوله کشی و تاسیسات سعادت آباد بایستی ابتدا ایراد مشخص شود. پیدا کردن علت جمع شدن اب در سینک ظرفشویی و روشویی و رفع حل گرفتگی سینک ظرفشویی و راه آب فاضلاب کلیه نقاط ساختمان.

لوله کشی فاضلاب با لوله های پوش فیت و پلیکا انجام میشود و به صورت جزیی با لوله چدنی و پلی اتیلن انجام میشود. لوله کشی آب نیز با لوله اتصالات تک لایه و پنج لایه و بعضا لوله کالوانیزه انجام میشود. لوله کشی شوفاژ نیز با لوله سفید آذین و نیوپایپ انجام شده و لوله کشی گاز با لوله درزدار سپاهان یا لوله مانیسمان انجام میشود. لوله کشی  شوفاژ نیز با لوله های گاز نیز قابل انجام است.

نصب و تعمیر شیرآلات سعادت آباد

نصب شیرالات ساختمان , نصب و تعمیرات شیرالات بهداشتی, سرویس بهداشتی حمام ,دستشویی, آشپزخانه , حیات و …..

نصب توالت فرنگی , تعویض و تعمیر توالت فرنگی, تعویض قطعات توالت فرنگی , شیرورودی و سیستم تخلیه فرنگی

نصب روشویی کابینتی , چینی , بدون پایه و پایه دار, جابجایی روشویی, نصب و تعمیر فلاش تانک , نصب دستگاه تصفیه آب, نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ ,جابجایی رادیاتور, افزایش و کاهش تعداد رادیاتور, نصب و تعویض حوله خشک کن حمام و کلیه خدمات لوله کشی تاسیسات سعادت آباد شبانه روزی.

تهران پایپر بازدید : 86 سه شنبه 21 شهریور 1402 نظرات (0)

لیست قیمت آذین لوله سپاهان

در این نوشته به بررسی لیست قیمت آذین لوله سپاهان خواهیم پرداخت.

برای خرید با پایپ بازار فروشگاه لوله و اتصالات تهران تماس بگیرید.

ابتدا لازم است توضیحاتی راجع به خصوصیات لیست قیمت و مزایای آن داده شود. تا قبل از اینکه لوله های پلیمری نظیر آذین لوله و برندهای اولیه مانند لوله موج شیراز به بازار عرضه شوند, لوله های فلزی گالوانیزه و سیاه فولادی پرمصرف ترین لوله های موجود در کشور بوده و برای لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ از آنها استفاده میشد. با وجود اینکه این لوله های فولادی نیز برندهای خاص خود را داشته و دارند, به دلیل شناور بودن قیمت آهن , قیمت آنها هر روز دستخوش تغییراتی میشد و امکان ارایه یک لیست واحد برای آنها وجود نداشت. از طرفی کارخانه های تولیدکننده اتصالات فلزی با لوله های فلزی متفاوت بوده و سیستم خرید و فروش آنهاتفاوت های زیادی داشته به همین دلیل نبود یک لیست قیمت باعث میشد که مصرف کننده در هنگام خرید بعضا ضرر کرده و خرید خود را بسیار بالاتر از قیمت واقعی و منصفانه انجام دهد. 

با ورود و تصرف بازار توسط لوله های پلیمری , ارایه لیست قیمت توسط تولیدکنندگان رایج گشته و با این شرایط نمایندگی و عمده فروشی های لوله و اتصالات اجناس را طبق یک لیست قیمت واحد خرید و فروش کرده و طبق یک لیست مشترک به آنها تخفیف داده میشد. با شروع تولید محصولات تک لایه پلی پروپیلن آذین نیز, لیست قیمت آذین لوله سپاهان در یک قالب واحد و همراه با کدبندی و قیمت ارایه شده و این مساله باعث شفافیت قیمت و خرید آسان میشود.

لیست قیمت آذین لوله سپاهان

عوامل موثر در لیست قیمت آذین لوله سپاهان

شرکت های تولیدکننده سعی میکنند تا جایی که امکان داشته به قیمت های لیست دست نزنند اما نوسانات قیمت ارز باعث میشود که لیست قیمت ها از جمله لیست قیمت آذین لوله سپاهان نیز هر از چندی بسته به شرایط بازار دستخوش تغییرات شود.

از آنجا که قیمت مواد اولیه مواد پلیمری پلی پلی پروپیلن و فلز برنج به قیمت دلار بستگی دارد, تغییرات قیمت ارز را میتوان عامل اصلی موثر بر لیست قیمت آذین لوله سپاهان دانست

مساله بعدی هزینه های تولید از جمله دستمزد کارگران خط تولید و مخارج تولید است که هر ساله بسته به تورم افزایش پیدا میکند. این فاکتور از مورد اول تاثیر کمتری داشته و با این حال هرسال بعد از عید به دلیل افزایش هزینه های تولید منتظر افزایش بین 5 تا 10 درصدی لیست قیمت هستیم, مگر اینکه قیمت مواد اولیه به اندازه ای کاهش پیدا کند که جبران افزایش هزینه تولید بشود که در شرایط فعلی و تا به حال رخ نداده است و همواره قیمت لوله آذین افزایشی بوده تا کاهش پیدا کند.

لوله آذین در حال حاضر بیشترین تولید و مصرف لوله تک لایه را در کشور داشته و لیست قیمت آذین لوله سپاهان لیدر لیست قیمت های رقبا نیز محسوب میگردد. با این وجود به دلیل رقابت فشرده و آذین لوله از نظر شرایط بازار نه اجازه دارد و نه ریسک این مساله را انجام میدهد که با افزایش قیمت لیست , میدان را برای سایر رقبا خالی کند.

لیست قیمت لوله آذین ۱۴۰۲

لیست قیمت در سال 1402 سه بار تغییر کرده است. اوایل سال کمی کاهش داشته و در برج 3 حدود 10 درصد افزایش داشته و در برج 6 سال 1402 نیز قطعات پلیمری 10 درصد افزایش قیمت داشتند. اتصالات برنجی نیز در حدود 2 درصد به دلیل افزایش قیمت دلار پتروشیمی گرانتر شدند. از آنجا که آذین لوله یک سوپربرند محسوب شده و بخشی از مواد اولیه خود را از طریق سهمیه پتروشیمی تامین میکند, برای افزایش قیمت بایستی از وزارت صمت اجازه و تاییدیه بگیرد.

جدا از هزینه های جاری تولید قیمت هر قطعه بر اساس وزن و قیمت مواد اولیه محاسبه شده و لیست قیمت به این صورت تهیه میشود. هرچند که برخی قطعات پرمصرف که ویترین لیست قیمت آذین لوله سپاهان محسوب میشوند به اندازه ای کاهش پیدا میکنند که خریدار ترجیح دهد ,  آذین لوله را انتخاب کند.

در حال حاضر لوله آذین سایز 20 متری 24 هزار تومان, لوله 25 حدود متری 37 هزار تومان, لوله 40 متری 127 هزار تومان, لوله 50 متری 206 هزار تومان  و لوله 63 متری 332 هزار تومان است. اتصالات هم که در اتصالات تمام پلاستیکی از هر عدد 3000تومان تا 100 هزارتومان شروع میشود. در لیست قیمت آذین لوله سپاهان قیمت لوله آذین 20 مهمترین آیتم محسوب میشود.

جهت استعلام قیمت و دریافت به روز لیست قیمت آذین لوله سپاهان با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی لوله آذین در بازار تهران تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 58 یکشنبه 12 شهریور 1402 نظرات (0)

تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی

عیب یابی و تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی سراسر تهران, فوری و بدون تعطیلی

با توجه به جمعیت کلان شهری مانند تهران وجود یک ارایه دهنده خدمات تاسیسات لوله کشی ساختمان ضروری به نظر میرسید. البته پیدا کردن لوله کش شبانه روزی با وجود اینترنت کار خیلی سختی به نظر نمیرسد اما اینکه شرکت های آگهی دهنده اولا تعهد داشته باشند و در ثانی بتوانند از پس مشکلات ریز و درشت تاسیسات لوله کشی شبانه روزی برآمده و پیش بینی خرابی های احتمالی را داده و قطعات تاسیساتی و لوله کشی را همراه داشته باشند نیز مهم است.

ترکیدگی لوله آب , شوفاژ , نشتی رادیاتور و شیرآلات, گرفتگی لوله های فاضلاب و توالت فرنگی, سرد شدن رادیاتور , خاموش شدن پکیج و موتورخانه, نشتی از لوله های فلزی و پلیمری شوفاژخانه, خاموش شدن مشعل , نشتی از منبع موتورخانه, نشتی از سیفون ظرفشویی و بسیاری ایراداتی که ممکن است در طی 24 ساعت شبانه روز برای شهروندان و ساکنین یک ساختمان مشکل به وجود بیاورد, به خدمات تاسیساتی و تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی نیاز دارند.

تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی

تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی تهران

تاسیسات شبانه روزی تهران 24 ساعته در خدمت شماست. شاید وقتی نام یک مرکز شبانه روزی را می شنوید، خودتان به تجارت یا خدماتی که در یک مرکز شبانه روزی انجام می شود فکر کنید. در این مقاله به مواردی می پردازیم که به صورت حرفه ای در تسهیلات شبانه روزی انجام می شود.

لوله و اتصالات تک لایه و پنج لایه , لوله اتصالات پلیکا , انواع شیر گازی  و فلکه ای, اتصالات آهنی دنده ای گالوانیزه و جوشی سیاه, شیرالات بهداشتی و تجهیزات جانبی, لوازم رادیاتور و شیرالات شوفاژ, تجهیزات موتورخانه مانند رله مشعل و واسطه پمپ, لوازم یدکی پمپ های تحت فشار از جمله قطعاتی است که ما تهیه و استفاده می کنیم به موقع خدمات خود را ارائه می دهیم تا در صورت نیاز برای تعمیرات احتمالی از آنها استفاده شود.

تاسیساتی شبانه روزی

ما در تاسیساتی شبانه روزی تهران 24 به تعمیرات لوله و نصب لوازم پرداخته و لوله کشی و انواع لوله کشی را انجام می دهیم و به نصب کولرها و اسپیلت ها، هم چنین تعمیرات کولرها، نصب و تعمیر پمپ ها و در کل سرویس دهی شبانه روزی تمامی مواردی که به لوله کشی و امور تاسیساتی آپارتمانهای مسکونی وتجاری مربوط می شود می پردازیم.

ویژگی برند مهم ما این است که از افراد حرفه ای و متخصص استفاده کرده و تجربه مهم ترین عامل برای بهتر عمل کردن است.

شرکت خدماتی تاسیسات تهران پایپر در زمینه اجرا،سرویس و تعمیرات لوله کشی آب ،فاضلاب ،گاز ،پمپ های آبرسانی،کولر آبی، کولر گازی،پکیج،موتورخانه های خانگی و صنعتی و برق ساختمان به صورت شبانه روزی در خدمت شماست.

تعمیرات لوله کشی, برق و تاسیسات شبانه روزی بیشتر در مواقع اضطراری اتفاق میفتد .مواقعی مانند ترکیدگی لوله های آب یا فاضلاب خرابی شیرالات ساختمان و زمانیکه سیستمهای حراراتی مانند رادیاتور , موتورخانه , مشعل و یا پکیج دیواری و آبگرمکن آپارتمان دچار نقص در عملکرد شده اند .

هنگامیکه برق ساختمان نابهنگام میرود و مارا بلاتکلیف میگذارد. تعمیرات وسرویسهای کولر وبطور کلی تمام مواردی که نمیتوان تا صبح روزبعد منتظر دسترسی آسانتر به یک تعمیرکار تاسیسات و لوله کش داشت را میتوانید در تماس باما بصورت شبانه روزی رفع کرده و درست کنید .

برخی مواقع اتفاق افتاده که به علت تاخیر در تحویل دادن آپارتمان یا پروژه ای ازما میخواهند که لوله کشی کامل یک واحد را انجام دهیم , شاید تعجب کنید اما این موارد را نیز درصورتیکه اجناس مورد نیاز تهیه شده باشد و یاامکان خرید آن باشد میتوانید به ما بسپارید. نیروهای متخصص ما در تمام طول شبانه روزی قادر به اجرای تعهدات خود بوده و باخیال راحت روی ما حساب کنید.

حتی بصورت شبانه روزی هم نیروهای ما تخصصی کار میکنند و هرکاری توسط متخصص ماهر انجام میشود . لوله کشی آب و فاضلاب و شوفاژ و شیرالات معمولا پله اول تاسیسات ساختمان میباشد. البته خدمات تاسیساتی شبانه روزی به دلیل قرابت با تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی تحت یک زمینه شغلی ارایه شده و بعضا به صورت فصلی ممکن است کمی متفاوت باشند.

در فصل تابستان بیشتری خدمات تاسیسات شبانه روزی مربوط به خرابی های کولر و سیستم های برودتی بوده و در فصل سرما بیشتر این خدمات معطوف به خدمات گرمایشی مانند تعمیرات پکیج و شوفاژ و موتورخانه و لوله کشی های مربوطه است.

جوشکاری موتورخانه و لوله کشی گاز یک حرفه ویژه است که هر لوله کش معمولی از پس آن برنیامده و تعمیرات موتورخانه و مشعل تعمیرات پکیج دیواری و سرویس کولر نیز از سایر این نوع خدمات هستند .

تعمیرات و سرویس پمپ تحت فشار نیز زمینه متفاوتی میباشد. لوله بازکنی و تشخیص ترکیدگی لوله نیز متخصصین خاصی دارند.

برای خرید شبانه روزی لوازم به فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپر و در صورت نیاز به خدمات تاسیساتی و تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 52 شنبه 28 مرداد 1402 نظرات (0)

راه اندازی تجهیزات موتورخانه مرکزی شوفاژ

با وجود ورود پکیج و دیگر سیستم های گرمایشی هنوز هم نصب و راه اندازی تجهیزات موتورخانه مرکزی شوفاژ به عنوان پرطرفدارترین سیستم در ساختمان ها به کار رفته و در برتری فنی و راحتی آن کسی شک و شبهه ندارد. هر چند که معمولا نصب موتورخانه شوفاژ مرکزی به دلیل گران قیمت بودن در ساختمان های کوچک کمتر شده است و پکیج های دیواری به دلیل ارزان قیمت بودن و استقلال نسبتی بخشی از بازار موتورخانه را اشغال کرده اما با اینحال از لحاظ فنی موتورخانه شوفاژ مرکزی مثل بنز است و پکیج دیواری مانند پراید کارکرده, چرا که پکیج ها بعد از یکی دو سال به خرج افتاده و به مرور خرابی های آنها افزوده شده تا حدود 6 سال بیشتر عمر نمیکنند. اما یک موتورخانه قوی شاید تا حدود 20 سال بتواند چندین واحد بالای 1000 متر مربع مساحت را به راحتی و با کمترین هزینه و اقتصادی ترین مصرف گاز و برق پاسخگو باشد.

هرچند که در یک ساختمان مثلا 10 واحدی هزینه خرید تعداد 10 عدد پکیج تقریبا در حال حاضر حدود 150 میلیون تومان محاسبه شده و هزینه خرید و راه اندازی تجهیزات موتورخانه مرکزی شوفاژ هم در همین حدود تخمین زده میشود. در پاراگرف بعد به لیست تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی موتورخانه و قیمت آنها در سال 1402 خواهیم پرداخت.

لیست قیمت تجهیزات موتورخانه مرکزی

مانند دیگر لوازم تهیه لوازم و تجهیزات موتورخانه مرکزی نیز نیاز به کمی تحقیق داشته و بایستی در تهیه و خرید اجناس حداقل هایی رعایت شود. به همین دلیل ما در اینجا لیست تجهیزات موتورخانه مرکزی را متوسط به بالا پیشنهاد و قیمت دهی میکنیم. از آنجا که تخمین و برآورد قیمت تجهیزات موتورخانه شوفاژ نیاز به داشتن ظرفیت و محاسبه حرارتی موتورخانه دارد اما ما در اینجا به صورت تقریبی برآورد را برای یک ساختمان 10 واحد 100 متری انجام میدهیم. در ادامه لیست اقلام مورد نیاز به همراه قیمت فعلی آنها قید شده است.

مشعل , فیلتر مشعل و شلنگ مشعل گازی 3 تا 5 25 میلیون تومان
دیگ سوپر 10 پره  60 میلیون تومان
منبع دوجداره یا کویلی 800 لیتری 30 میلیون تومان
لوله و اتصالات مورد نیاز برای ساخت کلکتور و لوله کشی 20 میلیون تومان
پمپ سیرکولاتور شوفاژ 12 میلیون تومان
پمپ برگشت اب گرم 10 میلیون تومان
شیر فلکه های کلکتور 15 میلیون تومان
ترموستات دیگ و آکوستات پمپ  1/5 میلیون تومان
تابلو برق موتورخانه و سیم کشی 5 میلیون تومان
منبع انبساط و شناور انبساط 2 میلیون تومان

با لیست فوق راه اندازی یک موتورخانه برای یک ساختمان 10 واحدی حدود 180 میلیون تومان هزینه داشته که این مخارج به غیر از دستمزد بوده و احتمالا بین 25 تا 30 میلیون تومان هم اجرت نصب و راه اندازی چنین موتورخانه است که تقریبا با خرید یک پکیج برای هر واحد و تجهیزات جانبی پکیج تقریبا یکسان در می آید.

حتی اگر راه اندازی تجهیزات موتورخانه مرکزی شوفاژ تا 50 درصد هم نسبت به پکیج بیشتر شود, باز هم ارزش این را دارد که برای گرم کردن محیط و تامین آب گرم یک موتورخانه داشته باشیم, چرا که کیفیت و طول عمر آن بیشتر بوده و مثلا در سیستم موتورخانه اگر چندنفر با یکدیگر به حمام بروند, موتورخانه ظرفیت پاسخگوی آنهاست اما در پکیج این شکلی نیست. در صورت قطع شدن برق , پکیج از کار افتاده و آب گرم نداریم اما موتورخانه حداقل تا 2 ساعت هم آب گرم داشته و هم شوفاژ گرم است.

در خرید لوازم و تجهیزات موتورخانه شوفاژ مرکزی برندها نیز مهم بوده و جدای از تبلیغ در دیگ بهترین دیگ را بایستی شوفاژکار بدانیم. مشعل ایران رادیاتور بهترین مشعل بوده و ترمستات ایمیت بهترین ترمستات و آکوستات را تولید میکند. در پمپ سیرکولاسیون بهترین برند آزاد البرز و سمنان  هستند. منبع دوجداره و کویلی را بایستی از آشنا بخرید, چرا که برند خاصی نداشته و فقط اعتماد موجب اطمینان فکر شماست.

بهترین لوله و اتصالات برای ساختمان کلکتور لوله و اتصالات مانیسمان یا لوله های ای پی آی هستند. شیر فلکه کیز ایران بهترین شیر فلکه بوده که قیمت نسبتا مناسبی نیز دارد. منبنع انبساط مهر افروز هم یکی  از  برندهای منبع انبساط دوجداره است.

برای استعلام قیمت مخارج خرید و راه اندازی تجهیزات موتورخانه مرکزی شوفاژ با فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپ بازار تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 39 شنبه 21 مرداد 1402 نظرات (0)

سرویس کار و تعمیر کار کولر آبی غرب تهران

اعزام فوری سرویس کار و تعمیر کار کولر آبی غرب تهران شبانه روزی تلفن: 09129352189-22537778 کلیه مناطق غرب تهران

نصب, لوله کشی, سیم کشی و راه اندازی کولر آبی و سلولزی, شستشو, روغن کاری و سرویس کولر آبی, عیب یابی و رفع عیب کولر آبی و قطعات, نصب , تعویض و تعمیر موتور کولر آبی, پمپ آب کولر, برزنت و شناور کولر, کلید برق کولر, تسمه و پولی کولر, تعویض یاتاقان کولر, رفع سر و صدای کولر, تعمیر و تعویض کفی کولر و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی غرب تهران شبانه روزی.

در صورت نیاز به خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

وظایف سرویس کار و تعمیر کار کولر آبی غرب تهران

یک سرویس کار و تعمیر کار کولر آبی علاوه بر مهارت های لازم و تخصصی بایستی دارای روابط عمومی خوب باشد و تا حدی انصاف را رعایت کند. رفتار منصفانه فقط کم خرج کردن و ارزان تمام کردن یک کار نیست, بلکه بایستی ابتدا کیفیت را به بهترین نحو انجام داد و تا حدی نیم نگاهی به مسایل مالی نمود. اینکه جنس ارزان قیمت برای مشتری خریداری کنیم و بعد از چند روز مجبور باشد دوباره هزینه اجرت و لوازم را حساب کند, دلسوزانه نیست, بلکه نهایت بی انصافی است.

کف کولر آبی بعد از یک سال حتما از لجن و گرد و خاک پر شده و نظافت کف کولر از اصول سرویس کولر آبی محسوب میشود. برای این کار لازم است که زیراب کولر باز شده و با یک شلنگ کف کولر را کاملا تمیز کنیم. در صورتیکه که قسمتی از کف کولر مشکوک به سوراخ شدن است بهتر است با قیر مایع و یا اسپری قیر کفی کولر ترمیم شود. قسمت های دیگر کولر که قابل شستشو با آب نیز بهتر است با یک دستمال نمور تمیز شوند.

بعد از شستشو و نظافت کولر به سراغ روغن کاری یاتاقان کولر خواهیم رفت و با بررسی قسمت های دیگر مانند تسمه و برزنت و شناور در صورت مشاهده خرابی نسبت به تعمیرات آنها عمل میکنیم.

بعد از پایان عملیات سرویس کولر با روشن کردن کولر , طرز عملکرد کولر را مشاهده کرد و در صورت نشتی آب و یا سر و صدا و ایرادات دیگر نسبت به رفع انها اقدام میکنیم. درصورت نیاز به بخش بعدی یعنی تعمیر کولر آبی میرویم.

تعمیر کولر آبی غرب تهران

تعمیر کولر آبی وابسته به نوع خرابی است. برخی از خرابی های کولر مانند نشتی آب از کف کولر یا شلنگ کولر واضح بوده و نیازی به تشخیص خاصی ندارند, اما بعضی از ایرادات کولر مانند خنک نبودن باد کولر و یا حتی از کار افتادن کولر به عیب یابی نیاز دارند.

چکه آب از شلنگ کولر با تعویض شلنگ, شیر یا مهره کولر رفع میشود. رگلاژ نبودن شناور نیز ممکن است باعث سرریز آب از کفی کولر شده و در صورت سوراخ بودن کفی کولر نیز بایستی کفی کولر تعویض یا ترمیم شود.

در صورتیکه کولر ناگهان خاموش شود, اگر با بوی سوختگی همراه باشد, حتما سیم پیچی موتور کولر سوخته یا به ندرت ممکن است سیم کشی ساختمان دچار مشکل شده باشد. البته در برخی موارد احتمال دارد که سوختگی سیم پیچی بدون بوی سوختگی همراه باشد و یا شما آنرا احساس نکنید.

