loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 653 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (2)

تعمیر شیر فلکه و شیرالات ساختمان

نصب و تعمیر شیر فلکه و شیرالات ساختمان بخاطر اینکه کنترل شدت و میزان عبور آب و سایر سیاالات را برعهده دارند مبحث بسیار مهمی در تاسیسات ساختمان است . در قسمتهای قبلی در بحث آموزش نصب شیر در رابطه با نحوه و طریقه نصب شیرالات بهداشتی به طور تقصیلی به این موصوع پرداخته شد و در این قیمت به نحوه مواجهه با نشتی یا سایر خرابیهای شیر فلکه میپردازیم . خرابی شیر فلکه ها را معمولا زمانی متوجه میشویم که قصد تعویض شیر و تعویض شلنگ پیسوار شیر اهرمی و لوازم تاسیساتی مانند رادیاتور و حوله خشک را داریم . برای جلوگیری از خراب شدن هر نوع شیر آب یا شوفاژ بهتر است هر ماه شیر فلکه را باز و بسته کنید . شاید باور نکنید اما ممکن است در بسیاری از گرم نشدن شوفاژ و رادیاتورها  علت کیپ شدن شیر فلکه باشد .

شیر فلکه آب خانگی 

شیر فلکه آب و شوفاژ خانگی بخاطر قطع و وصل کردن جریان برای تعمیرات احتمالی و تعویض شیرالات و لوازم تاسیساتی حتما بایستی به طور تفکیک شده در هر آپارتمان وجود داشته باشد . در صورتی که این پیش بینی انجام نشده باشد بایستی سریعا به فکر نصب شیر فلکه ورودی واحد در ورودی آپارتمان یا از مبدا موتورخانه باشید . خرابی این شیر فلکه ها هرساله باعث هزینه های زیادی بر مالکین ساختمان میشود .

هرز شدن شیر فلکه ها و نشتی از آنها باعث میشود که شیر فلکه ها کارایی لازم را نداشته و بعضا باعث خسارات فراوانی به محیط اطراف و طبقات زیرین بزند . 

به طور کلی دو نوع شیر در ورودی آپارتمانها وجود دارد , شیر فکله کشویی برنجی یا پلاستیکی یا شیر توپی دسته گازی که ربع گرد یا نیم دور چرخیده و عمل باز و بسته را انجام میدهند . اما شیر فکله ها بین 3 تا 5 دور چرخیده تا عمل باز و بستن سیال را انجام دهد . هر کدام از انواع شیر فلکه خصوصیات ویژه ای داشته که بنا به صلاحدید لوله کش استفاده میشوند . حال به روشهای مختلف تعمیر شیر فلکه و راههای پیش رو میپردازیم .

تعمیر شیر فلکه و شیرالات ساختمان

تعویض مغزی شیر فلکه 

در صورتی که شیر ورودی واحد از نوع شیر فلکه کشویی باشد , یکی از روشهای تعمیرات آن تعویض مغزی شیر فلکه میباشد به شرطی که برند شیر فلکه و نوع ان از جنسی باشد که در بازار موجود است . این نوع شیر ها دارای دو شیر می باشند که در صورت خرابی شیر

شاید واشر شیر یا مغزی آن‌ها خراب شده است. هم اکنون به آموزش تعمیر شیر پیچی می‌پردازیم.

برای شروع کار حتما ابتدا شیر فلکه داخلی واحد و در صورت نیاز شیر فلکه اصلی ساختمان را مسدود کنید. به طور معمول شیر اصلی در زیر سینک یا پشت سینک یا روشویی قرار دارد. سپس با پیچ گوشتی درپوش شیر را باز کنید. درپوش بعضی تعویض مغزی شیر فلکه برنجی بصورت پرسی بوده و در برخی از شیرهای بصورت پیچی می باشد .

بعد از آن پیچ داخل شیر را باز کنید و شیر را بیرون آورید. در صورتی که شیر سفت باشد و بیرون نمی آید، چند ضربه آرام به پشت آن وارد کنید. سپس با آچار ، مغزی شیر را باز کنید و آنرا بیرون آوریدواشر شیر را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی بیرون بیاورید.

تعمیر شیر فلکه کشویی

این روش همانند شیوه قبلی تنها برای شیر فلکه های کشویی مورد استفاده قرار میگیرد و ممکن است شیر فلکه به طور کلی سالم باشد و برخی از قسمتهای ان مانند ساقه یا مهره بالا تنه شیر فلکه خراب شده باشند یا رسوبات مانع از کارکرد درست آنها شوند .

تعمیر شیر آب دسته گازی

این نوع شیرها تقه ای یا ضربه نیز گفته میشود. تعمیر و تعویض شیر فلکه جریان آب درشیر از میان روزنه  یک ساچمه کروی که در جایگاه کروی کاملا صاف  شده ای قرار دارد ,عبور می کند .برای قطع و وصل این نوع شیرها نیز مانند شیر های سماوری فقط گردش ربع گرد دسته آن کافی است . این شیرها نیز افت فشار کمی در برابر جریان آب ایجاد می کنند .

شیر دسته گازی یا توپی در کارخانه پرس شده و به ندرت قابل تعمیر میباشند و در صورتی که نشتی آن از ناف شیر گازی باشد احتمالا بایستی که تعویض شوند .

تعمیر شیر فلکه چدنی

تعمیر شیر فلکه چدنی بخاطر اینکه لوازم شیرفلکه های چدنی را فقط نمایندگی آنها به فروش میرساند فقط میتوان به فرشگاههای شیر فلکه واقع در بازار گلوبندک و پارک شهر و خصوصا فروشگاه پایپ تهران انجام داد . شیر فلکه های چدنی ایرانی وگ ایران , فاراب , وگ امید گلستان و دیگر شیر فلکه های ایرانی دارای نمایندگیهایی هستند که  خدمات فروش و تعمیر این شیرالات را انجام میدهند .

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Ahmad در تاریخ 1401/03/09 و 16:37 دقیقه ارسال شده است

داداش شیر آب چکه می‌کنه بعد از این پیچی های آشپزخونه هستش درپوش مغزی رو برداشتم هیچ پیچی نداره ک باز کنم جایی ک باید پیچ باشه هیچی نیست اما سرپوش مغزی در نمیاد هر کاری کردم همونی ک پیچ میخوره برای باز شدن آب هر چی ضربه هم زدم از پشت ک دربیاد نشد قلق داره این چجوریه
پاسخ : برای باز کردن پیچ هایی که رسوب گرفته باید از اسپری w4t یا اسپری الکلی استفاده کنید.

این نظر توسط کرمانی در تاریخ 1400/07/11 و 10:08 دقیقه ارسال شده است

چقدر خوبه که خیلی از کارا دیگه اینترنتی شده.. حتی تو خدمات لوله بازکنی برچسب ها هم دورشون تموم شده و این خدمات رو هم الان میشه آنلاین دریافت کرد... خدمات اینترنتی تو این اوضاع کمک عالی ایه مثل خدمات خوب سایت شما
پاسخ : سلام , بله اینترنت خیلی از مشکلات روزمره در شهرهای شلوغ و حتی دورافتاده را حل کرده است.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 313
  • بازدید ماه : 993
  • بازدید سال : 13,309
  • بازدید کلی : 82,267