در برخی موارد نیز پاره شدن تسمه یا از جای در آمدن پولی کولر موجب میشود که کار انتقال نیرو به انجام نشود. 

سر و صدای غیرطبیعی کولر نیز معمولا به دلیل خراب بودن یاتاقان یا لق بودن پایه دینام کولر است. ما در سرویس و تعمیر کولر آبی شرق تهران توصیه میکنیم که همه موارد فوق به خصوص سر و صدای یاتاقان را جدی بگیرید و سریعا نسبت به تعویض یاتاقان عمل کنید, چرا که ممکن است موجب فشار به موتور کولر و  گیرپاژ کردن موتور کولر شود.

در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیر کار کولر آبی غرب تهران تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 100 چهارشنبه 21 تیر 1402 نظرات (0)

فروشگاه لوله و اتصالات تهران

شاید پیدا کردن فروشگاه لوله و اتصالات تهران کار چندان سختی نباشد, اما اینکه برای خرید لوله و اتصالات برند و با کیفیت و با کمترین قیمت به کجا مراجعه کنیم , کمی مشکل باشد. البته فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار این کار را برای شما آسان کرده است و شما به راحتی با استعلام گرفتن از ما و چند فروشگاه دیگر میتوانید قیمت اقلام مورد نیاز خود را در یک پیش فاکتور مشاهده کرده و برای خرید اقدام کنید. 

لوله و اتصالات آب و فاضلاب , شوفاژ, موتورخانه , لوله و اتصالات صنعتی و تجهیزات تاسیسات ساختمانی و صنعتی از جمله مواردی هستند که در سبد فروش پایپ بازار وجود داشته و با توجه به قیمت های نازل ما جزو معدود فروشگاه های عمده فروشی لوله و اتصالات هستیم که نمایندگی بسیاری از برند و مارک های معروف را در اختیار داشته و یا مستقیما از کشورهای خارجی این اجناس را وارد میکنیم.

نمایندگی اصلی از شرکت های فولاد سپاهان اصفهان, مانیسمان اهواز, لوله های فولادی سپنتا , لوله گالوانیزه ساوه , اتصالات بنکن , انواع لوله اتصالات فلزی, لوله اتصالات آب و شوفاژ, نمایندگی لوله آذین , نیوپایپ, سوپرپایپ, ایزوپایپ, پوش فیت پلی ران, نیوفلکس,سوپردرین, پلیکا گلپایگان, شیر فلکه سیم ایتالیا, شیرآلات ساختمانی کیز ایران, شیر گازی امین, اتصالات مانیسمان و درزدار میثاق, ایران اتصال و امین, اتصالات گالوانیزه برزیلی, مک , ایرانی و چینی, تجهیزات و لوازم موتورخانه, لوازم گرمایش از کف, فوم گرمایش از کف, لوازم آتش نشانی و سیستم اطفای حریق, انواع مختلف بست و ساپورت , عایق و فوم های تاسیساتی, لوازم موتورخانه شوفاژ مرکزی, انواع فلنج , لرزه گیر و شیرآلات چدنی, برنجی و صنعتی ,انواع لوله و اتصالات صنعتی, پتروشیمی, داروسازی, کشاورزی, دامداری, صنایع غذایی میباشد.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران

نحوه خرید از فروشگاه لوله و اتصالات تهران ( پایپ بازار)

با توجه به شرایط سخت رفت و آمد به مرکز تهران در کنار توسعه فروش آنلاین و اینترنتی در حال حاضر بسیاری از فروشگاههای تاسیساتی لوله و اتصالات با راه اندازی سایت و ساخت فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی تمهیداتی را ایجاد کرده اند که شرایط خرید هم برای مشتری مهیاست و هم به سبب کاهش هزینه های نظیر اجاره مغازه و غیره,  باعث شده که قیمت برخی از این فروشگاه ها از مغازه های حضوری و فیزیکی کمتر باشد. این فروشگاه لوله و اتصالات در تهران توانسته اند با تهیه یک فروشگاه در خارج از مرکز تهران اعتماد مشتری را هم از لحاظ اطمینان خاطر جلب کنند. 

عمده فروشی لوله و اتصالات تهران

در عمده فروشی لوله و اتصالات تهران پایپ بازار بایستی لیست درخواستی خود را از طریق واتساپ یا دیگر شبکه های اجتماعی ارسال کرده و در عرض یکی دو ساعت منتظر صدور پیش فاکتور باشد. در صورت اوکی شدن با پیش فاکتور مبلغ فاکتور را به صورت حضوری یا تلفنی واریز کرده و منتظر ارسال و تحویل بار خود باشد.

انواع لوله و اتصالات ساختمانی و صنعتی

لوله و اتصالات فلزی

لوله فلزی یک تکه فلزی با شکل استوانه‌ای است که برای انتقال مایعات، گازها و جامدات در ساختمان‌ها، صنایع و مکانیک به کار می‌رود. لوله‌های فلزی معمولاً از فولاد، آهن، مس، آلومینیوم، نیکل، تیتانیوم و آلیاژهای مختلفی ساخته می‌شوند و به دلیل مقاومت بالا و طول عمر طولانی، در بسیاری از صنایع و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. برای تولید لوله‌های فلزی از روش‌های مختلفی مانند جوشکاری، رول‌گذاری و نورد استفاده می‌شود. اگر به دنبال دریافت لیست قیمت و خرید انواع لوله فلزی و فولادی هستید در این بخش از وب سایت پایپ بازار عمده فروشی لوله و اتصالات تهران می توانید اطلاعات کامل تری به دست آورید، با ما همراه باشید.

لوله و اتصالات آب

لوله و اتصالات آب سرد و گرم بخش های مختلفی و جداگانه ای از سیستم‌ها و قطعات است که برای لوله کشی آب سرد و گرم در ساختمان‌ها، منازل، صنایع و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. این سیستم‌ها شامل لوله‌های آب، اتصالات، شیرآلات و دیگر تجهیزات لازم و مرتبط است.

لوله‌های آب معمولاً از موادی مانند پلی پروپیلن,PVC (پلی وینیل کلراید)، پلی اتیلن، فولاد یا مس تولید می‌شوند. انتخاب ماده لوله بستگی به نوع کاربری، فشار آب و شرایط اطراف دارد. مثلاً لوله‌های PVC برای کاربردهای خانگی و کشاورزی معمولاً استفاده می‌شوند، در حالی که لوله‌های فولادی یا مسی برای کاربردهای صنعتی و ساختمانی با فشار آب بالا استفاده می‌شوند.

اتصالات آب شامل قطعاتی مانند سوپاپ‌ها، زانوها، اتصالات لوله‌ها، سه راهی ها، بوشن، کپ و تبدیل ها است. این اتصالات برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر، تغییر جهت، تقسیم جریان آب و کنترل جریان استفاده می‌شوند. طرح و اندازه اتصالات آب نیز بستگی به نوع لوله و نوع اتصال مورد نظر دارد.

با استفاده از لوله و اتصالات آب، می‌توان آب را از منبع تامین آب (مثل چاه، آب شهری و یا موتورخانه) به نقاط مختلف ساختمان یا سیستم‌های دیگر منتقل کرد و برای استفاده‌های مختلف مانند آشپزی، بهداشت، آبیاری و سایر نیازها استفاده کرد. اگر قصد تهیه و خرید لوله آب را دارید در عمده فروشی لوله و اتصالات اطلاعات کامل تری در خصوص این محصول کسب کنید.

لوله و اتصالات فاضلاب

در مسیر لوله کشی فاضلاب ساختمان، تأسیسات مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرند که هر کدام رول مهمی در تخلیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیط زندگی شما دارند. شناخت انواع اتصالات لوله فاضلاب، به شما در انتخاب لوله و اتصالات باکیفیت و استاندارد کمک می­‌کند و اجرای صحیح سیستم لوله­ کشی علاوه بر جلوگیری از خسارت­ های احتمالی در آینده، موجب افزایش عمر مفید ساختمان نیز می­شود.

شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی مجموعه‌ای از قطعات معمولا فلزی است که برای باز و بسته کردن و کنترل شدت جریان آب، گاز و سایر سیالات در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این شیرآلات شامل انواع مختلفی از قطعات است، که هر کدام وظیفه‌ای خاص را در کنترل جریان سیال دارند. در ادامه، به توضیحاتی درباره محصولات شیرگازی، شیرگازی آب، شیر فلکه برنجی و شیرآلات بهداشتی می‌پردازیم:

1. شیرگازی: شیرگازی برای کنترل جریان گاز در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این شیرها معمولاً برای تأمین گاز سوخت (مانند گاز طبیعی یا گاز LPG) به دستگاه‌های سوزنده (مانند اجاق گاز و گرمایشگاه) استفاده می‌شوند. شیرگازی دارای سیستمی است که با چرخش یک دسته یا کلید، جریان گاز را به صورت بسته (منقطع) یا باز (مجاز) قطع می‌کند.

2. شیرگازی آب : شیرگازی آب برای کنترل جریان آب در سیستم‌های آبرسانی, حرارتی و برودتی استفاده می‌شود. این شیرها به منظور تنظیم جریان آب سرد و گرم در سیستم‌های تأمین آب و گرمایش ساختمان استفاده می‌شوند. با دستیابی به تنظیم مناسب در شیرگازی آب، می‌توان دمای آب را در سیستم گرمایشی و سرمایشی کنترل کرد.

3. شیر فلکه کشویی : شیر فلکه کشویی یک نوع شیرآلات ساختمانی است که برای کنترل جریان آب در لوله‌ها و سیستم‌های آبی استفاده می‌شود. این شیرها از جنس برنج یا جدن ساخته شده‌اند که مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. شیر فلکه برنجی با چرخش یک صفحه فلکه داخلی، جریان آب را باز یا بسته می‌کند.

4. شیرآلات بهداشتی: شیرآلات بهداشتی به عنوان قطعات اصلی سیستم‌های بهداشتی در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. این شیرها برای کنترل جریان آب سرد و گرم در سیستم‌های بهداشتی نظیر سینک، وان، دوش و توالت استفاده می‌شوند. شیرآلات بهداشتی شامل انواع مختلفی از شیرها مانند شیر دوش، شیر سینک، شیر توالت و شیر وان است.

اتصالات فلزی

اتصالات فلزی به قطعاتی اشاره دارد که برای اتصال دو قطعه فلزی یا لوله و اتصال به یکدیگر استفاده می‌شوند. این اتصالات به منظور ایجاد اتصال محکم و مستحکم بین قطعات فلزی در ساختمان‌ها، صنایع، خطوط لوله، خودروها و موارد دیگر استفاده می‌شوند. هدف اصلی استفاده از اتصالات فلزی ایجاد یک اتصال قوی و دوام‌دار بین قطعات است.

اتصالات فلزی می‌توانند به صورت پیچ و مهره، جوش، لحیم کاری، ریوت کاری (ریوت بولت)، جوشکاری، برش و فشرده‌سازی اتصالات (مانند فنرها و پرچ ها) و غیره باشند. هر نوع اتصال فلزی به منظور مطابقت با نیازهای خاصی از جمله نوع فلز، نیازمندی‌های محیطی، نیروهای اعمالی و مقاومت مورد نیاز بین قطعات انتخاب می‌شود.

به عنوان مثال، اتصالات پیچ و مهره شامل پیچ‌ها و مهره‌هایی است که به کمک یک ابزار مانند سوکت، گلسک، تورکس و یا دسته پیچگوشتی، دو قطعه فلزی را به هم متصل می‌کنند. این نوع اتصال برای ساخت و ساز، ماشین‌سازی، صنایع خودروسازی و بسیاری از برنامه‌های دیگر استفاده می‌شود.

جوشکاری نیز یک روش اتصال فلزی است که در آن، قطعات فلزی با استفاده از حرارت بالا و فشار یا فلزات پایه جوش به یکدیگر متصل می‌شوند. این روش در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، صنعت خودروسازی، ساختمان‌سازی در پل‌ها و نفتکش‌ها،

صنایع دریایی و فضایی و بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

به طور کلی، استفاده از اتصالات فلزی به دلیل قدرت و دوام آن‌ها در ایجاد اتصالات فلزی مطمئن و مستحکم، در صنایع و ساختمان‌هایی که نیاز به اتصالات قوی و دوام‌دار دارند، بسیار رایج است.

فلنج و اتصالات

این نوع از اتصالات صنعتی، قطعه ای دیسکی شکل هستند که سوراخ ­هایی در اطراف آن با فواصل مساوی قرار دارد. از فلنج­ ها برای اتصال لوله­ ها، دریچه­ ها، پمپ و سایر تجهیزات در سیستم لوله ­کشی استفاده می­کنند.

 ابتدا دیسک فلنج به لوله و قطعه مد نظر جوش داده می­شود، سپس دو دیسک در مقابل هم و به کمک پیچ و مهره با هم متصل می­شوند. از آنجایی که فلنج­ ها توسط پیچ و مهره به هم متصل شده­ اند، جداسازی این اتصالات به راحتی صورت می­گیرد و برای آب­‌بندی درست محل اتصال فلنج، می ­توانید از واشر لاستیکی و گسکت­ (آب­بند) در بین آن­ها استفاده کنید.

شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی مجموعه‌ای از تجهیزات و قطعاتی هستند که برای کنترل جریان سیالات در فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شوند. این شیرآلات به عنوان دروازه‌ها و سدها عمل می‌کنند و جریان سیالات را به صورت مکانیکی کنترل می‌کنند. این شیرآلات می‌توانند به صورت دستی یا اتوماتیک عمل کنند و در انواع صنایع از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، برق و انرژی، صنایع غذایی و دارویی و صنایع تولیدی دیگر استفاده می‌شوند.

به طور کلی، شیرآلات صنعتی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1. شیرهای توپی: این شیرها دارای یک توپ قابل چرخش هستند که با چرخش آن، جریان سیال را باز یا بسته می‌کنند.

2. شیرهای گیت و سدها: این شیرها دارای یک صفحه بزرگ هستند که جریان سیال را با انتقال صفحه به بالا یا پایین کنترل می‌کنند.

3. شیرهای کشویی: این شیرها دارای یک کشوی قابل حرکت هستند که با جابجایی کشو، جریان سیال را باز یا بسته می‌کنند.

4. شیرهای گلبهی: این شیرها دارای یک گلبه هستند که با چرخش آن، جریان سیال را کنترل می‌کنند.

5. شیرهای کروی: این شیرها دارای یک کره قابل چرخش هستند که با چرخش آن، جریان سیال را کنترل می‌کنند.

6. شیرهای فشار قوی: این شیرها برای کنترل جریان سیال در شرایط با فشار بالا استفاده می‌شوند و معمول

اً از جنس‌های مقاوم به فشار بالا ساخته می‌شوند.

7. شیرهای اتوماتیک: این شیرها با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند و جریان سیال را به طور خودکار کنترل می‌کنند.

در هر دسته از شیرآلات صنعتی، می‌توان نوع‌ها و طرح‌های مختلفی را مشاهده کرد که بر اساس نیازها و شرایط مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شوند.

لرزه گیر صنعتی

عموما لرزه گیر به منظور جلوگیری از لرزه ها و ارتعاشات ناخواسته مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع لرزه گیرها ضربات بسیار سنگین وارده به سیال را در لوله ها (مخصوصا در اتصالات) حذف می کند. ساختار برخی از لرزه گیرها ساده و ساختار برخی دیگر، پیچیده است.

بست و ساپورت تاسیسات

بست و ساپورت از لوازم جانبی اما مهم عمده فروشی لوله و اتصالات تهران محسوب میشود.

در سیستم تأسیساتی ساختمان برای بارگزاری و محکم ­کاری تجهیزات از انواع بست­‌ها و ساپورت­‌ها استفاده می­‌شود. این تجهیزات با اینکه برای نصب تأسیسات، در هر ارتفاعی از سقف یا دیوار مناسب­اند، اما باید با نهایت دقت جاگزاری شوند تا در درازمدت خساراتی مانند سقوط لوازم و کج شدن آن­ها را به همراه نداشته باشند. اگر قصد تهیه و خرید بست و ساپورت را دارید با ما در این بخش همراه باشید.

فوم و عایق لوله کشی

فوم و عایق از تجهیزات تکمیل کننده سیستم تاسیسات ساختمان است که بایستی در فروشگاه لوله و اتصالات تهران (پایپ بازار) به دنبال آن بگردید.

تهران پایپر بازدید : 67 دوشنبه 05 تیر 1402 نظرات (0)

سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه 

اعزام فوری سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه آریاشهر شبانه روزی

لوله کشی, سیم کشی, ساخت پایه و نصب کولر آبی صادقیه , سرویس و راه اندازی کولر آبی, عیب یابی و تعمیر کولر آبی پردیس, تعمیر , تعویض و نصب موتور کولر آبی,پمپ آب کولر, پوشال, برزنت, تسمه, فولی, یاتاقان, فلکه و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی صادقیه. ساخت پایه و سایبان کولر آبی و نصب کولر در تراس و بالکن و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی صادقیه , آریاشهر, آیت الله کاشانی, فردوس و...

سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه

سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه شبانه روزی

کولر های آبی معمولا در پشت بام ساختمان ها قرار دارند. تابش نور خورشید به بدنه کولر آبی باعث گرم شدن بدنه و کولر آبی شده و کارایی آن را کم میکند.

نصب محافظ و سایه بان کولر برای ممانعت از تابش نور خورشید و گرم شدن کولر موثر میباشد.تمیز کردن کولر و زدودن آلودگیها و گردوخاک کولر آبی فرمانیه از مهمترین کارها در سرویس کولر است.

خود کولر ابی ممکن است پس از چند سال گارکرد مقداری جابجا شود . این‌جابجایی عموما به‌ علت فشار به   موتور کولر به بدنه آن صورت میگیرد.

اگر دهانه خروجی کولر با کانال کشی ساختمان بر اثر این جابجایی به بخورد , کارایی کولر کاهش پیدا میکند. بنابراین یکی از موثرترین فاکتور در میزان راندمان کولر های آبی انتقال مناسب باد کولر به کانال میباشد.

سرویس کولر آبی یک مقوله موثر در افزایش طول عمر کولر , افزایش بازدهی و توان کولر و در نتیجه آسایش بیشتر مصرف کنندگان میشود.

از این رو بهتر است هر ساله پیش از آغاز به کار کولر آبی سرویس شده و در پایان استفاده از کولر آبی آب کولر تخلیه شده و شیر ورودی آن قطع شود و در صورت امکان با یک کاور کولر آبی را بپوشانید تا از بارندگیهای پاییز و زمستان در امان بماند.

شستشو , نظافت , تنظیم , چک کردن و رفع عیب ایرادات احتمالی از اصول کار است.

در سرویس کولر بررسی لوازم آبرسانی از قبیل شیر کولر , شیلنگ کولر شناور و فلوتر کولر ابی , زیراب کولر , کفی کولر , پمپ کولر , شلنگها و لوله ها و ناودانی آبرسانی پوشال و چک کردن سیستم برق کولر , کلید کولر , موتور کولر تنظیم تسمه , روغن کاری یاتاقان ها , تنظیم شناور , زدودن گردو خاک داخل کولر آبی و شستشوی آن از جمله کارهایی است که باید انجام شود و در صورت نقص در عملکرد هر یک از قطعات به رفع آن اقدام کرد.

زیرا در صورت خرابی یک قطعه ممکن است به سایر قطعات نیز آسیب برسد و بر عملکرد کولر تاثیر منفی بگذارد. در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیرکار شبانه روزی کولر صادقیه با ما تماس بگیرید.

تعمیرات کولر آبی صادقیه

در تعمیر کولر آبی ممکن است, کولر یک عیب و ایراد مشخص مانند سوراخ شدن و نشتی شلنگ و برزنت داشته باشد که بایستی تعویض و تعمیر شود و برخی ایرادات بایستی با بررسی و واکاوی رفع شوند.

مثلا در صورت  خنک نکردن کولر آبی ممکن است, آب در کف کولر وجود نداشته باشد و یا آب موجود به دلیل خرابی پمپ یا گرفتگی لوله و شلنگ ها به پوشال نرسد. بعضا شل بودن تسمه و یا خارج شدن فول از محل خود نیز باعث از کار افتادن یا کاهش قدرت موتور کولر میشود.

سر و صدای کولر آبی نیز احتمالا به دلیل نقص در کارکرد یاتاقان کولر رخ میدهد. تعویض یاتاقان در بیشتر صداهای ناهنجار موجب قطع شدن صدای گوشخراش کولر آبی میشود.

در صورت سوراخ شدن کفی کولر نیز ترمیم کفی با استفاده از ایزوگام یا عایق های آماده و در صورت عمیق بودن و تعدد پوسیدگی کف کولر, تعویض کفی کولر راه چاره است.

تنها مواردی که احتمال تعمیر قطعات کولر در آنها وجود دارد, موتور کولر و به ندرت پمپ کولر است که ممکن است در صورت به صرفه بودن بتوان آنها را تعمیر نمود.

از کار افتادن کولر و عدم شدت باد و خنکای مناسب آن از واضحترین دلایل خرابی کولر میباشد. اگر بوی سوختگی شدید از کولر به مشام برسد سیم پیچ کولر شروع به سوختن کرده و باید سیم پیچ آن تعویض یا کل موتور تعویض شود.

البته مشخص است که موتور کولر آبی نو بسیار بهتر از موتور سیم پیچی شده میباشد. اما با توجه به گران بودن دینام کولر نو , تعمیر دینام کهنه نیز یک راه ارزانتر برای راه اندازی مجدد کولر میباشد.

اما به غیر از موتور کولر ابی مابقی قطعات کولر آبی مانند پمپ , شناور , برزنت و غیره در صورت خرابی بایستی تعویض شوند و تعمیر آنها امکان پذیر یا مقرون به صرفه نمیباشد.

در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه آریاشهر با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 52 پنجشنبه 11 خرداد 1402 نظرات (0)

سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی نارمک

اعزام فوری و شبانه روزی سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی نارمک و محدوده اطراف.

در کنار سرویس های کولر خدمات تاسیساتی نارمک هم ارایه میشود.

عیب یابی و تعمیرات کولر آبی , راه اندازی و سرویس کولر آبی, تعویض موتور کولر آبی , پمپ آب کولر , رفع علت گرم نشدن کولر آبی, تعویض شیر و شناور, تعویض برزنت و پوشال, تعویض کفی و بدنه کولر آبی, لوله کشی وتعویض شلنگ های آبرسان کولر,  تعویض فولی و یاتاقان کولر آبی, تعویض پروانه و کلیه قطعات کولر آبی و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی نارمک , هفت حوض و محدوده اطراف.

سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی نارمک

وظایف سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی نارمک

اگر که کار سرویس کولر به وقت و زمان مناسب انجام شود موجب بالا رفتن طول عمر کولر شده و قدرت خنک کنندگی آن را نیز بالا میبرد. سرویس کولر آبی معمولا به شکل فصلی انجام میشود.

البته بهتر است در طول فصل گرما و انتهای آن نیز به کولر آبی رسیدگی کرد تا بازدهی و عمر آن بیشتر شود. روغنکاری یاتاقان ها و رگلاژ تسمه و بررسی کارکرد در طول فصل و جمع آوری شیلنگها و تخلیه آب کولر و پوشاندن کولر آبی در انتهای فصل نیز از مواردی است که در طی سال بایستی انجام شود.

در سرویس سالیانه که در ابتدای فصل گرما و شروع استفاده  انجام میشود ، در صورت امکان پوشالها بهتر است که عوض شوند،قطعات الکتریکی چک شده تا احتمال هر گونه ایراد برقی برطرف گردد، و تشتک کولر شستشوی کامل میشود، برزنت کانال هوا بررسی میشود تا از هرگونه تلفات هوا جلوگیری شود.

احتمال دارد در طی فصل هم کارکرد برخی از قطعات به خاطر گذشت زمان با عیب و نقصی مواجه شود ,که بایستی رفع عیب و سرویس کولر آبی نارمک انجام شود.

موتور کولرابی , پمپ کولر , یاتاقان و تسمه پروانه از قطعاتی هستند که در طول فصل بیشتر خراب شده و به تعمیر و تعویض نیاز پیدا میکنند.

تعمیر کولر آبی نارمک

در بخش تعمیرات کولر آبی بسته به نوع خرابی تعمیرات یا تعویض قطعه انجام میشود. برخی از خرابی های کولر مشخص و واضح بوده و بعضی از آنها در نگاه اول نا معلوم هستند. 

نشتی از کولر آبی و قطعات آن , کاهش میزان خنکی کولر, خاموش شدن ناگهانی یا روشن نشدن کولر آبی , سر و صدای زیاد و بوی بد کولر از مواردی شایعی هستند که معمولا یک سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی نارمک برای کارشناسی بایستی تشخیص دهد که علت آن چیست؟ 

معمولا نشتی از بدنه کولر آبی به دلیل سوراخ شدن کفی کولر, شکستگی زیراب کولر و انحراف درب و آبریزهای کولر است. پاره شدن شلنگ , شکسته شدن و نصب نادرست مهره شیر و شناور و خرابی شیر و اتصالات مربوطه از دلایل نشتی آب در اطراف کولر آبی هستند.

کاهش میزان خنکی کولر احتمالا به دلیل خیس نشدن پوشال یا بخشی از پوشال کولر آبی است. علت بروز این مساله نیز مربوط میشود به گرفتگی لوله های آبرسانی و یا خرابی پمپ آب البته به شرطی که آب در کف کولر موجود باشد.

خاموش شدن ناگهانی کولر نیز معمولا به دلیل خرابی موتور کولر و یا پاره شدن تسمه و از جا در رفتن فولی کولر است. روشن نشدن کولر آبی نیز به همین دلایل است , مگر اینکه سیم کشی ساختمان یا کولر نقصی داشته باشند.

برزنت کولر نیز معمولا هرسال یا هر چند سال یک بار آسیب میبنند  و احتمالا در برخی از قسمتهای آن سوراخهایی مشاهده میشود. یک سرویسکار کولر باید این درز ها و سوراخها را پوشانده تا انرژی و باد خنکی که کولر  ایجاد کرده، به هدر نرود.

هرچقدر طول کانال کشی معمولا در ساختمانهای چند طبقه بیشتر باشد، راندمان کولر کم شده  و مصرف انرژی بیشتر می‌شود. به همین علت در این موارد از کولر با قدرت و اندازه بزرگتری استفاده میشود.

در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی نارمک به خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 78 یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تعمیر و لوازم کولر آبی شبانه روزی 24 ساعته تهران

در صورت نیاز به تعمیر و لوازم کولر آبی شبانه روزی 24 ساعته تهران با ما تماس بگیرید.09129750376 

از آنجا که ممکن است در طول شبانه روز در فصل گرما برای کولر خرابی هایی ریز و  درشتی رخ دهد و با توجه به اینکه تحمل گرما حتی در شب نیز میتواند آزار دهنده باشد و نظر به جمعیت تهران ما تصمیم به پایه گذاری خدمات تعمیر و لوازم کولر آبی شبانه روزی 24 ساعته تهران گرفتیم تا در حد توان خود اقدام به ارایه خدمات فوری و در طی شب کنیم. هرچند که خدمات ما در طول روز نیز برقرار است اما با توجه به اینکه دسترسی به سرویس کار و تعمیرکار و به خصوص لوازم کولر شبانه روزی کمی مشکل است ما این امکان را ایجاد کرده ایم که علاوه بر ارایه خدمات سرویس و تعمیر , فروش قطعات را نیز در طول ساعات شب فراهم کرده ایم.

در صورت نیاز به سرویس و تعمیر کولر شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تعمیر و لوازم کولر آبی شبانه روزی 24 ساعته

خدمات تعمیر کولر آبی شبانه روزی

خدمات تعمیر کولر آبی شبانه روزی شامل تعویض موتور کولر , تعویض پمپ آب کولر , رفع نشتی از شیر و شلنگ کولر, تعویض تسمه و فولی کولر و بعضا تعویض یاتاقان کولر میشود. با توجه به اینکه بیشتر موارد تعمیر کولر آبی شبانه روزی شامل خرابی و سوختگی موتور کولر و پمپ کولر و یا پارگی تسمه میشود این خدمات همراه با لوازم یا ارسال قطعات انجام میشود. رفع برخی موارد خرابی کولر مانند کار نکردن دور کند کولر آبی یا ایرادهای این شکلی که نیاز به تعمیرکار متخصص موتور دارد کار شب نیست و بایستی با باز کردن و انتقال آن به کارگاه سیم پیچی به روز موکول شود.

لوازم کولر آبی شبانه روزی

همان طور که گفته شد بیشتر خرابی های قابل تعمیر کولر آبی در طول ساعات شب شامل موتور کولر , پمپ آب , تسمه و خرده لوازم دیگر شده و از این بابت میتوانید با تماس با شماره تلفن ذکر شده در هر نقطه از تهران که باشید درخواست لوازم کولر کرده تا از طریق اسنپ و  پیک موتوری برای شما ارسال شود. مسلما قیمت لوازم کولر در طول شب نسبت به روز کمی بیشتر بوده و تقاضای فروش قطعات کولر شبانه روزی با قیمت کف بازار کمی غیر منطقی به نظر میرسد. 

در صورت درخواست موتور  نیاز ما 2 مدل موتور ارزان قیمت و گران قیمت با کیفیت داشته و با توجه با اینکه پمپ کولر یک مدل تک سایز وجود دارد ما پمپ موتوژن تبریز را پیشنهاد کرده و به فروش میرسانیم. در مورد تسمه نیز بایستی سایزبندی تسمه را داشته باشید و یا حداقل اندازه کولر را بدانید. در صورت عدم اطلاع از سایز تسمه یا مدل کولر میتوانید با متر کردن طول تسمه پاره شده  , شماره اعلام شده را به ما اطلاع داده تا همان نمره تسمه را برای شما ارسال کنیم. 

در صورت آشنایی با نحوه رگلاژ موتور کولر میتوانید تا چند شماره تسمه کولر را رگلاژ کنید.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر و لوازم کولر آبی شبانه روزی و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 60 شنبه 09 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تشخیص دور تند و کند موتور کولر آبی

تشخیص دور تند و کند موتور کولر آبی در حالت عادی و سالم کولر کار بسیار سختی نباشد اما در مواقعی مانند خرابی موتور کولر , به هم خوردن سیم کشی کلید و ترمینال برق کولر و جدا کردن موتور کولر از کولر یک مقداری نیاز به تبحر و تجربه داشته باشد. به طور کلی موتور کولر آبی دارای سه سیم پیچ مجزا است. سیم پیچ دور تند و کند به همراه سیم پیچ راه انداز سیم پیچی های مختلفی موتور کولر آبی هستند که وظیفه هر کدام از نامشان پیداست. دور کند موتور کولر آبی بدون سیم پیچ راه انداز کار نکرده و برای راه افتادن کولر در حالت دور کند بایستی سیم پیچ راه انداز وجود داشته باشد. تشخیص دور تند و کند موتور کولر آبی بیشتر از صدای آنها و محل اتصال سیم کشی به موتور مشخص میشود.

در هنگامی که کولر سالم و در حال کار است, تشخیص دور تند و کند موتور کار سختی نیست, کلید وسطی کولر کند و کلید کناری تند یا سرعت است.

اما هنگامی که سیم کشی و کلید کولر به هم ریخته و یا موتور باز شده تشخیص دور تند و کند موتور کولر نیاز به کمی اطلاعات دارد.

برای افزایش طول عمر موتور کولر بهتر است , هر چند ساعت یکبار و به تناوب از دور تند و کند کولر استفاده کنید, تا عمر موتور کولر افزایش پیدا کند. دور کند کولر در هنگام کارکردن معمولا صدای کمتری نسبت به دور تند دارد. حرکت تسمه در دور تند نسبت به دور کند بیشتر است.

در صورتیکه سیم پیچ راه انداز کولر بسوزد, در اغلب موارد کولر با دور کند استارت نزده و بایستی با دور تند روشن شده و سپس روی کند قرار بگیرد. این حالت که دور کند کولر کار نمیکنه معمولا تا مدتی نیاز مبرمی به تعمیر موتور کولر وجود ندارد.

تشخیص دور تند و کند موتور کولر آبی

اگر خازن کولر ابی خراب باشد

وظیفه خازن, ذخیره برق و انتقال آن به موتور کولر در مواقع ضروری است,  تا در حداقل زمان ممکن دور موتور به حد مطلوب برسد. اگر خازن کولر ناقص عمل کند, یا بسوزد ، تنها راهکار تعویض خازن است ، زیرا موتور کولر بدون خازن عمل نمیکند, البته این مشکل در مورد کولرهایی است که از موتور خازن دار استفاده میکنند. در این حالت قدرت موتور به شدت کاسته شده و نمیتواند باعث گردش حلزونی شود .

تنظیم تسمه کولر

اگر تسمه شل یا بیش از حد سفت باشد هم ممکن است مشکلاتی برای کولر ایجاد شود . تنظیم تسمه کولر یک کار تجربی است اما تقریبا میتوان گفت که با چسباندن دو طرف تسمه به یکدیگر بایستی چند سانیمتر فاصله داشته باشند.

خرابی پولی کولر

فولی که متصل به دینام کولر است بعد از مدتی بر اثر کارکرد مداوم ممکن است دچار ساییدگی شده و تسمه روی آن بکسوات کند . در این صورت انتقال انرژی از موتور به شفت کولر و پروانه به اندازه کافی انجام نشده و احتمالا دور موتور و قدرت آن کم میشود. این مشکل به خصوص در دور کند کولر خود را بیشتر نمایان میکند.

لرزش موتور کولر آبی

یکی از مشکلات شایع در هنگام کارکرد کولر , لرزش بیش از حد موتور کولر آبی است. تراز نبودن و شل بودن موتور کولر میتواند از دلایل این امر باشد و بایستی به سرعت این مساله رفع شود, چرا که حتی میتواند باعث سوختن موتور کولر آبی شود.

متصل کردن مستقیم کولر به کانال کولر نیز از دیگر دلایل این احساس لرزش است و حتما برای انتقال باد از کولر به کانال کولر بایستی از برزنت کولر استفاده شود.

دلیل احساس لگد زدن موتور کولر

به غیر از لرزش موتور کولر به طور مداوم ممکن است صداهای ناهنجاری از کولر به گوش برسد که به آن اصطلاحا لگدزدن کولر میگویند. این تنش ها ممکن است براثر فشارهای زیر باشد.

  • معیوب شدن یاتاقان
  • خرابی دینام کولر
  • خرابی پولی یا فولی بالا و پایین
  • خرابی تسمه کولر
  • کج بودن شفت پروانه

علت کار نکردن دور کند کولر آبی

چندین علت کار نکردن موتور کولر آبی وجود دارد . علت اول عدم اتصال بین سیم کشی ساختمان و سر سیم کولر در بخش دور کند میباشد , علت بعدی خرابی کلیدکولر یا ترمینال کولر بوده و علت اصلی خرابی سیم پیچ و سوختگی سیم پیچ دور کند بوده که از هم شایع تر میباشد . کولری که در حال کار است اگر ناگهان از کار بیفتد علتی جز سوختن نداشته و معمولا این سوختن با بوی سوختگی پلاستیک همراه میباشد . در هر شرایط بوی سوختگی احساس کردید کولر را خاموش کنید و از یک خود متخصص بخواهید که برای بررسی به محل بیاید . اگر شما خود شخصا خواستید این کار را بکنید با دقت برق کولر را قطع کنید و سیم های کولر را جدا نموده و با باز کردن پیچ های موتور آنرا به یک متخصص سیم پیچی بدهید تا در صورت خرابی هر یک از قطعات آنرا عوض کند . معمولا علت خرابی موتور کولر آبی سوختگی سیم پیچ میباشد  اما خرابی خازن و بوش های کولر نیز میتواند از علل خرابی موتور کولر آبی باشد.  

در صورت نیاز به تشخیص دور تند و کند موتور کولر آبی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 72 شنبه 19 فروردین 1402 نظرات (0)

سرویس و تعمیر کولر آبی مینی سیتی ارتش

خدمات نصب , سرویس و تعمیر کولر آبی مینی سیتی ارتش ارایه کلیه خدمات کولر آبی شبانه روزی بلوار ارتش , چهار راه مینی سیتی, شهرک نفت , قایم , ابوذر ـ لاله , بلوار اوشان و محدوده اطراف.

لوله کشی , سیم کشی و نصب کولر آبی و سلولزی, روغن کاری , تعویض پوشال , شستشو , راه اندازی و سرویس کولر آبی و سلولزی, عیب یابی و رفع عیب کولر آبی, نصب , تعویض و تعمیرات کلیه قطعات کولر آبی, موتور کولر , پمپ آب کولر, برزنت , تسمه , شیر فلکه , شلنگ و اتصالات آب کولر, پولی و یاتاقان, تعویض و ترمیم کفی و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی بلوار ارتش مینی سیتی و شهرک های مجاور.

سرویس و تعمیر کولر آبی مینی سیتی ارتش

سرویس و تعمیر کولر آبی مینی سیتی ارتش شبانه روزی

سرویس کولر از اواخر فروردین ماه برای ساختمان های مسکونی و شاید پیش از عید برای اماکن تجاری و اداری آغاز میشود. برخی از افراد نیز ممکن است خیلی گرمایی نبوده و به مرور در ماه های بعد یعنی در اردیبهشت یا خرداد و حتی در فصل تابستان که گرما به اوج خود میرسد این کار را انجام میدهند, اما بهترین زمان اواخر فروردین ماه است. اوایل صبح یا نزدیک عصر برای سرویس کردن کولر آبی زمان مناسبی است , چرا که گرمای آفتاب به حدی نیست که سرویس کار کولر را اذیت کند. سرویس کولرهایی که در ارتفاع و لبه پرتگاه نصب شده اند کاری بسیار حساس بوده و بایستی توسط تعمیرکار جوان و خبره انجام شوند. در صورت نیاز به سرویس کولر آبی بلوار ارتش با ما تماس بگیرید.

سرویس کولر آبی شامل باز کردن دریچه ها و تعویض پوشال , تخلیه آب و لجن کف کولر و شستشو تشت کولر , دستمال کشیدن به منظور زدودن گرد و غبار از قطعات داخلی کولر, روغن کاری یاتاقان کولر , تمیز کردن پمپ و سبد کولر و راه اندازی کولر است. بعد از آب گیری و راه اندازی بایستی در صورت داشتن عیب و ایرادهای کولر این موارد نیز رفع شوند.

در صورت نیاز به تعمیر کولر آبی شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

خرابی موتور و پمپ , گرفتگی مسیر آبرسانی پوشال , پاره شدن تسمه و برزنت , کارکرد ناقص شناور و صدای بد کولر از جمله خرابی هایی است که ممکن است با آن روبرو شوید.

تعمیر کولر آبی مینی سیتی بلوار ارتش

خرابی های کولر عموما در سیستم آبرسانی, تعمیر موتور کولر, تعویض تسمه, تنظیم و تعمیر شناور, نصب و اصلاح برزنت و یا تعویض یاتاقان کولر انجام میشود. برخی مواقع به دلیل عیوب خاص ابتدا بایستی عیب یابی انجام شده و سپس اقدام به تعمیر کولر آبی نمود. یکی از خرابی های رایج کار نکردن دور کند کولر آبی است که معمولا به دلیل قطع شدن سیم کند کلید یا ترمینال کولر و یا سوختن سیم پیچ راه انداز کولر آبی است.

کار نکردن کولر و یا از کار افتادن یک دفعه کولر از خرابی هایی هستند که به موتور کولر, برق کولر, تسمه و یاتاقان ربط دارند. در این وضعیت بایستی فورا کولر را خاموش کرده و بررسی کنیم که ایراد کولر چیست. بعضا ممکن است یک خراب جزیی مانند پاره شدن تسمه و یا در آمدن فولی موجب از کارنکردن شود. اما در صورت صدمه به موتور و احساس بوی سوختگی احتمالا سیم پیچی دینام کولر سوختگی پیدا کرده و بایستی اقدام به تعمیر و یا تعویض موتور کولر آبی نمایید.

گیرپاژ کردن یاتاقان نیز از دیگر خرابی های احتمالی است که حتی ممکن است موجب صدمه به موتور کولر شود. حتی در مواقعی که موتور کولر آبی صدمه دیده است , بایستی قبل از درست کردن و راه اندازی موتور و نصب موتور کولر سالم به سراغ ایرادهای احتمالی که باعث سوختن و صدمه زدن به موتور کولر شده است بروید تا مجددا به موتور آسیب نرسد.

در سرویس های حرفه ای و تخصصی کولر بهتر است در هنگام راه اندازی کولر چند قطره روغن به محل شفت روغن بریزید تا موتور کولر دچار صدمه نشود اما در سرویس های معمولی به دلیل اینکه این کار نیاز به باز کردن موتور و روغن کاری داشته و وقت زیادی را از سرویس کار میگیرد و هزینه سرویس کولر زیاد میشود این امر انجام میشود. حتی پمپ کولر نیز با روغن کاری روان تر شده و طول عمر بیشتری پیدا میکند.

گرم بودن باد کولر نیز به علت مرطوب نشدن کامل پوشال کولر است. نرسیدن آب به کل بخش های پوشال کولر ناشی از خرابی پمپ آب کولر, گرفتگی لوله و شلنگ های آبرسان و یا عدم وجود آب در کفی کولر است. رفع انسداد لوله های آبرسانی , تعویض و نصب پمپ کولر سالم از جمله راهکارهای این نوع خرابی است.

اجرت سرویس و تعمیر کولر آبی مینی سیتی بلوار ارتش

در سال 1402 اجرت سرویس بین 200 تا 250 هزار تومان بوده که البته برای کولرهایی که در جایی سخت نصب شده اند , اجرت بیشتری دریافت میشود. هزینه تعمیرات کولر آبی نیز بستگی به نوع و تعداد خدمات داشته و از 200 تا 250 هزار تومان برای یک یا دو خرده کاری شروع شده و برای تعویض یاتاقان یا کفی و یا نصب کولر آبی اجرت ها به 600 تا 800 هزار تومان نیز ممکن است برسد. 

تهران پایپر بازدید : 59 چهارشنبه 02 فروردین 1402 نظرات (0)

بهترین نوع لوله کشی پکیج

در این مطلب به بررسی انواع و انتخاب بهترین نوع لوله کشی پکیج خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه در حال حاضر اجرای لوله کشی پکیج در اغلب ساختمان ها فراگیر شده و چند روش متعدد برای اجرای لوله کشی پکیج وجود دارد, شاید برای بسیاری از سازندگان, مالکین و حتی همکاران ما انتخاب بین روش های مختلف لوله کشی پکیج کمی سخت باشد, به همین دلیل با اطلاعات و تجربه ای که در سال های اخیر در زمینه اجرای لوله کشی پکیج گرآورده و با پرس و جو و نظرسنجی از اساتید فن اقدام به بررسی ضعف ها و محاسن روش های مختلف پکیج کرده تا در انتخاب بهترین نوع لوله کشی پکیج بتوانیم قدمی برداریم. در ابتدا لازم است که انواع لوله کشی پکیج با متریال و شیوه های متعدد را بررسی کرده و سپس به ویژگی های آنها بپردازیم.

بهترین نوع لوله کشی پکیج دیواری

انواع لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج با لوله اتصالات تک لایه پلی پروپیلن و به صورت انشعابی

لوله کشی پکیج با لوله اتصالات پنج لایه و به صورت انشعابی

لوله کشی پکیج با لوله اتصالات پنج لایه و به صورت کلکتوری

لوله کشی پکیج با لوله اتصالات تک لایه پکس و به صورت انشعابی

لوله کشی پکیج با لوله اتصالات تک لایه پکس و به صورت کلکتوری

روش های فوق همگی شیوه های توکار بوده و برای اجرای لوله کشی پکیج روکار ناچار به اجرای لوله کشی انشعابی با لوله اتصالات تک لایه یا پنج لایه هستیم. 

البته به غیر از روش های فوق ممکن است افرادی به فکر اجرای لوله کشی پکیج کلکتوری با لوله تک لایه پلاستیک باشند که بهتر است از این تز دست کشیده و منصرف شوند. در ضمن استفاده از لوله های فولادی به دلیل امکان زنگ زدگی و خردگی لوله های سیاه منسوخ شده و جز در لوله کشی موتورخانه انجام نمیشود.

بهترین نوع لوله کشی پکیج

بهترین نوع لوله کشی پکیج

به طور خلاصه بایستی بدانید که لوله کشی پکیج با لوله اتصالات پنج لایه و به صورت کلکتوری بهترین روش لوله کشی پکیج است. از آنجا که لوله کشی پکیج دارای دو بخش لوله کشی شوفاژ و لوله کشی آب سرد و گرم است, میتوان هر دو خط لوله کشی پکیج را با لوله کشی کلکتوری انجام داد, اما به دلیل گران قیمت بودن لوله کشی  کلکتوری اغلب , لوله کشی رفت و برگشت شوفاژ را کلکتوری انجام داده و لوله کشی آب مصرفی را به صورت انشعابی اجرا میکنند. اما بهترین نوع لوله کشی پکیج را میتوان لوله کشی شوفاژ و سرد و گرم کلکتوری با لوله کشی پنج لایه قلمداد کرد.

یک روش دیگر نیز وجود دارد که لوله کشی رادیاتور شوفاژ را با لوله کشی پنج لایه کلکتوری یا انشعابی انجام داده و لوله کشی آب سرد و گرم پکیج را لوله کشی سفید پلاستیکی کرده تا هم هزینه اجرا کاهش پیدا کرده و هم کیفیت لوله کشی شوفاژ که بسیار مهم است, بهبود پیدا کند. لوله کشی شوفاژ از پکیج تا محل نصب رادیاتور و لوله کشی آب مصرفی از پکیج تا محل نصب شیرآلات اجرا میشوند.

اما ارزان قیمت ترین روش لوله کشی پکیج را میتوان لوله کشی آذین تک لایه برای هر دو بخش شوفاژ و آب مصرفی دانست. این روش را میتوان به دلیل قیمت مناسب, پرطرفدارترین روش لوله کشی پکیج دانست که کیفیت درجه یکی نداشته اما چندان هم ضعیف نبوده و راضی کننده است.

در انتخاب بهترین نوع لوله کشی پکیج , جدا از انتخاب روش و لوله اتصالات, انتخاب مجری درجه یک و با سلیقه است که از همه چیز مهم تر است. چرا که ممکن است یک لوله کش ناشی , با بهترین مارک لوله و اتصالات هم از اجرای یک کار معمولی ناتوان بوده و یک مجری خوب لوله کشی , با کمترین امکانات و معمولی ترین روش ها یک کار صحیح و درجه یک اجرا کند. پس بهتر است, بیش از اینکه مشغول انتخاب بهترین نوع لوله کشی پکیج باشید, به دنبال یک مجری لوله کشی مسلط و ماهر بگردید.

مقایسه انواع لوله اتصالات پکیج

لوله های تک لایه پلی پروپیلن اتویی, لوله تک لایه پکس و لوله پنج لایه از گزینه های پیش رو هستند. قیمت ارزان و دستمزد پایین در کنار سهولت و کیفیت نسبی از ویژگی های لوله کشی تک لایه اتویی است که باعث شده انتخاب بسیاری از سازندگان و مجریان لوله کشی ساختمان باشند. لوله های تک لایه پکس به دلیل عدم تجربه بسیاری از مجریان و در ضمن قیمت بالاتر , توفیق چندانی نداشته و به ندرت استفاده میشوند.

اما لوله های پنج لایه که بهترین نوع لوله کشی پکیج را با آن اجرا میکنند با هر دو روش انشعابی و کلکتوری , کیفیت بسیار خوبی داشته که متاسفانه به دلیل افزایش قیمت اتصالات پنج لایه و کلکتور , در حال حاضر تقریبا دو برابر لوله کشی اتویی هزینه برمیدارد.

تهران پایپر بازدید : 89 شنبه 13 اسفند 1401 نظرات (0)

نحوه نصب شیرآلات توکار

به دلیل لوکس بودن شیر توکار , نحوه نصب شیرآلات توکار بسیار مهم تلقی شده و میتوان گفت که در کنار نصب قطعات خارجی شیرآلات, بخش اصلی در بخش زیرین یعنی لوله کشی شیرآلات توکار است. شیرآلات بهداشتی دارای دو مدل روکار و توکار بوده که هر دو نوع در زمان لوله کشی نیاز به دقت فراوان دارند, اما به دلیل کاهش قدرت مانور در نصب شیر توکار بایستی در هنگام لوله کشی که قبل از عملیات کاشی کاری انجام میشود, و حتی بعد از آن در اجرای کاشی کاری دقت لازم در عدم تغییرات و جابجایی و برش مناسب برای نصب شیرآلات توکار انجام شود. ویژگی خاص شیرآلات توکار, لوکس بودن و فانتزی بودن آنهاست.

نحوه نصب شیرآلات توکار

آموزش نحوه نصب شیرآلات توکار

در نصب شیرآلات توکار بایستی دقت کرد که در هنگام لوله کشی , آی باکس یا مغزی شیرآلات به صورت دقیق و میلیمتری کارگذاشته شود. در صورتیکه اینکار به درستی آنجام شده باشد, کار خیلی سختی نداشته و تنه شیر مستقیما روی آی باکس سوار میشود. بسته به نوع شیر قطعات مختلفی از خود شیر و لوازم جانبی روی کار نصب میشوند. به عنوان مثال در نصب شیر توکار توالت یک تنه و اهرم کنترل در یک نقطه و شلنگ شستشو در فاصله نزدیک به ان به صورت مجزا روی دیوار نصب میشود. در نصب شیر دوش توکار , یک تنه و اهرم به صورت جداگانه , سوپاپ شیر به صورت جدا و سردوش به صورت مجزا روی دیوار نصب میشود. در برخی از انواع شیرآلات توکار ممکن است به مدل و برند فرق داشته و شیر سرد و گرم جداگانه اهرم و پیچ کنترل داشته باشند و یا دو سردوش مجزا وجود داشته باشد.

فاصله شیر توالت توکار از کاشی کف سرویس بهداشتی در حدود 32 سانتی متر بوده و بسته به ضحامت کف سازی فاصله آن تا سر لوله فاضلاب تقریبا بین 40 تا 60 سانتی متر میباشد. فاصله افقی آکس شیر تا آکس لوله فاضلاب نیز در حدود 55 سانتیمتر است.

نصب شیر توالت فرنگی روکار یا وال هنگ نیز به صورت تمام شده از کف سرامیک در حدود 55 تا 65 سانتی متر و فاصله افقی آنها از انتهای توالت فرنگی بین 60 تا 70 سانتی متر است.

ارتفاع نصب شیر ظرفشویی و روشویی توکار نیز بین 90 تا 105 سانتیمتر بوده که البته نصب و لوله کشی شیرالات توکار کمتر برای سینک ظرفشویی انجام میشود, و بیشتر در سرویس بهداشتی حمام دستشویی شیرالات توکار نصب میشود.

نصب شیرآلات توکار

نحوه لوله کشی دوش توکار

از آنجا که رایج ترین نحوه نصب شیرآلات توکار مربوط به نصب شیر دوش توکار است در اینجا به نحوه لوله کشی و نصب شیرآلات دوش توکار خواهیم پرداخت. معمولا مسیر لوله کشی شیرآلات توکار از سقف بوده و برای مراقب از لوله ها از نبشی فلزی روی آنها استفاده میشود. بهترین لوله برای اجرای لوله کشی توکار لوله های پنج لایه هستند.

بعد از تعیین مسیر لوله کشی با توجه به محل قرارگیری شیر, بایستی مغزی های داخل در پک شیرآلات توکار روی لوله های پنج لایه نصب شوند. رعایت آکس و فواصل استاندارد و همچنین عمق و ضخامت کاشی کاری با توجه به مدل شیر و دفترچه راهنما انجام میشود.

در هنگام اجرای لوله کشی توکار, بایستی نقطه نصب این مغزی ها نشانه گذاری شده و برای جلوگیری از بیرون آمدگی آنها از سطح دیوار, توسط قلم چکش محل خوبی در محل نصب شیر برای قرار دادن مغزی شیر ایجاد کنیم. در هنگام اجرای اینکار باستی مواظب باشید, که به اندازه دقیق انجام شده و بیش از حد دیوار را تخریب نکنید.

در اخر این مغزی توسط پیچ به دیوار محکم و ثابت میشود. این مغزی ها دارای یک کاور پلاستیکی برای مراقبت از آنها بوده که فعلا باز میشوند.

2 عدد مغزی سایز 1/2 برنجی در بسته بندی شیرالات وجود داشته با استفاده از نوار تفلون به مغزی آی باکس شیر وصل میشوند. به طور کلی در استفاده از قطعات برنجی هم در تفلون زدن و هم در هنگام سفت کردن خیلی فشار وارد نکنید. این دو مغزی برنجی محل اتصال ورودی آب سرد و گرم به شیر هستند.

بسته به نوع و برند شیر یک یا 2 عدد اتصال پلاستیکی هم در پک شیر وجود داشته که باید در محل مخصوص جانمایی شود. این مغزی یا مغزی های پلاستیکی بسته به مدل و نوع شیر در محل خروجی شیر مخلوط قرار میگیرند.

سپس زانو های قابل اتصال به لوله کشی شیرالات توکار را به طرفین مغزی شیر( یا در شیرالات روشویی وظرفشویی به کنار و پایین تنه شیر), یعنی مغزی 1/2 متصل میکنیم. لوله آب سرد سمت راست و آب گرم مصرفی در طرف چپ به زانو های متصل به شیر نصب میشوند. محک کردن لوله کشی توسط بست بسیار مهم است. زانویی شیرالات توکار بایستی کاملا تراز و شاقول نصب شوند. برخی از انواع شیرالات توکار دارای مغزی یکپارچه و متصل به خود بوده و نیازی به وصل کردن ندارند.

بعد از متصل شدن, لوله های سرد و گرم, یک قطعه لوله نیم دایره ای در بسته بندی وجود دارد, که به مغزی پلاستیکی متصل میشود. این لوله در یک راستای افقی با مغزی متصل شده و با بست به دیوار محکم میشود.

سپس توسط یک روپیچ توپیچ و درپوش پوشانده شده تا چیزی داخل آن نرود. در صورت وجود شلنگ به جای این لوله نیم دایره ای شکل فاصله خروجی آن با آکس مغزی شیر در حدود 20 سانتی متر است. این لوله کاملا به دیوار میچسبد. در انتهای کار کاور مغزی شیر را برای محافظت از ان مجددا نصب میکنیم.

در اتمام کار بایستی کاشی کاری به دقت انجام شود. در هنگام کاشی کاری بایستی به مجری و مسول اجرایی ساختمان یا کاشی کاری متذکر شویم که مغزی شیر توسط مصالح پوشانده نشده و با برش کاشی به اندازه قطر مغزی, این قسمت از شیرالات را در بیرون کار آماده نصب و متصل کردن اهرم کنترل کننده کند.

حداکثر میزان پوشانندگی کاشی بایستی در فضای 1 تا 2 سانتیمتری قسمت گرد و بدنه اصلی کاور مغزی باشد. حفظ تراز و بره نخوردن شاقول لوله کشی شیرالات توکار در هنگام کاشی کاری بسیار مهم است.

اجرت نصب شیر توکار

قیمت نصب شیرآلات توکار با توجه به حساسیت آنها بین 50 تا 100 درصد از دستمزد نصب شیرآلات معمولی بیشتر است. 4 قطعه اصلی شیرآلات توکار یعنی شیر دوش توکار , شیر توالت , ظرفشویی و روشویی قابلیت نصب به صورت توکار داشته و البته نصب شیر دوش و توالت توکار رایج هستند. دستمزد نصب شیرآلات توکار بعد از کاشی کاری بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است که در صورت افزایش تعداد آنها شامل تخفیف میشود. دستمزد لوله کشی شیرآلات توکار نیز به صورت چکی و کنترات با توجه به شرایط توافق میشود.

تهران پایپر بازدید : 74 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

هزینه و طریقه نصب استراکچر وال هنگ

در این نوشته راجع به هزینه و طریقه نصب استراکچر وال هنگ و کاسه آن می نویسم. همان طور که میدانید وال هنگ ها , توالت فرنگی هایی هستند که تانک و تجهیزات آن داخل دیوار و زیرکار و کاسه و دکمه آن روی کار نصب میشوند. زیبایی و شرایط نظافتی بهتر و شکیل بودن ظاهر سرویس بهداشتی از مزایای نصب وال هنگ است. به دلیل دو مرحله ای بودن طریقه نصب وال هنگ یعنی نصب استراکچر و لوازم قبل از کاشی کاری و نصب کاسه و جعبه دکمه های وال هنگ بعد از کاشی کاری , ضمن اینکه نصب آن خیلی رایج نبوده و تعداد کمی نصاب وال هنگ به صورت تخصصی کار میکنند,هزینه نصب وال هنگ نسبت به نصب توالت فرنگی روکار معمولی بیشتر بوده و هم وقت گیر و هم بسیار تخصصی و با دقت بایستی نصب شود, چرا که امکان تغییرات در صورت اشتباهات احتمالی در طریقه نصب استراکچر وال هنگ و دیگر تجهیزات زیرکار , بسیار هزینه بر و مشکل است.

طریقه نصب استراکچر وال هنگ گروهه

طریقه نصب استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ یک فریم معمولا فلزی است, که برای قرار دادن مخزن و پیچ کردن کاسه توالت در داخل دیوار کار گذاشته میشود. شاقول بودن و تراز بودن استراکچر از مهمترین قسمت های نصب این بخش از نصب وال هنگ است. اکثر استراکچر های وال هنگ دارای پیچ های هستند که کاسه به آنها آویزان میشود.

ضخامت دیواری که قرار است استراکچر روی آن نصب شود, بایستی حداقل 20 سانتی متر باشد. محل نصب مخزن آب و باکس تعمیرات و محل نصب دکمه های وال هنگ نیز در استراکچر مشخص است.

نصب استراکچر و محکم سازی آن روی دیوار میتواند توسط ملات سیمان, پیچ رولپلاک یا رول بولت باشد. در صورت عایق بودن سرویس بهداشتی, بایستی مراقب بود, تا به کف سرویس بهداشتی آسیب نرسد.

بعد از نصب استراکچر, مخزن, شیر و شلنگ, مکانیزم تخلیه وال هنگ نصب شده و لوله پرکن کاسه از سمت بالا و لوله فاضلاب کمی پایین تر جهت نصب کاسه وال هنگ, کمی بیرون از محل کاشی کاری منتظر میمانند. بهتر است برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی درپوش های این لوله ها نصب شوند.

نصب استراکچر وال هنگ روی دیوار توسط پیچ رولپلاک , رول بولت , ملات و تیغه چینی قابل انجام است و از لوازم فوق بایستی به نحوی استفاده شود تا استراکچر وال هنگ نهایت استحکام را داشته باشد.

بعد از نصب استراکچر بایستی شیر پیسوار , رابط شیر و مخزن, مخزن وال هنگ , لوله واسطه مخزن و کاسه و لوله خروجی داخل استراکچر کار گذاشته شده و سپس کاشی کاری انجام شود. بهتر است بعد از اتمام نصب این لوازم یک تست برای اطمینان از آب بندی و درست کار کردن وال هنگ انجام شود. محل قرار گیری و نصب دکمه ها یا آی باکس وال هنگ نیز بایستی در دسترس در مجاورت وال هنگ باشد. تنظیم ارتفاع شناور و بررسی پر و تخلیه کردن شناور نیز بهتر است, امتحان شود.

پیچ های مخصوص محل نصب کاسه وال هنگ که در طرفین کاسه قرار میگیرد, بایستی روی استراکچر نصب شده تا محل آن در هنگام کاشی کاری سوراخ شود. برای جلوگیری از ورود نخاله ساختمانی پوشاندن لوله های وال هنگ نیز ضروری است.

نصب کاسه وال هنگ و دکمه های آن بعد از پایان سرامیک کاری کف و بدنه انجام میشود. پین یا پیچ های رزوه داری که برای نصب کردن کاسه وال هنگ روی استراکچر وجود دارد, بایستی به دقت نصب شده و در این مرحله ارتفاع نصب کاسه قابل رگلاژ نیست. پس بهتر است در هنگام نصب استراکچر به صورت تستی کاسه را روی وال هنگ نصب کنید تا از مناسب بودن ارتفاع محل نصب کاسه مطمین شوید.

لوله ورودی از مخزن و لوله خروجی وال هنگ را نصب کرده و توسط لاستیک های مخصوص آب بندی کنید. معمولا نیاز به استفاده از چسب وجود ندارد اما برخی از همکاران برای محکم شدن از چسب سیلیکون برای وصل کردن کاسه به دیوار نیز استفاده میکنند.

ارتفاع تمام شده نصب کاسه وال هنگ از کف تا نشیمنگاه در بهترین حالت حدود 40 سانتی متر است.

برای آشنایی با نحوه نصب شیرآلات توکار روی لینک کلیک کنید.

لوله کشی فاضلاب وال هنگ

لوله کشی فاضلاب وال هنگ, اساسی ترین بخش از مراحل نصب وال هنگ است. سایز لوله فاضلاب وال هنگ سایز 110 است. لوله کشی فاضلاب توسط یک زانویی از ارتفاع کف تمام شده, حدود 30 تا 36 سانتیمتری برای نصب کاسه در داخل دیوار آماده سازی میشود. در صورت اجرای کار نوساز بایستی حداقل مسیر لوله افقی به سمت لوله اصلی رایزر در نظر گرفته شود.

در صورت بازسازی و نصب وال هنگ نیز شیب بندی مناسب همراه با اتصال و بررسی دقیق لوله کشی فاضلاب بسیار ضروری است. به دلیل تغییرات و اصلاحات احتمالی که در حین عملیات کاشی کاری و کف سازی انجام میشود, در لوله کشی فاضلاب وال هنگ نیاز به تجربه و مهارت کافی در لوله کشی نیاز است, چرا که به نوعی میتوان لوله کشی فاضلاب وال هنگ را اساس نصب استراکچر و جانمایی توالت وال هنگ قلمداد کرد.

اهمیت این موضوع به دلیل این است که در صورت نیاز به اصلاح و جابجایی محل نصب وال هنگ یا استراکچر, پروسه نصب وال هنگ کمی پیچیدگی شده و زمان و هزینه آن افزایش پیدا میکند. به علاوه ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود.

استفاده از کمترین اتصالات ممکن نیز بایستی در لوله کشی فاضلاب وال هنگ مدنظر قرار بگیرد.

لوله کشی فاضلاب وال هنگ

مراحل نصب وال هنگ

شرکت گروهه در کاتالوگ تخصصی خود مراحل و طریقه نصب استراکچر و وال هنگ به شرح زیر آورده است.

  1. میله های عمودی عمودی و میله های نگهدارنده افقی را روی قاب جمع کنید و آنها را به هم سفت کنید.
  2. 2 پایه ثابت را روی دو طرف مخزن بلغزانید و مطمئن شوید که به طور ایمن نصب شده اند.
  3. لوله فلاش عمودی را در قسمت زیرین مخزن قرار دهید.
  4. مخزن را در قاب محکم کنید.
  5. ابتدا زانویی لوله فلاش را روی قاب قرار دهید و سپس روی مخزن فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد.
  6. از یک آچار ضامن دار 10 میلی متری برای اتصال پایه های ثابت روی قاب استفاده کنید.
  7. پایه ها را در قسمت پایین قاب قرار داده و گیره دهید.
  8. گیره زانویی لوله زباله 90 درجه را روی قاب نصب کنید.
  9. جانمایی و علامت گذاری محل نصب استراکچر و وال هنگ
  10. با استفاده از سطح روح خود، یک خط عمودی بکشید که از مرکز لوله زباله شما عبور می کند.
  11. با اندازه گیری از کف، برای قرار دادن کاسه استاندارد در 400 میلی متر از کف،علامت A را در 1 متر و علامت B را در 1.08 متر بکشید. در صورت لزوم، اندازه های خود را طوری تنظیم کنید که با محل کاسه مورد نظر خود مطابقت داشته باشد
  12. روی علامت B، سوراخ‌های براکت‌های دیوار را 235 میلی‌متر به سمت چپ و راست مرکز تخلیه بکشید.
  13. لوله فاضلاب وال هنگ را به صورت مونتاژ شده, با قرار دادن زانویی لوله زباله 90 درجه در گیره کامل کنید.
  14. دستگاه را در جای خود قرار دهید و موقعیت را با توجه به لوله آب و فاضلاب بررسی کنید.
  15. زانویی لوله زباله 90 درجه را با توجه به نصب خود (افقی یا عمودی) مانور دهید.
  16. در صورت لزوم، اتصال را با استفاده از لوله های PVC تطبیق دهید.
  17. اطمینان حاصل کنید که دستگاه حداقل 230 میلی متر از دیوار فاصله داشته باشد، سپس محل سوراخ های براکت های پایه های استراکچر را علامت بزنید.

طریقه تنظیمات نصب استراکچر وال هنگ

  1. لاستیک آب بندی خروجی فاضلاب 110 میلی متری را چرب کنید تا زانویی لوله فاضلاب 90 درجه به راحتی جا بگیرد.
    اگر اتصال پی وی سی را می چسبانید، از چسب مستقیم 90/100 استفاده کنید.
    برای قرار دادن استاندارد کاسه، بررسی کنید که ارتفاع 230 میلی متر باشد.
    بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه با علائم شما مطابقت دارد.
    در صورت لزوم، اندازه های خود را برای ارتفاع کاسه مورد نظر تنظیم کنید.
  2. با استفاده از مته 10 میلی متری دیوار را سوراخ کنید. پیچ متری تمام رزوه راروی دیوار پیچ کنید.
  3. ارتفاع استراکچر را طوری تنظیم کنید که با علامت A مطابقت داشته باشد.
  4. پاها را با آچار 13 میلی متری محکم کنید. مطمئن شوید که قاب به صورت افقی تراز باشد.
  5. سطح را با شل کردن پیچ تنظیم روی یکی از پایه ها با استفاده از آچار 13 میلی متری تنظیم کنید،
    سپس پیچ را محکم کنید. مطمئن شوید که پیچ روی پای دیگر محکم شده است.
  6. براکت های ثابت را در بالای قاب قرار دهید.
  7. روی میله رزوه شده، 1 مهره، 2 واشر و 1 مهره قرار دهید.
  8. براکت های ثابت را روی میله رزوه دار قرار دهید و گیره ها را باز کنید.
    براکت ها را با استفاده از آچار 13 میلی متری روی دیوار محکم کنید.
  9. شاقول بندی را با استفاده از پیچ و تراز تنظیم کنید.
    برای سفت کردن پیچ ها از یک آچار 13 میلی متری با انتهای باز استفاده کنید.
    گیره های فلزی را ببندید تا پیچ ها قفل شوند.
    کار را با قرار دادن گیره های پلاستیکی روی میله به پایان برسانید.
  10. گیره را روی گیره لوله زباله که قبلا نصب شده است قرار دهید.

نصب مخزن و مکانیزم تخلیه بر روی استراکچر وال هنگ

  1. دستگیره فوقانی مخزن را بکشید تا براکت حمل و نقل را بردارید و آن را دور بیندازید.
  2. برای دسترسی به اتصال آب سرد، پوشش را بردارید.
  3. قسمت بیرونی مکانیزم تخلیه را با استفاده از یک آچار 22 میلی متری با انتهای باز و یک آچار لوله به اتصال آب سرد خود وصل کنید.
  4. این مونتاژ باید بدون استفاده از مهر و موم ساخته شود.
  5. خروجی شیر توقف را به سمت راست بگیرید.
  6. شیلنگ ورودی آب انعطاف پذیر داخلی را به شیر توقف وصل کنید.
  7. اطمینان حاصل کنید که دریچه جداسازی بسته است و منبع اصلی آب را باز کنید.
  8. اطمینان حاصل کنید که اتصال شیر ایزوله ضد آب باشد.
  9. انتهای دیگر شلنگ را به لوله کشی آب وصل کرده تا آب بگیرد و  سپس شیر آب را کمی باز کنید تا آب را بررسی کنید. شیر جداسازی را ببندید.
  10. این عملیات هرگونه زباله را از محل اتصال آب به مخزن خارج می کند.
  11. جعبه تعمیرات یا آی باکس وال هنگ را مطابق جهت صفحه فلاش خود قرار دهید.
  12. انتهای شیلنگ ورودی آب قابل انعطاف را به سیستم شستشو وصل کنید.
  13. پانل های پوشش را برش دهید تا با دهانه ها و کناره های دستگاه مطابقت داشته باشد.
  14. میله های رزوه شده را با پوشش مقوایی به قاب پیچ کنید.
  15. قالب های برش خورده را برای ضایعات و لوله کشی قرار دهید.
  16. تمام پانل ها را وصل کنید.

نصب مخزن روی استراکچر وال هنگ

نصب کاسه وال هنگ گروهه

  1. لوله فلاش و مهر و موم آن را به هم فشار دهید تا به نقطه ایست برسند.
  2. لوله ها را روی کاسه قرار دهید و لوله ها را در جایی که از لبه های کاسه امتداد دارند علامت بزنید.
  3. سپس لوله ها را به طور کامل روی یونیت بهداشتی قرار داده و محل خروج آنها از واحد را علامت بزنید.
  4. فاصله بین علائم روی لوله ها را اندازه بگیرید.
  5. این اندازه را به انتهای لوله ها ببرید و 5 میلی متر اضافه کنید و سپس انتهای آن را قطع کنید.
  6. از سمباده برای صاف کردن انتهای لوله استفاده کنید.
  7. لوله ها را به طور کامل داخل دستگاه قرار دهید.
  8. میله های رزوه شده را به داخل قاب پیچ کنید، اجازه دهید میله ها 6 سانتی متر به بیرون کشیده شوند.
  9. آب صابون را به کانکتورها بمالید.
  10. کاسه سرامیکی را رو به لوله فلاش، لوله ضایعات و میله های رزوه دار قرار دهید،
  11. سپس محکم فشار دهید تا قاب را لمس کند.
  12. بلافاصله قطعه پلاستیکی سفید، واشر و مهره را روی میله های رزوه دار قرار دهید.
  13. از یک آچار 18 میلی متری با انتهای باز برای سفت کردن، بدون فشار استفاده کنید.
  14. از تراز بودن کاسه مطمئن شوید. در صورت لزوم، آن را با چرخاندن قطعات پلاستیکی سفید تنظیم کنید.
  15. روکش های پلاستیکی را نصب کنید.

نصب دکمه و کلیدهای وال هنگ

  1. با احتیاط، از یک کاتر برای برش قسمت پلاستیکی بیرونی با پوشش استفاده کنید.
  2. شیر فلکه آب ورودی آب را باز کنید.
  3. براکت نصب صفحه فلاش را طوری نصب کنید که فنرهای پلاستیکی رو به پایین باشند و سپس 2 پیچ را ببندید.
  4. در پشت پنل محرک، دکمه هوا را با چرخاندن کامل آن وصل کنید، سپس لوله آبی را به مکانیزم وصل کنید.
  5. ابتدا پایین پانل را قرار دهید، سپس در حالی که به سمت دستگاه فشار می دهید، به سمت بالا فشار دهید.

نصب دکمه و کلید وال هنگ روی استراکچر
آب بندی کاسه وال هنگ و راه اندازی

  1. دکمه فلاش را برای اطمینان از اینکه به درستی کار می کند کار کنید.
  2. پشت کاسه را بااستفاده از چسب آکواریوم یا سیلیکون آب بندی کنید.
  3. لنگرهای پلاستیکی را داخل کاسه قرار دهید و پیچ ها را محکم کنید تا محکم شوند.
  4. روکش های کرومی را روی قطعات پلاستیکی قرار دهید.
  5. سوراخ های لولای صندلی توالت را روی میله ها قرار دهید. روی صندلی در جای خود کلیک کنید.

هزینه نصب استراکچر و وال هنگ

اجرت نصب وال هنگ بدون احتساب لوله کشی به صورت تکی بین یک میلیون و دویست تا 1/5 میلیون تومان شامل هزینه نصب استراکچر و کاسه وال هنگ است. هزینه نصب کاسه وال هنگ به تنهایی حدود 700 هزار تومان و بسته به طریقه نصب استراکچر , دستمزد نصب استراکچر والهنگ حدود 1 میلیون تومان میشود. در صورت نیاز به لوله کشی و اصلاح مورد نیاز احتمالا دستمزد نصب استراکچر وال هنگ تا 2 میلیون تومان نیز برسد. در صورت تعداد بالای نصب وال هنگ این ارقام شامل تخفیف میشود. 

در این نوشتته هزینه و طریقه نصب استراکچر وال هنگ گروهه توضیحات مفصلی داده شد, و به طور کلی الگوی نصب کلیه وال هنگ های ایرانی و خارجی همین برند است.

 
تهران پایپر بازدید : 73 پنجشنبه 20 بهمن 1401 نظرات (0)

بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با کمترین هزینه

در این نوشته به راهکارهای بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با کمترین هزینه خواهیم پرداخت. برای بازسازی و نوسازی سرویس بهداشتی به دلایل مختلف ابتدا بایستی هدف از این بازسازی و هزینه های احتمالی آنرا در نظر بگیریم. سرویس بهداشتی شامل اجزای مختلفی است که اجزای اصلی آنرا میتوان, کف سرویس بهداشتی , دیوار سرویس بهداشتی, سقف و درب سرویس بهداشتی به اضافه تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز آن تقسیم بندی کرد.

در اینجا منظور از سرویس بهداشتی میتواند شامل توالت ایرانی , توالت فرنگی و یا حمام و همگی آنها باشد.

معمولا کار تعویض درب سرویس بهداشتی در حیطه کار نجار و فروشنده درب های چوبی بوده به دلیل آماده بودن درب آن میتوان با یک سرچ کوچک از نحوه و هزینه تعویض چارچوب و درب اطلاع پیدا کرد, اما به طور نرمال یک درب سرویس در حال حاضر بدون رنگ آمیزی بین 1 تا 2 میلیون تومان هزینه برمیدارد. تعویض چارچوب نیز بسته به شرایط کار ممکن است انجام شود یا نیازی نباشد, اما احتمالا برای تعویض چارچوب کف سرویس بهداشتی از عایق بندی خارج میشود. سقف های سرویس بهداشتی نیز معمولا از نوع دوپوشش و کاذب بوده و کناف کاری , نصب ورقه های پلی کربنات, رابیتز , سیمان و گچ کاری , موزاییک یا سرامیک از مواردی هستند که در ساخت سقف سرویس بهداشتی به کار میروند. به طور کلی در یک سرویس بهداشتی بایستی از موادی استفاده کرد که در برابر رطوبت مقاومت نسبی خوبی داشته باشند.

اما مهم ترین قسمت ها در تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی را میتوان بدنه و کف سرویس بهداشتی در نظر گرفت. این دو قسمت به دلیل در معرض رطوبت بودن دایمی و پاشش آب بر روی آنها ممکن است بعد از مدتی کهنه شده یا به دلایلی مجبور به تعویض آنها کنیم. به طور کلی در یک سرویس بهداشتی کاشی سرامیک که ظاهر کار محسوب میشوند بسیار مهم هستند , اما از آنها مهمتری باطن سرویس بهداشتی یعنی عایق بندی و لوله کشی  سرویس بهداشتی بوده و در صورت خرابی آنها , سرویس بهداشتی نه از روی مد و هوس , بلکه به اجبار بایستی بازسازی و تعمیرات شود.

بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با کمترین هزینه

کمترین هزینه بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی 

از آنجا که استفاده از آب در سرویس بهداشتی دایما وجود دارد, برای جلوگیری از نفوذ آب به طبقات زیرین سرویس بهداشتی ها بایستی یک عایق کاری بسیار قوی از ایزوگام یا قیرگونی داشته باشند. خرابی عایق بندی را میتوان یکی از دلایل نیاز به بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با حداقل هزینه دانست. 

به طور کلی موارد زیر را میتوان از دلایل اقدام به بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی دانست که البته با توجه به شرایط اقتصادی مالک, میتواند با حداقل هزینه انجام شود و یا با بهترین اجرا انجام شود.

  • ترکیدگی لوله آب یا نشتی از لوله فاضلاب
  • خرابی عایق کاری ایزوگام یا قیروگونی سرویس بهداشتی
  • قدیمی شدن و از مد افتادن ظاهر سرویس بهداشتی و کاشی کاری 
  • خراب شدن درب و سقف سرویس بهداشتی
  • شکستگی سنگ توالت یا کاشی های سرویس بهداشتی
  • تبدیل لوله کشی روکار به توکار سرویس بهداشتی یا سایر اصلاحات ظاهری
  • از بین رفتن و فرسودگی رنگ و لعاب کاشی و سرامیک
  • نیاز به تغییرات اساسی در سرویس بهداشتی مانند تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و بالعکس و یا برداشتن و جابجایی دیوار حمام و توالت.

هر یک از قسمت های فوق ممکن است با توجه به شرایط مقطعی انجام شده و یا به صورت کامل انجام شود. اما لازم است بدانید که به هر دلیل کف سرویس بهداشتی تخریب و کنده کاری شود, به دلیل خراب شدن عایق بندی سرویس, حتما بایستی کل کف سرویس بهداشتی تخریب و جمع آوری شده و مجددا بازسازی و نوسازی کف انجام شد. تعمیرات مقطعی و جزیی در کف سرویس بهداشتی نمیتواند با تکه کاری انجام شده و حتما از عایق بندی خارج میشود. 

البته بسته به شرایط ممکن است هزینه های مختلفی وجود داشته باشد, اما به طور کلی برای بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی کوچک  با حداقل هزینه میتوان ارقام جزیی را برای هر مقطع از کار  در سال 1401 اعداد زیر در نظر گرفت.

  • دستمزد تخریب و کنده کاری یک سرویس بهداشتی 1 میلیون تومان
  • هزینه جمع آوری و حمل نخاله به ماشین حمل با هزینه وانت خاور کوچ بین 2 تا 3 میلیون  تومان
  • اجرت تعمیرات و بازسازی لوله کشی سرویس بهداشتی بین 1 تا 2 میلیون تومان
  • هزینه شیب بندی , آماده سازی , کف سازی و عایق کاری کف سرویس بهداشتی 1/5 تا 3 میلیون تومان 
  • دستمزد کاشی کاری کف سرویس بهداشتی و نصب کاسه توالت ایرانی 1 تا 2 میلیون تومان
  • اجرت کاشی کاری بدنه و دیوار با بندکشی سرویس بهداشتی 2 تا 3 میلیون تومان
  • دستمزد نصب شیرآلات و تجهیزات سرویس بهداشتی 1 تا 2 میلیون تومان.

احتمالا به غیر از شیرآلات و کاشی که سلیقه ای تهیه میشوند, بین 2 تا 3 میلیون تومان هزینه خرید مصالح و لوله اتصالات مورد نیاز باشد.لازم به ذکر است که در عایق کاری کف, دیوار توالت تا 40 سانتیمتر و بدنه حمام تا حدود 80 سانتیمتر نیاز به  عایق کاری دارد.

هزینه خرید اجناس لوله اتصالات , مصالح و دیگر تجهیزات بر عهده مالک بوده و در صورت نیاز به نصب وال هنگ , فلاش تانک و نصب شیرآلات توکار دستمزد کاری لوله کشی و اجرا متفاوت میباشد. دیگر خدمات جانبی نیز بایستی در قرارداد ذکر شده و توافق حاصل شود. 

مجموع هزینه های فوق بین 12 تا 15 میلیون در بخش اجرت بوده و در صورت واگذار کردن کار بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی ممکن است هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با توجه به دردسرهای پیش رو به شما پیشنهاد میشود که برای اجرای با حداقل هزینه بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی حمام توالت بهتر است, کل کار را با یک پیمانکار و مجری متخصص این امر توافق کنید تا بسیاری از هزینه های فوق سرشکن شده و کاهش پیدا کند. با این وجود به نظر میرسد در حال حاضر برای بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با کمترین هزینه بایستی بین 6 تا 8 میلیون تومان مخارج داشته باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه

در مواردی که سنگ توالت یا کاشی های آن دلیل شما برای بازسازی سرویس بهداشتی است میتوانید از روش های دیگری برای کاهش هزینه ها استفاده کنید.

در صورت خرابی یا شگستگی سنگ توالت میتوان بدون تخریب آنرا انجام داد و به غیر از کاسه  در حدود 1/5 میلیون تومان هزینه آن است.

تعویض کاشی های کف و بدنه نیز به صورت سطحی قابل انجام است. این روش در صورتی مناسب است که هیچ نوع نشتی و خرابی در لوله کشی یا عایق بندی سرویس بهداشتی وجود نداشته باشد و بایستی قبل اجرا دقیق بررسی شود, چرا که در صورت اجرای اینکار و خرابی عایق کاری یا لوله کشی ممکن است که هزینه کار با دوباره کاری بیشتر شود. در این روش کاشی بدنه به صورت چسبی نصب شده و کاشی کف نیز میتواند به صورت چسبی یا کندن کاشی های به دقت و نصب مجدد کاشی انجام شود. در بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با حداقل هزینه با این راهکار بایستی مراقب باشد که کف سرویس بهداشتی بیش از حد افزایش ارتفاع پیدا نکرده و برای باز و بسته شدن درب سرویس بهداشتی مزاحمت ایجاد نکند.

در صورت نیاز به توالت فرنگی و نصب آن روی توالت ایرانی میتوان برای صرفه جویی در هزینه از روش بدون تخریب  تبدیل توالت ایرانی به فرنگی استفاده کرد. این کار در حدود 2 میلیون تومان بدون لوازم اجرت دارد. این شیوه برای آپارتمانهایی که استیجاری هستند و یا به صورت موقت قصد نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی را دارند, بسیار مناسب است.

در صورتی که بخواهید کف سرویس بهداشتی را جمع کرده و یا در حمام توالت فرنگی نصب کنید بایستی تخریب و کنده کاری انجام شده تا لوله مناسب برای توالت فرنگی نصب شود که در این صورت حداقل 10 میلیون تومان اجرت کار و مصالح بدون کاشی و توالت فرنگی میشود. در توالت ها سایز لوله کشی سرویس بهداشتی نسبتا مناسب است اما لوله کشی حمام قطر لازم برای نصب توالت فرنگی را ندارد.

در هنگام بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی ممکن است نیاز به تغییراتی در سیم کشی و محل نصب هواکش و کلیدپریزها وجود داشته باشد. 

لوله کشی سرویس بهداشتی

لوله کشی سرویس بهداشتی شامل لوله کشی آب و فاضلاب و احتمالا یک لوله کشی شوفاژ برای نصب حوله خشک حمام است. البته لوله کشی هواکش و ونت نیز در کنار سرویس بهداشتی بایستی وجود داشته باشد. لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ با لوله سایز 16 پنج لایه یا 20 پلیمری و لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی با نمره 10, لوله کشی فاضلاب کفشور , روشویی و حمام سایز 63 تا 75 انجام میشود. بعضا لوله فاضلاب حمام را لوله پلیکا 90 نیز نصب میکنند.

تعمیر سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس بهداشتی بهتر است با قیروگونی انجام شود ما عایق ایزوگام 2 لایه نیز نسبتا خوب است. عایق کاری سرویس بهداشتی بایستی بین 40 تا 80 سانتیمتر از کف تا بدنه اجرا شود. بعد از اجرای عایق کاری تا روز بعد بایستی کار بازسازی و تعمیرات رها شده تا عایق شکل بگیرد.

راهکاری کاهش هزینه بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی 

استفاده از مجریان و افرادی که به صورت حرفه ای کار بازسازی سرویس بهداشتی انجام داده و هم کار عایق کاری ,هم لوله کشی و هم کاشی کاری را انجام میدهند. اگر چنین متخصصینی را پیدا کنید میتوانید با توجه به رقم کلی قرارداد و طرف حساب شدن با یک نفر هم شامل تخفیف شوید و هم کار راحت تر و با مسولیت یک نفر انجام شود.

خرید کاشی سرامیک و مصالح ارزان قیمت و درجه 2 که البته به دلیل متراژ کم در کاهش هزینه ها خیلی موثر نیست. استفاده از کاشی کاری چسبی که نسبتا تمیزتر و ارزان تر از کاشی کاری دوغابی است. استفاده از پوشش های پلیمری برای زیباسازی بدنه سرویس بهداشتی به جای کاشی و سرامیک هم یک روش نه چندان رایج, ولی ارزان قیمت است.

در مواردی که به دلیل نشتی از لوله های سرویس بهداشتی وجود دارد , ممکن است بتوان برای جلوگیری از  تخریب کف سرویس بهداشتی از طبقه زیرین اقدام به تعمیر لوله کشی نمود. این مورد برای تعمیرات لوله کشی فاضلاب بسیار به وقع میپیوندد و قلق های خاصی دارد.

برخی مواقع نیز ممکن است برای رفع مشکل خرابی عایق سرویس بهداشتی و یا به تعویق انداختن آن با استفاده از بندکشی سنتی و یا استفاده از عایق های مایع پلیمری اقدام به اصلاح عایق کاری و تعمیر سرویس بهداشتی در بخش عایق کاری سرویس نمود. این روش در خرابی های جزیی عایق سرویس قابل اجرا و جوبگو است.

در صورت نیاز به استعلام قیمت دقیق و اجرای بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی با کمترین هزینه با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 70 یکشنبه 09 بهمن 1401 نظرات (0)

اسامی اتصالات لوله فاضلاب

در این نوشته به بررسی اسامی اتصالات لوله فاضلاب که جزو مهم ترین اتصالات لوله کشی ساختمان محسوب میشوند, میپردازیم. به طور کلی در لوله کشی ساختمان از اتصالات در نقاط مختلفی استفاده میشود. تغییر مسیر لوله کشی ,تغییر سایز, انشعاب گرفتن در مسیر  لوله کشی, نصب دو لوله یا اتصال به یکدیگر , نصب تجهیزات مختلف در مسیر لوله کشی و برخی مصارف خاص, کاربرد اتصالات لوله فاضلاب محسوب میشوند.لازم به ذکر است که برخی از اتصالات لوله فاضلاب علاوه بر کاربرد در لوله کشی در لوله کشی هواکش و تهویه مطبوع و دیگر  صنایع نیز کاربردهایی دارند.

به دلیل اجرای آسان و قیمت لوله پلیکا بیشترین مصرف در بین اتصالات لوله فاضلاب را اتصالات پلیکا دارند.

در این نوشته میتوانید با بهترین لوله فاضلاب ساختمان آشنا شوید.

اسامی اتصالات لوله فاضلاب ساختمان

زانو , سه راهی , تبدیل , کوپلینگ ( بوشن یا رابط), سه راهی تبدیل , سیفون یا شترگلویی , موفه , درپوش یا مسدود کننده, دریچه بازدید , سه راهی بازدید ,چهار راهی , فلنچ , منهول , کمربند تعمیری و برخی دیگر از اتصالات را میتوان از اسامی اتصالات لوله فاضلاب پلیکا , پوش فیت , پلی اتیلن و تا حد زیادی چدن دانست. البته اتصالات چدن و پلی اتیلن مصرف کمتری نسبت به اتصالات لوله فاضلاب پلیکا و پوش فیت داشته و پرمصرف ترین لوله و اتصالات را میتوان اتصالات لوله فاضلاب و هواکش پی وی سی یا پلیکا دانست. بعد از معرفی به شرح کوتاهی از شکل و وظایف اتصالات فوق میپردازیم. در این بین اتصالات لوله پلیکا بیشترین گستردگی و مصرف را دارند.

در صورت نیاز به مشاوره در اجرا و ساخت و یا خرید لوله اتصالات با فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات حسین پور تماس بگیرید.

اتصالات لوله پلیکا

زانو فاضلاب

زانو به منظور تغییر جهت مسیر خروج فاضلاب استفاده شده و در لوله کشی هواکش و ونت نیز مصرف دارد. در هر سایزی که لوله فاضلاب تولید شود به احتمال زیاد اتصال زانو آن نیز موجود است.زانو در دو نوع 90  و 45 درجه تولید شده و در انگلیسی به آن elbow میگویند. زانوی و کلا اتصالات 45 درجه مصرف بیشتری نسبت به اتصالات 90 درجه دارند. یک نوع زانو خاص 45 درجه هم وجود دارد که برخی از شرکت ها مانند گلپایگان تولید میکنند و به نام زانوی گردان مشهور است که البته مصرف زیادی ندارد. 

زانو فاضلاب دارای یک سر نری و یک سر مادگی است. البته برخی شرکت ها تولید کننده لوله پلیکا برای مصارف خاص زانو های دو سر کوپله یا دوسر مادگی تولید میکنند.

علت های گرفتگی توالت فرنگی و روش های باز کردن آن

سه راهی فاضلاب

سه راهی از اسامی اتصالات لوله فاضلاب است که کاربرد ان در اسمش مشخص است. انشعاب گیری وظیفه اصلی سه راهی است. یک سر سه راهی نری و دو سر دیگر برای ورود فاضلاب مادگی هستند. سه راهی سه سر کوپله هم تولید و به ندرت مصرف میشود. سه راهی در دو مدل 45 و 90 درجه تولید میشود. 

سه راهی تبدیلی نیز انواعی از سرراهی های فاضلاب هستند که برای ورود لوله با سایز کوچک به لوله اصلی طراحی و استفاده میشوند. سه راهی 110 در 63 پلیکا 45 درجه پرمصرف ترین سه راهی تبدیلی در لوله کشی فاضلاب است. در تمامی سه راهی های تبدیلی نیز سایز کوچکتر در وسط اتصال قرار داشته و محور سه راهی سایز اصلی است.

سیفون فاضلاب

سیفون فاضلاب یا شترگلویی اتصالی است که فقط در فاضلاب و معمولا در کف سطوح برای جلوگیری از ورود بو استفاده میشود. سیفون فاضلاب هموار مقداری آب در خود نگه داشته و مانع از عبور بو و گازهای نامطبوع به طرفین میشود. سیفون ها شبیه به گلوی شتر طراحی شده و به همین نام معروف هستند. سیفون بایستی به صورت تراز نصب شود. نصب نامناسب و کیفیت پایین میتواند باعث نشتی سیفون توالت ایرانی و مشکلات زیادی شود.

تبدیل لوله فاضلاب

تبدیل لوله فاضلاب نوعی اتصال است که قطر خط لوله کشی را از یک سایز به یک سایز دیگر تبدیل میکند. تبدیل ها قابل اتصال بر روی لوله و اتصالات دیگر پلیکا هستند . ۲ نوع تبدیل هم مرکز و غیر هم مرکز وجود دارد که در لوله کشی فاضلاب اغلب تبدیل غیر هم مرکز مورد استفاده قرار میگیرد . به طور معمول سمت کوچکتر یک تبدیل مادگی بوده و سمت بزرگتر تبدیل سایز نری میباشد , چرا که در طراحی لوله کشی فاضلاب مسیر حریان آب از سایز کم به زیاد میباشد. تبدیل ۱۱۰ در ۶۳ , تبدیل ۱۱۰ در ۹۰ و تبدیل ۱۲۵ به ۱۱۰ از پرمصرف ترین تبدیل های لوله پلیکا هستند.

موفه فاضلاب

موفه یا رابط انبساطی نوعی اتصال فاضلاب برای استفاده در سیستم عمودی ساختمان جهت جلوگیری از ایجاد شکستگی در سیستم فاضلاب به هنگام نشست ساختمان یا تعمیر قسمتی از سیستم که به دلیل عدم امکان اصلاحات با توجه خاصیت کشویی محصول انجام می گردد. استفاده از موفه به خصوص در نصب وال هنگ کاربرد زیادی دارد.

بوشن یا رابط پلیکا

نوعی از اتصالات پلیکا و پوش فیت فاضلابی می باشد که استوانه ای شکل با دوسر مادگی و در دو نوع ترمزدار و تخت موجود است بوشن ترمزدار پلیکا برای اتصال لوله های پلیکا بدون نیاز به حرارت دادن استفاده می شود و بوشن تخت پلیکا برای تعمیر شکستگی های لوله پلیکا و ایجاد انشعابات جدید استفاده می شود .

چهار راه پلیکا

چهار راه پلیکا نوعی از اتصالات پلیکا می باشد که در بعضی مسیرهای اصلی شبکه فاضلاب که تعداد اتصالات مصرفی افزایش می یابد و همچنین ایجاد دو انشعاب ۴۵ درجه به جای دو عدد سه راهی جهت صرفه جویی در فضا و تعداد اتصال یک عدد چهار راه استفاده می شود و یا در شبکه جهت انشعابات بعدی قابل پیش بینی مورد استفاده قرار می گیرد .

فلنج پلیکا

فلنج پلیکا ٬در سیستم های آبرسانی تحت فشار و کشاورزی برای انتقال آب از چاهها به مکان مورد نظر٬ به دلیل هزینه های بالا استفاده از لوله های پلیکا u-pvc به علت سبکی وزن ٬ راحتی در نصب ٬مقاومت در برابر پوسیدگی و قیمت مناسب ضرورت یافته و چون لوله و فلنج موتور و پمپ آب فلزی بوده برای تبدیل و استفاده از لوله های پلیکا UPVC باید از فلنچ از جنس پلیکا U-PVC استفاده کرد .

کلاهک لوله فاضلاب

کلاهک هواکش نوعی از اتصالات پلیکا می باشد هنگامی که لوله های هواکش سرویس بهداشتی  ٬هود آشپزخانه و سونا , استخر به پشت بام ساختمان ها منتقل می شوند٬ برای جلوگیری از ورود آب باران ٬ برگ درختان٬پرنده و سایر موجودات زنده به داخل ساختمان و لوله هواکش از کلاهک استفاده می شود٬ کلاهک پلیکا یو پی وی سی بدلیل سبکی وزن ٬ راحتی نصب و مقاومت دربرابر خوردگی در مقایسه با انواع کلاهک های فلزی و سیمانی کاربرد فراوانی یافته است. 

کف خواب لوله فاضلاب

این کف خواب ها در سایر نقاط ساختمان از جمله آشپزخانه ، حمام ، آب باران پشت بام و… استفاده میگردد . همانند کف خواب صنعتی توالت ایرانی مانع ورود عایق کاری به داخل لوله می گردد . با توجه به اینکه محصولات ما به صورت دفنی در ساختمان ها نصب میشود لذا در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب مقاوم نمیباشد . در صورت استفاده در بیرون ساختمان تا قبل از انجام ایزولاسیون . مدفون شدن قطعه روی آن را بپوشانید . در نصب کف خواب ها دقت شود زیر صفحه ی کف خواب با مصالح ساختمانی پر شود.

درپوش لوله فاضلاب

مسدود کننده یا کپ لوله فاضلاب اتصالی برای مسدود کردن انتهای یک لوله یا اتصال بوده که البته مصرف زیاد بالایی ندارد, اما در برخی موارد برای کورکردن دایم یا موقت لوله کشی پلیکا به کار رفته آب بندی آن نیز با چسب انجام میشود.

بوشن یک سردنده فاضلاب

بوشن یک سر رزوه فاضلاب که در پلیکا وجود دارد,  به خصوص در انواع لوله کشی آب و استخر و به ندرت در لوله کشی فاضلاب در تبدیل لوله چدنی و گالوانیزه به پلیکا کاربرد داشته و یک اتصال یا شیر دنده دار را به خط لوله پلیکا متصل میکند.

منهول فاضلاب

 منهول یک حوضچه کوچک است که به منظور انتقال یا تخلیه چاه , فاضلاب های نقاط مختلف در این قسمت جمع آوری و منتقل میشود. برخی شرکت های پلیکا و پوش فیت اقدام به تولید منهول کرده اند و در برخی ساختمان ها به صورت دست ساز ساخته میشود.

کمربند تعمیری 

کمربند تعمیری یا بوشن تعمیری یک نوع کوپلینگ خاص است که اخیرا توسط شرکت پلیمر گلپایگان به بازار عرضه شده است. این اتصال مانند یک کوپلینگ است که از کناره ها باز شده و مانند کمربند پلی اتیلن از اطراف لوله را پوشش میدهد. کمربند تعمیری احتمالا از اسامی اتصالات لوله فاضلاب است که کمتر شنیده اید, چرا که اخیرا ابداع و به بازار عرضه شده است. این کمربند های پلیکا فقط برای تعمیرات لوله کشی پلیکا استفاده میشود.

اسامی اتصالات لوله فاضلاب

لوله پلیکا پلیمر گلپایگان , پارس پلاست زنده رود , سمنان , داراکار ,ناردین, وینوپلاستیک , مدل پلاستیک , پوش فیت پلی ران , نیوفلکس , سوپردرین , نیک بسپار از معروف ترین تولید کنندگان لوله و اتصالات فاصلاب در ایران هستند.

ممکن است برخی از اسامی اتصالات لوله فاضلاب در اینجا نامبرده نشده است که در صورت اطلاع برای ما کامنت بگذارید تا استفاده کنیم.

تهران پایپر بازدید : 92 جمعه 30 دی 1401 نظرات (0)

محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان

 مانند کلیه کارهای تاسیسات ساختمانی محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان در بازدهی حداکثری بسیار مهم تلقی میشود. سایز لوله آب سرد و گرم , فاصله استاندارد لوله کشی آب ساختمان از جمله مهمترین موارد در اجرای استاندارد لوله کشی آب سرد و گرم و بهینه سازی آن عملیاتی آن محسوب میشوند.

هدف از اجرای لوله کشی آب آبرسانی به شیرآلات و مصرف کننده های دیگر از مبدا مشخص هستند. مقصد نهایی لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان , شیرآلات بهداشتی هستند. مبدا لوله کشی نیز میتواند موتورخانه , پکیج یا آبگرمکن باشد. در ساختمان های دارای سیستم شوفاژ , اجرای لوله کشی آب  سرد و گرم به همراه لوله کشی شوفاژ و رادیاتور انجام شده و رساندن آب با فشار مناسب و بهداشتی بایستی مدنظر قرار بگیرد. در ادامه به روش گام به گام لوله کشی آب سرد و گرم میپردازیم.

در محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد بسته به نیاز و شرایط ساختمان پارامترهای زیادی مورد بررسی قرار میگیرد. لوله کشی آب سرد و گرم میتواند به دو صورت روکار و توکار انجام شود. در ساختمان های در حال ساخت لوله کشی بعد از سفت کاری انجام میشود. در ساختمان های مسکونی که به علت ترکیدگی یا بازسازی ساختمان قصد اجرای لوله کشی مجدد دارید, بسته به وضعیت ساختمان و انتخاب مالک لوله کشی میتواند به دو صورت لوله کشی روکار و توکار انجام شود. بعضا میتوان از این دو روش به صورت همزمان استفاده کرد.

در لوله کشی توکار بایستی مسیر عبور لوله کشی تخریب و کنده شده تا لوله های خوابانده شده و سپس روی  آن با مصالح پوشانده شود, به همین دلیل با توجه به  هزینه های بنایی و ساختمانی , اجرای لوله کشی آب سرد و گرم توکار هزینه بیشتری دارد. از لحاظ اجرای خود لوله کشی آب گرم و سرد تفاوت هزینه چندانی بین اجرای لوله کشی آب سرد و گرم توکار و روکار وجود ندارد.

در ساختمان های در حال ساخت لوله کشی آب سرد و گرم بعد از عملیات سفت کاری و قبل از نازک کاری و کاشی کاری انجام میشود.

محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان

نکات مهم در محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان

نقطه شروع و پایانی لوله کشی , سایز لوله اصلی و انشعابات , مسیر لوله کشی , فاصله لوله کشی و اندازه ها , روش لوله کشی , جنس لوله و اتصالات و قیمت تمام شده لوله کشی از جمله مهم ترین فاکتورها در محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان محسوب میشوند. با توجه به هزینه های دستمزد و خرید لوله اتصالات بایستی اجرای لوله کشی به صورت استاندارد و به بهترین وجه ممکن انجام شده تا از دوباره کاری و تحمیل مخارج  به مالک جلوگیری شود. در ادامه به بررسی فاکتورهای مذکور میپردازیم.

روش لوله کشی آب سرد و گرم

با توجه به شرایط و تجهیزات موجود در ساختمان روش ها و راه کاری مختلفی برای لوله کشی آب سرد و گرم پیشنهاد میشود. به طور کلی دو روش انشعابی و کلکتوری برای لوله کشی آب سرد و گرم وجود دارد. محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان در این روشها تفاوتهایی با هم دارند. با توجه به نوع تجهیزات موجود در ساختمان های مختلفی یعتی سیستم موتورخانه , پمپ آب , مخزن آب , کنتور مشترک و مجزا شیوه های مختلفی در لوله کشی میتوان در  نظر گرفت.

لوله کشی کلکتوری معمولا در داخل واحدهای آپارتمانی اجرا میشود. البته در برخی از ساختمان های دارای موتورخانه, لوله کشی آب سرد و گرم در همان داخل موتورخانه به صورت کلکتوری به سمت هر واحد انجام میشود. اما معمولا لوله کشی ساختمان دارای موتورخانه به صورت انشعابی در خارج آپارتمان انجام میشود. در چنین ساختمان های بسته به انتخاب مالک و مجری در داخل آپارتمان میتوان از هر دو روش انشعابی و کلکتوری سرد و گرم استفاده کرد. 

در لوله کشی کلکتوری داخل آپارتمان یک لوله سایز 32 به داخل کلکتور 1 اینچ وارد شده و هر انشعاب به سمت مصرف کننده های مختلف با سایز 16 یا 25 انجام میشود. برای لوله کشی کلکتوری داخل واحدی بایستی حتما از لوله اتصالات پنج لایه استفاده  شود. در صورت بالا بودن متراژ آپارتمان ممکن است نیاز باشد از کلکتور 11/4 و لوله 40 استفاده شده و در صورت کوچک بودن مساحت آپارتمان شاید بتوان از لوله 25 و کلکتور 3/4 در محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان به روش کلکتوری استفاده کرد. 

کلکتورهای آب سرد و گرم داخل موتورخانه نیز معمولا بسته به تعداد واحدهای با لوله گالوانیزه سایز 2 اینچ تا 4 اینچ و با انشعابات 3/4 یا 1 اینچ ساخته میشوند. در این مدل لوله کشی میتوان در لوله های انشعاب از لوله های تک لایه , پنج لایه و گالوانیزه به کار برد.در ورودی هر واحد نیز بایستی یک شیر فلکه گرم و سرد و در صورت وجود سیستم برگشت یک شیر فلکه در مسیر لوله کشی به داخل واحد انجام داد. این نوع لوله کشی در ساختمان هایی که یک کنتور مشترک دارند قابل انجام است.

در ساختمان های دارای کنتور مشترک و دارای موتورخانه به غیر از لوله کشی کلکتوری موتورخانه میتوان از موتورخانه یک لوله اصلی آب سرد و یک لوله اصلی گرم رایزر اصلی به صورت عمودی به سمت طبقات بالا رفته و در هر طبقه یک انشعاب سرد و گرم و در صورت وجود یک انشعاب برگشت آب گرم اجرا میشود. در قسمت های ورودی نیز هر کدام یک شیر فلکه نصب میشود. البته ممکن است با توجه به تعداد واحدها تعداد رایزرهای اصلی بیشتر از یک خط باشند.

در داخل واحد هم به غیر از شیوه کلکتوری روش انشعابی رایج ترین روش لوله کشی آب سرد و گرم است. در این مدل لوله کشی توسط سه راهی لوله کشی ها انجام شده و از لوله های اصلی عبوری یک انشعاب با سایز پایین تر یا مساوی اجرا میشود. 

لوله کشی آب سرد و گرم کلکتوری

مبدا لوله کشی آب سرد و گرم

مبدا لوله کشی در ساختمان های مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشند. کنتور آب سرد مبدا اصلی در ساختمان های دارای لوله کشی شهری هستند. ممکن است در برخی ساختمانها هر واحد به صورت اختصاصی یک کنتور آب جداگانه داشته باشد.

در ساختمان های دارای کنتور مشترک و بدون پمپ آب از کنتور یا به سمت موتورخانه حرکت میکند و یا یا از طریق انشعابات متعدد به سمت واحدها لوله کشی میشود. در ساختمان های دارای موتورخانه آب سرد بعد از کنتور وارد موتورخانه شده و از آنجا به روش هایی که در پاراگراف بالا توضیح دادیم توسط پمپ یا بدون پمپ به سمت واحدها اجرا میشود.

در ساختمان های بدون موتورخانه که سیستم گرمایشی آنها پکیج یا آبگرمکن است, محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان میتواند با پمپ یا بدون پمپ و مخزن باشد. تا اینجای کار تفاوت زیادی نداشته و معمولا آب توسط یک لوله حداقل 1 اینچ و حداکثر  2 اینچ پلیمری یا گالوانیزه به سمت هر واحد میرود. در ساختمان های دارای کنتور مجزا نیز آب توسط یک  لوله 25 یا 32 به صورت واحد به هر آپارتمان اجرا میشود.

پس از ورودی لوله اصلی آب سرد به داخل واحد با توجه به متراژ و انتخاب نوع لوله کشی , اجرای لوله کشی از مبدا پکیج یا آبگرمکن انجام میشود.

سایز لوله آب سرد و گرم

سایز لوله آب سرد و گرم با توجه به طول لوله کشی , تعداد مصرف کننده ها و شیرآلات, تعداد انشعابات , اصلی یا فرعی بودن تعیین میشود. تعیین قطر و محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان میتواند به صورت علمی یا تجربی انجام شود. اما به طور کلی در لوله کشی های مختلفی شیرآلات انتهایی با انشعاب سایز 16 پنج لایه یا 20 تک لایه انجام میشود. لوله ای که به 2 یا 3 شیر آبرسانی کند با یک سایز افزایش اجرا شده و لوله اصلی که به 5 تا 7 شیر آبرسانی میکند با سایز 25 پنج لایه یا 32 تک لایه و تعداد بیشتر شیرآلات با سایز بیشتر انجام میشود.

سایز لوله آب سرد و گرم

مسیر لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

معمولا کوتاه ترین و امن ترین مسیر را میتوان در لوله کشی آب بهترین مسیر دانست. مسیر لوله کشی بهتر است کنار گوشه ای دیوار و کف ساختمان انجام شود. عدم تداخل لوله کشی آب سرد و گرم با سایر تجهیزات تاسیساتی نظیر برق ساختمان بایستی مد نظر قرار بگیرد. در انتخاب مسیر لوله کشی بایستی احتمال خرابی و تعمیرات لوله کشی ساختمان را داده و امکان تعمیرات و جابجایی داده شود.

در هنگام انتخاب مکان و مسیر لوله کشی , محل نصب شیرآلات و تجهیزات به صورت استاندارد انتخاب شود.

جنس لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

در حال حاضر از لوله های تک لایه پلی پروپلین , پنج لایه پکس , تک لایه پکس و گالوانیزه میتوان برای لوله کشی آب سرد و گرم و از لوله های PERT  و پلی اتیلن فقط برای آبرسانی سرد استفاده کرد. به طور کلی لوله کشی پنج لایه کلکتوری را میتوان بهترین و مدرن ترین روش و البته گران قیمت ترین شیوه لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ دانست.

فاصله استاندارد لوله کشی آب ساختمان

فاصله لوله آب سرد و گرم بایستی به اندازه ای باشد که درجه حرارت آنها تحت تاثیر یکدیگر قرار نگیرد. فاصله استاندارد لوله کشی آب ساختمان به صورت موازی حدود 1 سانتیمتر بوده و در هیچ نقطه ای این دو لوله نبایستی مماس به همدیگر باشند.

قیمت لوله کشی آب سرد و گرم

یکی از مهم ترین موارد در هنگام محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان تخمین قیمتی لوله کشی و مقایسه روشهای مختلف است. هزینه تمام شده در بسیاری از موارد تعیین کننده انتخاب متریال و روش های مختلف لوله کشی آب سرد و گرم هستند. همان طور که میدانید هزینه لوله کشی با لوله های پنج لایه بین 30 تا 40 درصد نسبت به تک لایه در اجرت و خرید لوازم و هزینه اجرای لوله کشی کلکتوری بین 20 تا 25 درصد بیشتر از لوله کشی انشعاب میشود. 

جهت استعلام قیمت و محاسبه لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 69 شنبه 17 دی 1401 نظرات (0)

خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک

خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک , طراحی , نصب , راه اندازی , سرویس, عیب یابی و تعمیرات تاسیسات لوله کشی ساختمان شبانه روزی بدون تعطیلی , کلی و جزیی 09129352189 پونک.

اجرا , بازسازی و تعمیرات لوله کشی ساختمان , لوله کشی آب و فاضلاب , لوله کشی گاز خانگی, لوله کشی پکیج و شوفاژ , لوله کشی موتورخانه و استخر , لوله کشی گرمایش از کف و کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک شبانه روزی.

نصب, سرویس و تعمیرات تخصصی موتورخانه شوفاژ مرکزی , تعویض و جوشکاری منبع, سرویس و تعمیر مشعل, نصب و تعویض دیگ. عیب یابی و تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور و بوتان , سرویس دوره ای پکیج , راه اندازی پکیج , رسوب زدایی پکیج شوفاژ دیواری, نصب و تعمیرات رادیاتور شوفاژ , شستشوی رادیاتور  شوفاژ, نصب و تعویض حوله خشک کن , رادیاتور پره ای و پنلی.

تعمیرات و نصب شیرآلات مخلوط, نصب روشویی , تعویض و تعمیر سیفون روشویی و ظرفشویی, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و وال هنگ , نصب و تعمیرات فلاش تانک توکار و روکار پونک همگی در خدمات تاسیساتی تهران تاسیسات.

خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک

خدمات لوله کشی تاسیساتی ساختمان پونک

در تمام ساختمان های مسکونی حداقل یک لوله کشی آب و یک لوله کشی فاضلاب وجود دارد. در بسیاری از ساختمان های مسکونی نیز لوله کشی شوفاژ شامل لوله کشی پکیج یا موتورخانه بسته به نوع سیستم گرمایشی ساختمان وجود داشته و در صورت استفاده از سیستم آبگرمکن و بخاری لوله کشی شوفاژ وجود ندارد. لوله کشی گاز هم در مناطق که دارای لوله کشی گاز شهری شده وجود داشته و در صورت عدم وجود آن بایستی به صورت لوله کشی گاز روکار توکار اجرا شود. 

لوله کشی سیستم های سرمایشی مانند لوله کشی کولر گازی یا داکت اسپلیت نیز از جمله انواع لوله کشی است که ممکن است در برخی ساختمان ها وجود داشته باشند. 

بسته به انتخاب سیستم های حرارتی و برودتی وجود کولر آبی, کولرگازی , داکت اسپلیت , موتورخانه یا پکیج , چیلر و هواساز,  کانال کشی و برق کشی مربوطه نیز انجام میشود. رنج وسیع خدمات تاسیساتی لوله کشی موجب شده است که ما با استفاده از نیروهای حرفه ای بخش وسیعی از خدمات تاسیساتی در پونک را پوشش دهیم.

در بخش تعمیرات خدمات ما شامل خرده کاری لوله کشی آب و فاضلاب, لوله کشی گاز و شوفاژ, تعمیرات پکیج رادیاتور و شوفاژ موتورخانه ای, سرویس دوره ای پکیج و موتورخانه وکولر آبی, نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی و تجهیزات ساختمانی تاسیساتی انجام میشود.

خدمات لوله کشی پونک

یکی از موارد زیر سازی و اولیه بسیار مهم در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، مسئله لوله کشی می باشد.  در واقع لوله کشی ساختمان یک بخش تاسیساتی است که باید به صورت استاندارد و حرفه ای اجرا گردد. اما باید به چند نکته اصولی در مورد لوله  کشی ساختمان دقت کنید تا به مشکل روبرو نشوید. مواردی که دانستن آنها از هزینه های پیش بینی نشده جلوگیری می کند و همچنین باعث می شود مدیریت بهتری در مورد ساختار آب رسانی، سیستم تهویه و فاضلاب صورت بگیرد.

از جمله سرویس های ما در خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله کشی آب سردوگرم, لوله کشی آب روکار و توکار, نشت یابی لوله کشی و عایق سرویس بهداشتی , رفع نم و نشت و ترمیم لوله پوسیده, لوله کشی شوفاژ رفت و برگشت رادیاتور, لوله کشی روکار شوفاژ, لوله کشی توکار و رایزر شوفاژ , تعمیر شیرفلکه آب و شوفاژ

لوله کشی و تعمیرات فاضلاب پوش فیت, پولیکا , پلی اتیلن فاضلابی  و آبرسانی , تبدیل چدن به پلیکا و پوشفیت و کلیه خدمات کارشناسی و تشخیص عیب لوله کشی پونک بدون تعطیلی.

تعمیر و رفع نم سیفون ظرفشویی, روشویی, فلاش تانک و راه آب, لوله بازکنی و رفع گرفتگی توالت , حمام, کفشور سرویس بهداشتی دستشویی و آشپزخانه, پارکینگ و آب باران.

لوله کشی گاز پونک

اجرا و تعمیر لوله کشی گاز ساختمان, خرده کاری لوله کشی گاز, گازگشی و گازرسانی, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز  و فر آشپزخانه, پکیج , آبگرمکن, کباب پز و دیگر لوازم گازسوز منزل, تغیییر مسیر و جوشکاری لوله گاز با, لوله اتصالات مانیسمان و جوشی.

تعمیر شوفاژ پونک

رادیاتور شوفاژ نقش تبادل گرما را از آب سیستم گرمایش به فضای اطراف دارد و این عمل هرچقدر به شکل کارآمد و با بهروری بیشتر انجام شود. هر رادیاتور یک ضریب انتقال حرارتی دارد که این عدد هر چقدر بیشتر باشد, راندمان حرارتی گرمایش افزایش میابد.

هرچند که شکل کلی رادیاتورها یکسان به نظر میرسند اما در واقعیت بعضی رادیاتورها بهینه تر را با محیط تبادل کرده و باعث بهتر گرم شدن محیط میشود. رادیاتوری که تبادل حرارت را به هردلیلی به اندازه کافی درست انجام ندهد. ارایه کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان شبانه روزی در غرب تهران. سرویس های ارایه شده در خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک در رابطه با موتورخانه , شوفاژ و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران به شرح زیر هستند.

عیب یابی و تعمیرات موتورخانه شوفاز مرکزی, سرویس و تعمیر مشعل , سرویس دوره ای موتورخانه , هواگیری و راه اندازی ابتدای فصل , نصب و تعویض دیگ شوفاژ , نصب و جوشکاری و تعمیر منبع موتورخانه , تعمیرات لوله کشی موتورخانه و کلکتور, رسوب زدایی منبع کویل دار , لوله کشی و تعویض منبع انبساط.

نصب , لوله کشی و تعمیرات پمپ تحت فشار خانگی, تنظیم پمپ و تعویض تیوب منبع, نصب مخزن ذخیره آب ساختمان.

نصب رادیاتور پره ای و پنلی, هواگیری و رفع نشتی رادیاتور و شیر شوفاژ, شستشوی رادیاتور شوفاژ, جرم گیری مدار گرمایش.

عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری و رادیاتور شوفاژ, اسیدشویی مبدل پکیج, رفع نشتی پکیج, سرویس دوره ای پکیج و کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک شمالی جنوبی.

نصب و تعمیر شیرآلات پونک

نصاب حرفه ای شیرآلات و لوازم بهداشتی ساختمان, نصب شیرالات دوش حمام , تکپایه سینک ظرفشویی و اشپزخانه, نصب علم یونیکا , یونیورست , نصب کابین دوش و زیردوشی و وان, نصب شیر دستشویی , سرویس بهداشتی , توالت ایرانی و فرنگی, نصب روشویی کابنیتی , سنگی و چینی

نصب لوازم سرویس بهداشتی , روشویی و آیینه باکس, نصب و تعمیر شیلنگ , آب بندی و نصب سیفون ظرفشویی و روشویی , شیرپیسوار و لوازم جانبی شیرالات. نصب توالت فرنگی , نصب وال هنگ , نصب بیده , نصب فلاش تانک و سیفون ایرانی, تعمیر توالت فرنگی , تعویض آسانسوری , پرکن , لوازم فرنگی و مکانیزم تخلیه فرنگی, تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی. کلیه خدمات نصب لوازم بهداشتی و کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی پونک شبانه روزی.

تهران پایپر بازدید : 76 سه شنبه 06 دی 1401 نظرات (0)

سرویس مشعل گازی موتورخانه

سرویس مشعل گازی موتورخانه جزو تعمیرات تخصصی موتورخانه محسوب شده و بدون تعارف بایستی اعلام کرد که کار هر تاسیسات کار آچار به دستی نیست. تعمیر و سرویس مشعل هم به تجربه نیاز داشته و هم به علم و آشنایی با روند عملکرد مشعل گازی. البته به طور کلی فرق چندانی بین مشعل گازی و گازوییلی وجود نداشته و هر دو از یک فرمول مشترک پیروی میکنند اما به دلیل تفاوت در جزییات و قطعات موجود بین مشعل های گازسوز و گازوییل سوز و  حتی دوگانه سوز و اینکه در حال حاضر اغلب موتورخانه های شوفاژ از مشعل های گازی استفاده میکند ما در اینجا به بررسی نحوه عیب یابی , تعمیر و سرویس مشعل گازی میپردازیم. 

لازم به ذکر است که علاوه بر موتورخانه ها , مشعل های گازی در نانوایی , کوره و دیگر استفاده های صنعتی نیز استفاده شده و هیچ تفاوتی هم بین عملکرد آنها نیست, اما از لحاظ تعداد میتوان گفت که اغلب مشعل های گازی در شوفاژخانه ها و در دهانه دیگ موتورخانه نصب میشوند.

سرویس معشل گازی

نحوه سرویس مشعل گازی موتورخانه

وظیفه مشعل گازی ایجاد شعله داخل دیگ شوفاژ و کنترل آن است. سیستم عملکرد مشعل به صورت اتوماتیک بوده و بعد از روشن شدن و کار کردن دمای آب موجود در دیگ را به اندازه ای که روی ترموستات دیگ تنظیم شده و بین حدود 40 تا 90 درجه است میرساند. با رساندن آب به دمای مورد نظر ترمستات به مشعل دستور قطع شعله را میدهد. با قطع شعله دمای آب موجود در دیگ کاهش پیدا کرده و  بعد از 10 تا 30 دقیقه مشعل مجددا روشن میشود. این چرخه روند کلی مشعل بوده و توسط یک کلید کنترل به نام رله گازی کنترل میشود. دمای ترموستات دیگ در تابستان حدود 50 درجه و در فصل زمستان بین 60 تا 70 درجه تنظیم میشود. بهتر است برای افزایش یا کاهش دمای ترموستات به صورت تدریجی و با 5 درجه کاهش یا افزایش انجام شود. خراب بودن ترمستات دیگ نیز میتواند در عملکرد مشعل تاثیر مستقیم بگذارد.

سوخت مشعل گازی همان طور که از نامش پیداست گاز شهری یا بعضا گاز کپسولی تحت فشار بوده و عملکرد مشعل که یک قطعه الکتریکی است با الکتریسیته انجام میشود. برای کارکردن مشعل یک سیم کشی از تابلو برق موتورخانه به سمت مشعل کشیده میشود. گاز مشعل توسط یک شیر گازی معمولا 1 اینچ تغذیه شده و توسط یک شلنگ و یک فیلتر گازی به مشعل متصل میشود. 

وجود اکسیژن در عملکرد مشعل بسیار مهم بوده و مشعل موتورخانه هایی که تهویه هوای مناسب ندارند, مکررا دچار خرابی میشوند. در صورت مناسب نبودن دودکش دیگ بایستی تسهیلاتی مانند نصب تهویه و هواکش انجام شود. در صورت عدم امکان نصب هواکش یا پاسخگو نبودن هواکش به نیاز مشعل گازی میتوان با باز گذاشتن درب موتورخانه یا سوراخ کردن و بریدن بخشی از درب موتورخانه هوای مورد نیاز برای کارکرد مشعل را فراهم کرد.

برای شروع احتراق گاز پس از عبور از شلنگ به داخل مشعل و پرشر گاز ورود میکند. پرشر گاز تنظیم کننده حجم گاز است و با ترکیب با اکسیژن که از پرشر هوا عبور میکند , سیال مورد نظر برای احتراق را ایجاد میکند. هوای مورد نیاز توسط دمپر هوا ایجاد میشود. مشعل ها از لحاظ تغذیه اکسیژن به انواع فن دار , بدون فن و دمنده تقسیم بندی میشوند. برای ایجاد احتراق به یک جرقه زن نیاز است که توسط ترانس جرقه زن ایجاد میشود. ترانس جرقه زن برای ایجاد یا عدم ایجاد جرقه از رله گازی دستورمیگیرد. 

ایجاد جرقه نیز فقط در صورتی انجام میشود که چشم الکترونیک مشعل عدم وجود شعله را به رله اطلاع داده و رله دستور ایجاد جرقه را میدهد. یون قطعه دیگری است که مانند ترموکوپل عمل کردن و گرم شدن آن توسط شعله مشعل یک پالس الکتریکی برای عدم وجود یا وجود شعله به رله ارسال میکند. رله مغز متفکر مشعل بوده و با جمع آوری و پردازش اطلاعات احتراق مشعل را کنترل میکند. از آنجایی که شعله مشعل داخل دیگ بایستی 3/4 طول دیگ باشد و به رنگ آبی بسوزد, کنترل طول و کیفیت شعله با تنظیم پرشر هوا و گاز در هنگام سرویس مشعل گازی انجام میشود.

هرگونه اختلال و کم کاری از هر یک از قطعات فوق میتواند موجب احتراق ناقص یا خاموش شدن مشعل شود. بعضی از مشعلها نیز با وجود خاموش نشدن شعله مناسبی نداشته و سوخت ناقص موجب ایجاد فضای گازآلود در موتورخانه شود. در بسیاری از موارد ممکن است مشعل شروع به کار کند و بعدا در فواصل متفاوت شروع به خاموش شدن مکرر کند. هر یک از موارد فوق میتواند به دلایل خرابی و تنظیم نبودن قطعات مشعل و یا عوامل خارجی مانند افت فشار گاز یا کمبود اکسیژن باشد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. همان طور که گفت شد عیب یابی , سرویس و تعمیر مشعل گازی نیاز به تسلط فنی و تجربه زیادی دارد.

عیب یابی مشعل گازی

کارکرد مشعل با صدای ناهنجار

عدم تنظیم فشار اکسیژن مشعل

خرابی قطعات دمپر بادبزن

خرابی موتور فن مشعل یا یاتاقان های آن

ریست شدن مشعل گازی یا خاموش شدن مکرر آن

خرابی یون مشعل

اتصال بدنه ناقص مشعل

جابجایی سیم نول و فاز به پایه مشعل گازی

در برخی موارد نیز ریست شدن مشعل به دلیل کثیفی و خارج شدن مشعل از تنظیمات بیسیک است که در این موارد با تنظیم و سرویس مشعل گازی این مشکل رفع میشود. سرویس مشعل با بازکردن قطعات , تمیز کردن و نصب مجدد آنها همراه با تنظیمات مربوطه انجام شود.

خاموش شدن مشعل

در خاموش شدن مشعل قبل از هرکاری لازم است تنظیم شعله , فاصله الکترودها و ترانس جرقه زن چک شود.

بعد از بررسی موارد فوق در صورت تنظیم نبودن کارهای زیر را انجام دهید.

تنظیم جریان هوا و گاز , تنظیم فاصله الکترودها بین 1 تا 1.5 میلیمتر و تقویت ولتاژ ورودی ترانسفورمر.

خام سوزی یا سوخت ناقص مشعل

سوخت ناقص مشعل موجب استنشاق بوی گاز در محیط موتورخانه شده و این مساله سبب میشود که درصد اکسیژن هوا کم شده و احتمالا احتراق مشعل را ناقص کند. معمولا ورود بیش از حد سوخت یعنی گاز نسبت به هوا به محفظه احتراق موجب این مساله میشود که در این شرایط بهتر است میزان ورودی گاز را توسط شیر مشعل یا پرشر کم کرده و یا ورودی اکسیژن را توسط تنظیم دمپرها افزایش دهید.

بعضا گرفتگی دودکش موتورخانه یا تهویه نامناسب نیز سبب بروز چنین مشکلی میشود. گرم بودن محیط موتورخانه نیز میتواند بر کارکرد مشعل تاثیر منفی بگذارد و به همین دلیل تهویه محیط موتورخانه بر علمکرد  مشعل گازی بسیار موثر است.

روشن نشدن مشعل

روشن نشدن مشعل میتوان به دلیل قطع شدن جریان برق یا نرسیدن گاز کافی به مشعل باشد. خرابی رله مشعل یا پایه رله نیز از دیگر علل خاموش شدن مشعل گازی است که بایستی به عیب یابی و سرویس مشعل گاز این موارد رفع شود.

تعمیر مشعل

تنظیم مشعل گازی

برای تنظیم مشعل گازی بهتر است هر سال به صورت دوره ای سرویس مشعل گازی انجام شود. به طور کلی عملیات سرویس و تنظیم مشعل گازی به شرح زیر است.

  1. ابتدا فیوز برق مشعل را در حالت خاموش گذاشته و شیر گاز را میبندیم.
  2. سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی رله را از مشعل جدا کرده و دوده و آلودگی های احتمالی در پایه رله را تمیز میکنیم.
  3. در قسمت بعد قاب درپوش قسمت فوقانی مشعل را با استفاده از آچار آلن باز میکنیم.
  4. فن مشعل را باز کرده و از سالم بودن بلبرینگ یا بوش های موتور مشعل مطمین میشویم.
  5. خرابی لوله به ندرت اتفاق میفتد, اما بررسی ضمنی لوله نیز جزو سرویس مشعل محسوب میشود.
  6. چک کردن وایرهای ترانس جرقه زن از بابت نداشتن اتصال به بدنه مشعل.
  7. بررسی الکترود جرقه زن و تمیز کردن نوک الکترود با استفاده از سمباده.
  8. بررسی وایر و سیم رابط بین یون تشخیص شعله با پایه رله
  9. تمیز کردن نوک یون با استفاده از سمباده , جهت تشخیص شعله
  10. در برخی از مشعلها به جای یون از حسگر فتوسل برای تشخیص شعله استفاده میشود, که در صورت وجود این فتوسل شیشه ای, بایستی نسبت به تمیز کردن آن اقدام شود.
  11. بعضا ممکن است که نقص و پوسیدگی نازل شعله پخش کن, موجب سوخت و ساز بد مشعل و تولید شعله زرد رنگ شود, و در نتیجه این خام سوزی بوی گاز منتشر میشود.
  12. سپس پروانه یا دمپر مشعل را روغن کاری و تمیز میکنیم.
  13. پوسیدگی شلنگ گاز مشعل نیز بعضا ممکن است باعث نشتی گاز و عملکرد ناقص مشعل شود.
  14. تمیز کردن فیلتر گاز مشعل با باز کردن درب فیلتر و زدودن آلودگی توری فیلتر.
  15. رفع سر و صدای احتمالی شیر برقی مشعل با باز کردن بوبین و تمیز کردن محل قرارگیری بوبین
  16. چک کردن و تنظیم پیچ تنظیم گاز ورودی به مشعل
  17. باز کردن پرشر گاز , تمیز کردن نازل گاز و تنظیم درجه آن با استفاده از ولوم که عموما روی 0.8 تنظیم میشود.
  18. باز کردن پرشر هوا و نظافت نازل و تنظیم درجه ولوم ( معمولا 1.2 )
  19. تنظیم ترموستات دیگ بسته به شرایط آب و هوایی بین 50 تا 70 درجه
  20. نصب مجدد قطعات, تست و راه اندازی مجدد مشعل

برای استعلام قیمت تجهیزات موتورخانه شوفاژ با 09129725653 پایپ بازار و در صورت نیاز به  تعمیرکار و سرویس مشعل گازی در سراسر تهران به صورت شبانه روزی با 09129352189 تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 68 چهارشنبه 06 مهر 1401 نظرات (0)

نشتی سیفون توالت ایرانی

نشتی سیفون توالت ایرانی علل مختلفی دارد و به موارد مختلفی اطلاق میشود. از آنجا که به دو قطعه فلاش تانک و سیفون لوله فاضلاب یا شترگلویی توالت , کلمه سیفون توالت ایرانی اطلاق میشود, به بررسی خرابی و نشتی سیفون توالت ایرانی در هر دو مورد میپردازیم.

البته در مطالب قبلی به طریقه نصب فلاش تانک و نصب و تعویض شترگلویی توالت پرداخته شده و در این مطلب به صورت تخصصی به رفع و نشتی سیفون توالت ایرانی میپردازیم. البته به ندرت به سیفون روشویی نیز کلمه سیفون توالت گفته میشود که در مقاله دیگری میپردازیم.

نشتی از فلاش تانک از چند قسمت ممکن است رخ دهد. معمولا خرابی شناور فلاش تانک باعث سرریز شدن آب از فلاش تانک میشود, له شدن یا پارگی واشر تحتانی خروجی فلاش تانک موجب نشتی دیگر شده و خرابی از شیر یا فلاش تانک نیز ممکن است باعث نشتی از فلاش تانک شود. 

فلاش تانک برای تخلیه از یک مکانیزم تخلیه استفاده میکند که با زدن دکمه یا کشیدن طناب, لاستیکی دارد که به سمت بالا حرکت کرده و بعد از تخلیه مجددا به سر جای خود باز میگردد. در صورت آب بندی نبودن این لاستیک که البته شکل و مدل های مختلفی دارد آب فلاش تانک یکسره هرز رفته و مخزن پر نمیشود به همین دلیل ممکن است در صورت خرابی این لاستیک نیز تعویض شود. در برخی از مدل های فلاش تانک مکانیزم تخلیه یک پارچه بوده و این لاستیک درون مکانیزم قرار داشته و در صورت خرابی بایستی کل مکانیزم سیفون توالت ایرانی عوض شود.

اما بدترین نوع نشتی سیفون توالت ایرانی نشتی از محل اتصال لوله فلاش تانک به دهانه کاسه توالت ایرانی بوده که در بسیاری از موارد به طبقات زیرین نشتی داده و باعث تخریب سقف زیرین میشود. 

رفع نشتی سیفون توالت ایرانی

رفع نشتی سیفون توالت ایرانی

در مورد رفع نشتی سیفون توالت ایرانی در موارد بالا احتمالا بایستی به تعویض شناور , شیر یا واشر اقدام شود و در صورت نشتی از نقطه طلاقی لوله با کاسه توالت بایستی محل بررسی شده که البته در بیشتر موارد بایستی تخریب و نوسازی کف یا تعویض کاسه توالت ایرانی انجام شود.

رفع نشتی سیفون شترگلویی توالت

شترگلویی یا سیفون توالت ایرانی یک قطعه مهم واصلی در لوله کشی فاضلاب ساختمان است که برای جلوگیری از ورود بوی بد نصب شده و همواره مقداری آب در خود نگه میدارد. به دلیل مختلفی مانند ترک خوردن سیفون , ول کردن چسب لوله پلیکا یا خرابی واشر پوش فیت و یا ضربات فیزیکی یا نشست ساختمان ممکن است سیفون شترگلویی از آب بندی خارج شود. در ساختمان های جدید اغلب سیفون های توالت ایرانی زیرسقفی کار شده و برای تعویض یا تعمیر آن از طبقه زیرین اقدام میشود که خرابی و دردسر و هزینه کمتری داشته باشد. در صورتی که شترگلویی در کف قرار داشته باشد سیفون توالت ایرانی بایستی از رو و با تخریب کف تعویض شود که البته موارد نادری هست که این مساله رخ میدهد. تعویض و تعمیر سیفون توالت ایرانی نیاز به تجربه و مهارت خاصی داشته و پس از اقدام به تعمیر یا تعویض بایستی به دفعات تست آب بندی شده تا از رفع نشتی سیفون توالت مطمین شویم.

تهران پایپر بازدید : 80 سه شنبه 18 مرداد 1401 نظرات (0)

طریقه نصب فلاش تانک

در این نوشته به بررسی نحوه و طریقه نصب فلاش تانک میپردازیم. ابتدا لازم است کاربرد فلاش تانک و ساختار آنرا بشناسیم. فلاش تانک یک مخزن آب است که برای تخلیه شترگلویی فاضلاب توالت ایرانی از فضولات دفع شده توسط کاربر استفاده میشود. همانطور که در مقاله روش نصب و تعویض شترگلویی گفتیم, در توالت های ایرانی برای جلوگیری از ورود بوی بد به داخل محیط بایستی همواره مقداری آب در شترگلویی وجود داشته باشد, به همین منظور و پس از استفاده از سرویس بهداشتی توسط استفاده کننده سرویس بهداشتی با کشیدن طناب یا زدن دکمه فلاش تانک حجم زیادی آب بین 6 تا 12 لیتر آب از طریق لوله های رابط بین فلاش تانک و کاسه توالت ایرانی وارد کاسه و شترگلویی شده و ضمن شستشوی و خارج کردن محتویات کاسه و شترگلویی فضولات را به سمت لوله کشی فاضلاب انتقال داده و شترگلویی را از آب تمیز پر میکند. این فرآیند موجب میشود که علاوه بر تمیز شدن کاسه و لوله های اطراف , به جای آب کثیف درون شترگلویی, آب عاری از جامدات و پسابهای جایگزین شده و هیچ بویی از سمت فاضلاب بروز نکند.

آموزش طریقه نصب فلاش تانک جزو دسته بندی نصب شیرالات محسوب میشود, اما به طور کلی جزو کارهای نصب تجهیزات بهداشتی طبقه بندی میشود.

به طور کلی دو نوع فلاش تانک روکار و توکار وجود دارد که بسته به انتخاب مالک و کارفرما بایستی قبل از عملیات کاشی کاری و در هنگام نصب کاسه توالت نوع فلاش تانک مشخص شود. البته در نصب فلاش تانک اغلب از فلاش تانک های روکار استفاده شده و به دلیل گران قیمت بودن فلاش تانک توکار کمتر نصب میشود. ضمن اینکه طریقه نصب فلاش تانک توکار نیاز به پیش بینی های فنی و ساختمان داشته و یک کار تخصصی لوله کشی و شیرالات محسوب میشود.

برای آشنایی با روش های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی روی لینک کلیک کنید.

طریقه نصب فلاش تانک

طریقه نصب فلاش تانک روکار

نصب فلاش تانک روکار کار خیلی مشکلی نیست اما نیاز به تجربه و همچنین رعایت جزییات دارد. در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی بایستی لوله منتهی به سوراخ آبریز فلاش تانک نصب شده تا بعدا در هنگام نصب فلاش تانک آماده نصب فلاش تانک باشد. معمولا قطر این لوله سایز 4 یا 5 است اما بهتر است در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی فلاش تانک خریداری شده همراه باشد تا با استفاده از لوله های فابریک آن این کار انجام شود. 

مرحله اول از نصب فلاش تانک انتخاب محل دقیق نصب فلاش تانک است. بهترین محل برای نصب فلاش تانک در راستای کاسه توالت ایرانی است. در صورتی که فکر میکنید که نصب فلاش تانک هنگام نشستن و برخاستن اشخاص روی کاسه ممکن است باعث مزاحمت و برخورد با سر آنها شود بایستی محل نصب را به بخش جانبی کنار کاسه انتقال دهید و یا از فلاش تانک های با ضخامت کمتر استفاده کنید.

مرحله بعدی نصب فلاش تانک نصب شابلون یا گیره ای است که فلاش تانک روی آنه قرار میگیرد. این قطعه پلاستیکی در داخل بسته بندی و کارتن فلاش تانک بوده و برای نصب با رعایت شاقول و ترازبندی با علام گذاری و سوراخ کاری روی دیوار محکم میشود.

بخش بعدی از نصب فلاش تانک , نصب شناور و مکانیزم تخلیه فلاش تانک است. تنظیم ارتفاع شناور فلاش تانک نیز بایستی در هنگام تست و آب بندی انجام شود.

سپس به سراغ وصل کردن شیر پیسوار و شلنگ آن به فلاش تانک و زیر ورودی آن به شناور فلاش تانک میرویم.

در بخش نهایی نیز لوله بیرون آمده از کاسه توالت ایرانی توسط لوله های داخل فلاش تانک به فلاش تانک نصب شده و در صورت نیاز از زانو و اتصالات موجود استفاده میکنیم. در هنگام نصب این لوله و اتصالات دقت کنید که جهت عبور آب از فلاش تانک به سمت کاسه بوده و به همین دلیل اتصالات مادگی در جهت زیرین کار قرار میگیرند.

در پایان تست آبگیری و تخلیه فلاش تانک را انجام داده و در صورت نیاز ارتفاع شناور را که تعیین کننده میزان پرشدن مخزن است را تنظیم میکنیم.

ارتفاع نصب فلاش تانک

ارتفاع نصب فلاش تانک بسته به ارتفاع سقف سرویس بهداشتی متغیر بوده و به طور کلی نمیتوان ارتفاع فیکس و دقیقی برای نصب ارایه کرد, اما به طور کلی بایستی قسمت پایین فلاش تانک در حدود 140 تا 170 سانتی متر بوده و در حدی باشد که ضمن عدم مزاحمت برای استفاده کننده سرویس بهداشتی به راحتی قابل استفاده باشد. به همین دلیل ارتفاع نصب فلاش تانک دکمه ای و طنابی در حدود 150 تا 160 سانتیمتر را میتوان بهترین ارتفاع دانست.

نحوه نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت

بدون وجود لوله بیرون آمده از کاسه نصب فلاش تانک شدنی نبوده و در صورت وجود هر نوع لوله ای اعم از لوله عصایی یا لوله فابریک فلاش تانک بایستی لوله و اتصالات در جهت خروج آب از فلاش تانک به سمت کاسه توالت ایرانی انجام شود. معمولا نیازی به استفاده از چسب برای آب بندی وجود نداشته و فقط در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی یک لاستیک آب بندی درون کاسه قرار میگیرد. در نصب و تعویض کاسه توالت ایرانی بایستی آب بندی و نصب لوله فلاش تانک به کاسه با دقت و حوصله انجام شده تا از نشت آب جلوگیری شود, وگرنه باعث تحمیل تخریب و هزینه های زیادی میشود.

اصول طریقه نصب فلاش تانک روکار و توکار با هم یکسان بوده و برای آشنایی به نصب فلاش تانک توکار بهتر است , مقاله نصب وال هنگ فلاش تانک ایران را مطالعه نمایید.

تهران پایپر بازدید : 132 دوشنبه 20 تیر 1401 نظرات (0)

نصب و تعویض شترگلو توالت یا سیفون توالت ایرانی

در این مطلب به نحوه نصب و تعویض شترگلو توالت یا سیفون توالت ایرانی میپردازیم. در ابتدا لازم است کمی راجع به کارکرد و کاربرد شترگلویی بپردازیم. استفاده و نصب شترگلویی در نصب تجهیزات بهداشتی یک قطعه ضروری به نظر میرسد.

شترگلویی یا Trap یک اتصال U مانند است که برای ممانعت از ورود بوی نامطبوع از فاضلاب ساختمان به محیط در محل خروجی فاضلاب نصب میشود. به عبارتی دیگر در هر نقطه از ساختمان یک خروجی وجود داشته باشد, بایستی یک سیفون یا نگه دارنده آب برای ممانعت از نفوذ گازهای فاضلاب بایستی تعبیه شود. شترگلویی فاضلاب با نگه داشتن مقدار مشخصی آب در خود مانع از عبور گازهای متصاعد شده از سمت فاضلاب به داخل کلیه اماکن مسکونی و غیر مسکونی میشوند. هر نقصی در این سیستم میتواند باعث شود که گازهای مذکور حتی به میزان کم با رد شدن از لوله های فضای غیرقابل تحملی را ایجاد کنند. این مساله به خصوص در فضاهای بسته ای مانند آپارتمانها, محیط را به جایی غیرقابل تحملی برای ماندن بدل میکند. به خصوص نصب شتر گلو توالت ایرانی که یکی از مهمترین اتصالات در لوله کشی فاضلاب محسوب میشود.

قطعه شتر گلویی که متصل به لوله کشی فاضلاب هستند معمولا از جنس خود لوله فاضلاب در حین اجرای لوله کشی فاضلاب تعبیه و نصب میشوند.در تجهیزاتی مانند توالت فرنگی و بیده, خود این لوازم در مدل و نحوه ساخت آنها طوری ساخته شده اند که اتصالات شترگلویی نیاز نداشته باشد. اما کفشور حمام, توالت ایرانی,کفشوی توالت فرنگی, کفشوی پارکینگ و مشاعات همگی الزام به استفاده از شترگلو دارند. در نقاطی مانند روشویی و سینک آشپزخانه که لوله خروجی فاضلاب از کف فاصله داشته و امکان نصب سیفون فاضلاب یا شترگلو وجود ندارد, برای جلوگیری از بو از سیفون های مخصوص زیر سینک و روشویی استفاده میشود. سیفون ظرفشویی آشپزخانه و روشویی از لحاظ ساختار و عملکرد شبیه به شترگلو عمل کرده و همیشه مقداری آب درون آنها باقی میماند.

همانطور که از نامش پیداست شبیه گلوی شتر بوده و البته در اشکال دیگر هم تولید و و استفاده میشود. شتر گلویی در زبان انگلیسی Trap نامیده میشود. بستگی به جنس لوله کشی شترگلویی از فلز و پلیمر ساخته شده و البته در توالت فرنگی شترگلویی در ساختار و طراحی فرنگی وجود دارد. استفاده از شتر گلویی در اماکن سرپوشیده اجتناب ناپذیر است.

به شترگلویی سیفون فاضلاب هم گفته میشود و در اماکنی مانند کاسه توالت ایرانی, کف سرویس بهداشتی فرنگی و حمام, کفشور آشپزخانه و بالکن,تراس, حیات خلوت, پارکینگ و.. نصب میشوند. سیفون سینک ظرفشویی و روشویی نیز نوع شترگلویی محسوب میشوند. تقریبا میتوان گفت که در لوازم بهداشتی ساختمان تنها وسیله ای که نیاز به شترگلو ندارد, توالت فرنگی است. لازم است که در سرویس بهداشتی هایی که شترگلویی نصب میشود از فلاش تانک استفاده شود. برای آشنایی با کارایی و طریقه نصب فلاش تانک به این صفحه مراجعه کنید.

شتر گلویی در معماری ایرانی هم به کار گرفته میشده و در حال حاضر در بعضی ساختمان های قدیمی وجود دارد.

کارکردهای دیگر شترگلویی جلوگیری از ورود حشرات از لوله فاضلاب و نگه داشتن اجسام مختلف است. با این عملکرد میتوان با در آوردن اشیا از چاه توالت از گرفتگی های احتمالی جلوگیری کرد.

برای آشنایی با بهترین لوله فاضلاب ساختمان روی لینک کلیک کنید.

نصب و تعویض شترگلو یا سیفون توالت

نصب شترگلویی

برای نصب آن بسته به سایز لوله فاضلاب بایستی از  سایز متناسب با قطر لوله فاضلاب استفاده کرد. نصب شترگلویی به صورت تراز بوده و پس از نصب بایستی ترازبندی آن چک شود. معمولا در محاسبات لوله کشی فاضلاب در هنگام اجرا قطر شترگلویی مشخص میباشد. عموما شترگلویی توالت ایرانی سایز ۱۱۰ با خروجی ۱۲۵, شترگلویی کف آشپزخانه قطر ۶۳ لوله پلیکا یا ۷۵ لوله پوش فیت و لوله کشی حمام شترگلویی ۹۰ پلیکا یا ۷۵ پوش فیت در نظر گرفته میشود. تعبیه و نصب سیفون ظرفشویی نیز به همین منظور انجام شده و سیفون ظرفشویی و روشویی نیز نوعی شترگلویی روکار هستند.

نصب شترگلو مضاف بر جلوگیری از ورود بو و گازهای نامطبوع از رشد و انتشار حشرات عبور حشرات نیز ممانعت میکند. در کنار این مزایا میتوان به نگه داشتن اشیا در سیفون توالت و در صورت قیمتی بودن در آوردن آن اشاره کرد.

در مواردی مانند نصب وال هنگ و یا توالت فرنگی و تبدیل توالت ایرانی به فرنگی نبایستی شترگلویی نصب شده و در صورت وجود شترگلو بایستی حذف شود.

تعویض شترگلویی 

در صورت صدمه دیدن و سوراخ شدن شترگلویی بایستی تعویض شود. البته در برخی موارد مانند به خصوص لوله کشی پلیکا , میتوان با وصله کردن شترگلویی اقدام به ترمیم شترگلویی نمود اما در بسیاری از موارد ممکن است که تعمیر شترگلویی عمر طولانی ندانشته باشد. تعویض شترگلویی به خصوص شترگلویی توالت یکی از مشکل ترین و فنی ترین کارهای تاسیساتی محسوب میشود. بسته به جنس شترگلویی و شرایط نصب بایستی شترگلویی از محل خود باز شده و سپس اقدام به جایگزین کردن آن نمود.

شترگلویی چدنی, پلیکا , پوش فیت و پلی اتیلن از رایج ترین انواع شترگلویی قابل استفاده در لوله کشی فاضلاب ساختمان ها محسوب میشود. هر یک از این ها یک روش برای باز کردن و نصب دارند. نصب و آب بندی شترگلویی چدنی با سرب و کنف انجام میشود. نصب و آب بندی شترگلویی پوش فیت با ارینگ و بست کاری انجام شده باز کردن و نصب آنها نسبتا راحت است. نصب و آب بندی سیفون توالت از جنس لوله پلیکا نیز با چسب انجام شده و بهترین مارک آن چسب تارگت رازی است. باز و نصب سیفون یا شترگلویی پلی اتیلن نیز توسط دستگاه جوش لوله انجام میشود. برای خرید انواع شترگلویی و اتصالات با نمایندگی چسب رازی تماس بگیرید و برای نصب و تعویض شترگلو توالت یا سیفون توالت ایرانی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 169 پنجشنبه 26 خرداد 1401 نظرات (0)

نصب وال هنگ فلاش تانک ایران

در این مطلب به نحوه نصب وال هنگ فلاش تانک ایران میپردازیم. هرچند که ساختار کلیه وال هنگ های یکسان بوده و از یک فرمول نصب مشترک برای نصب وال هنگ پیروی میکنند.

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ مدلی از توالت فرنگی است که مخزن و مکانیزم های آن داخل دیوار کار شده و خود کاسه توالت به دیوار متصل میشود. این مساله برای افزایش زیبایی ظاهری و چیدمان سرویس بهداشتی بوده و مشکلاتی نظیر اشغال کف سرویس بهداشتی و آلودگی های اطراف توالت فرنگی روکار معمولی را ندارد.

نصب وال هنگ فلاش تانک ایران

نحوه نصب وال هنگ فلاش تانک ایران

در نصب وال هنگ فلاش تانک ایران و کلا هر نوع وال هنگی یک فریم نگهدارنده به نام استراکچر در حین عملیات ساختمانی و پیش از اجرای کاشی کاری درون دیوار کار گذاشته شده و بعد از عملیات کاشی کاری لوازم و کاسه فرنگی به آن متصل میشود.

لازم است قبل از نصب وال هنگ فلاش تانک ایران یا هر برند دیگری با توجه به نوع و مدل فلاش تانک لوله کشی فاضلاب و آب مهیا شود. مهم ترین قسمت در آماده سازی برای نصب توالت فرنگی وال هنگ لوله کشی فاضلاب بوده که با توجه به چیدمان سرویس بهداشتی و تا حدودی مدل وال هنگ انجام میشود.

در ضمن ضخامت دیواری که استراکچر وال هنگ بر روی آن نصب میشود نیز به دلیل استحکام مورد نیاز ضروری به نظر میرسد.

لوله کشی فاضلاب وال هنگ 

لوله کشی فاضلاب  وال هنگ با انشعاب گیری از رایزر اصلی یا نزدیک ترین لوله افقی انجام شده و در ارتفاع استاندارد از کف زمین تعبیه میشود. یک نصاب وال هنگ علاوه بر تسلط بر نصب وال هنگ بایستی مهارت کافی در لوله کشی فاضلاب و آب و همچنین تخمین دقیقی از محاسبات مربوطه به ارتفاع تمام شده از کف برای اجرای لوله کشی با تجربه کافی داشته باشد.

در سیستم لوله کشی فاضلاب والهنگ مانند لوله کشی توالت فرنگی شترگلویی یا اتصالاتی در مسیر لوله کشی وجود نداشته و تنها تفاوت آن با لوله کشی توالت فرنگی معمولی این است که در حین عملیات بنایی و پیش از کاشی کاری بایستی لوله فاضلاب کشیده شده و استراکچر وال هنگ نصب شود.

نصب استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ یک چارچوب فلزی یا بعضا چوبی است, که برای قرار گرفتن مخزن و کاسه توالت فرنگی در حین عملیات بنایی داخل دیوار محکم میشود. از این رو ضخامت و ساختار دیوار بایستی به اندازه کافی قابل اتکا باشد. قبل از نصب استراکچر طراحی و چیدمان سرویس بهداشتی انجام شده و یک لوله فاضلاب در داخل دیوار مذکور کشیده میشود.

با توجه برندهای مختلف داخلی و خارجی تفاوتهای بعضا عمده ای در روش نصب استراکچر وال هنگ ها وجود دارد, اما سیستم کلی نصب تقریبا یکسان میباشد و نصب وال هنگ فلاش تانک ایران نیز شبیه دیگر مارک های داخلی است,  هر چند که آموزش نصب استراکچر وال هنگ بهتر است به صورت عملیاتی باشد اما استفاده از فیلم آموزشی با ملاحظات مربوط به دفترچه راهنمای نصب شرکت سازنده هم میتواند در این راه کمک شایانی کند.

نخستین گام در نصب استراکچر بررسی ضخامت و استحکام دیوار محل نصب استراکچر است. دیوارهای 20 و 30 سانتی متری, استحکام لازم برای نصب استراکچر را دارند, اما اگر دیوار 10 سانتیمتری داشته باشد, بایستی با مدارا و استفاده از پیچ و یا نصب پین به بدنه؛ سقف یا دیوار و یا حتی مصالح ساختمانی استحکام دیوار و استراکچر را به اندازه کافی بهبود دهیم.

در نصب استراکچر وال هنگ با توجه به وضعیت محل نصب توالت فرنگی وال هنگ, کار نصب استراکچر را با رعایت شاقول و ترازبندی و ارتفاع تمام شده از کف انجام میدهیم. اغلب برندهای موجود قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته و در حقیقت کار تنظیم ارتفاع را و معیار اصلی محل نصب لوله فاضلاب وال هنگ است.

به طور کلی پس از آماده کردن لوله کشی , باید منبع تغذیه آب یا فلاش تانک توکار به روی استراکچر نصب میشود. اغلب مخازن وال هنگ دارای دو مکان نصب هستند که بسته به انتخاب نصاب برای محل قرار گرفتن در ارتفاع مختلف انتخاب میشوند.

فریم یا استراکچر وال هنگ دارای دو پیچ کامل دنده برای اتصال به دیوار و نگه داشتن چارچوب روی دیوار میباشد. استحکام استراکچر مهم ترین مساله ایست که در این مرحله بایستی مدنظر قرار بگیرد . دیوار مورد نظر بایستی از لحاظ مقاومت به اندازه ای باشد که هم وزن استراکچر وال هنگ و هم وزن کاسه را موقع استفاده بتواند تحمل کند.

پس از ترازبندی پیچهای استراکچر را روی دیوار نصب کرده و لوله خرطومی فاضلاب وال هنگ را به لوله فاضلاب آماده شده وصل میکنیم. پایه های استراکچر قابل رگلاژ ارتفاع هستند . با توجه به ضخامت دیوار مورد استفاده, ضخامت استراکچرها نیز متفاوت بوده و بین 7 تا 14 سانتیمتر متغیر میباشند. بعد از نصب وال هنگ فلاش تانک ایران در قسمت های استراکچر نوبت به کاشی کاری میشود.

نصب کاسه وال هنگ

بعد از نصب استراکچر و بعد از اتمام کار بنایی و ساختمانی مرحله نصب وال هنگ فلاش تانک ایران میرسد که بوسیله دو پیچ در بدنه به به دیوار وصل میشود. سپس شلنگ آب پرکن فلاش تانک به مخزن نصب میشود. بعضی از کارخانه های خارجی یک پایه نگه دارنده برای نصب کاسه تعبیه میکنند که همراه وال هنگ میباشد. اما از نصب پیچ در کف سرویس بهداشتی بایستی اجتناب شود.

به غیر از کاسه , یک وال هنک دارای یک باکس تنظیم و تعمیر است که در قسمت فوقانی مخزن برای شوت کردن آب و تخلیه کاسه توسط کاربر مورد استفاه قرار میگیرد . پس از تنظیمات مورد نظر کلیدهای جعبه کنترل روی آن نصب خواهد شد.

اجرت نصب وال هنگ

اجرت نصب وال هنگ فلاش تانک ایران بستگی به میزان کار انجام شده دارد. در صورت نصب کاسه به تنهایی هزینه نصب کاسه بین 400 تا 500 هزار تومان است. لوله کشی و نصب  استراکچر وال هنگ نیز به غیر از هزینه نصب شیرالات توکار و کنده کاری تقریبا بین 2 تا 3 میلیون تومان اجرت دارد. به طور کلی از آنجا که نصب وال هنگ فلاش تانک ایران و دیگر برندها نیازمند تجربه و زمان زیادی است, هزینه نصب توالت فرنگی وال هنگ نسبت به دیگر لوازم بهداشتی بسیار بیشتر است.

در صورت نیاز به تعمیرات , لوله کشی و نصب وال هنگ فلاش تانک ایران و سایر برندهای ایرانی و خارجی با خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 250 شنبه 14 خرداد 1401 نظرات (0)

قیمت لوله کشی پکیج

این روزها به دلیل تقاضای زیاد, استعلام قیمت لوله کشی پکیج برای کسانی که قصد نصب و راه اندازی پکیج, افزایش یافته است. البته علاوه بر قیمت و هزینه های لوله کشی و نصب پکیج و شوفاژ, کیفیت کار نیز مهم بوده و به همین دلیل ابتدا لازم است در مورد روش های لوله کشی و انواع لوله اتصالات برای اجرای لوله کشی بیشتر بدانیم. 

در بخش نکات مهم در لوله کشی پکیج اشاره شد که قیمت لوله کشی پکیج شامل دو پارامتر قیمت لوله پکیج و اتصالات مورد نیز و دستمزد لوله کشی پکیج است. قیمت لوله پکیج نیز بستگی به شیوه لوله کشی, نوع لوله اتصالات و متراژ ساختمان متغیر است. 

قیمت لوله کشی پکیج ساختمان

قیمت لوله پکیج

ابتدا برای برآورد قیمت لوله کشی پکیج لازم است, اشاره کنیم که برای نصب پکیج به یک لوله گاز, یک لوله آب ورودی به پکیج , یک لوله آب گرم خروجی از پکیج  و یک جفت لوله رفت و برگشت رادیاتور لوله کشی شوفاژ یا گرمایش از کف نیاز است. خروجی لوله آب گرم به همراه لوله آب سرد به سمت شیرالات لوله کشی شده و لوله رفت و برگشت رادیاتور نیز به سمت رادیاتورهای شوفاژ اجرا میشوند. هزینه و قیمت لوله آب پلاستیکی نسبت به لوله های پنج لایه به صرفه ترین نوع لوله کشی در حال حاضر است.

روش سنتی برای لوله کشی پکیج , لوله کشی انشعابی است, در این روش لوله کشی بعد از خروج از پکیج با انشعاب گیری توسط سراهی و اتصالات به سمت شیرالات و رادیاتورها انجام میشود. 

برای یک خانه 80 تا 100 متری در حدود 50 تا 70 متر لوله لازم بوده که با اجرای لوله کشی ساختمان با لوله سفید تقریبا بین 5 تا 7 میلیون تومان لوازم لوله کشی بایستی محاسبه کرد. در صورت استفاده از لوله کشی پنج لایه با قیمت های این روزها یعنی بهار سال 1401 در حدود 7 تا 12 میلیون تومان مخارج خرید لوله اتصالات میشود. برای استعلام قیمت لوله تک لایه با نمایندگی لوله آذین تماس بگیرید.

در لوله کشی کلکتوری میزان مصرف لوله افزایش پیدا میکند. هر چند که در این روش تقریبا هیچ سه راهی استفاده نمیشود, اما گران قیمت بودن کلکتور و تجهیزات مربوطه در کل در حدود 20 درصد به هزینه لوله کشی اضافه میکند. این شیوه معمولا با لوله های پنج لایه انجام میشود. این روش گران قیمت ترین و پیشرفته ترین لوله کشی پکیج محسوب میشود. لیست قیمت سوپرپایپ که بهترین برند لوله و اتصالات است را با لیست قیمت لوله و اتصالات نمایندگی نیوپایپ مقایسه کنید.

در ضمن میتوانید با مقایسه بهترین مارک لوله سفید و بهترین مارک لوله پنج لایه( نیوپایپ و سوپرپایپ) به این نتیجه برسید که از لحاظ هزینه حدود 30 تا 40 درصد در مجموع هزینه ها لوله کشی پلاستیکی به صرفه است. اما از لحاظ کیفیت بین 10 تا 20 درصد کیفیت لوله کشی پنج لایه بیشتر است. لوله های ایزوپایپ, بهتراشان, ایزی پایپ , سوپرپکس, بیست بسپار, فرشید و یزد بسپار از دیگر برندهای بازار برای تخمین قیمت لوله کشی پکیج ساختمان هستند که البته در یک رنج قیمتی قرار دارند.

هزینه لوله کشی پکیج

اما به غیر از مخارج خرید لوله , قیمت لوله کشی پکیج به دستمزد لوله کشی پرداختی نیز بستگی دارد. اجرت لوله کشی پکیج کلکتوری نسبت به انشعابی بیشتر بوده و تقریبا برای یک واحد 80 تا 100 متری در حدود 8 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد. البته تعداد واحدها و نوع کار نیز ممکن است موثر باشد.

اجرت لوله کشی انشعابی نیز در حدود 6 تا 8 میلیون تومان بوده که البته این دستمزدها فقط مربوط به اجرای لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور بوده و دستمزد لوله کشی گاز و قیمت نصب رادیاتور و شیرالات جداگانه محاسبه میشود. تخریب و کنده کاری نیز در لوله کشی جداگانه حساب میشود.

در صورت اجرای سیستم گرمایش از کف در حدود مترمربعی 60 تا 70 هزار تومان بایستی به دستمزد اجرای گرمایش از کف اضافه شود. 

برای استعلام دقیق قیمت لوله کشی پکیج و لوازم مورد نیاز به خدمات لوله کشی ساختمان تهران پایپر تماس بگیرید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 1,020
  • بازدید سال : 13,336
  • بازدید کلی : 82,294