loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 1293 شنبه 10 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

نحوه تعویض کاسه توالت ایرانی

با توجه به اجبار در تعویض سنگ توالت, نحوه تعویض کاسه توالت ایرانی , نقش مهمی در هزینه و دردسرهای آن دارد. دلایل مختلفی برای تعویض سنگ توالت ایرانی وجود داشته که میتوان به عللی مانند شکسته شدن لبه یا قسمتی از کاسه , از بین رفتن رنگ و رخ سنگ, خارج شدن کاسه توالت از آب بندی با لوله کشی فاضلاب و سیفون دیواری یا فلاش تانک اشاره کرد.

به طور کلی برای تعویض سنگ توالت ایرانی 2 راهکار بدون تخریب و با تخریب کلی وجود دارد. هر کدام از روشهای فوق دارای مزایایی هستند که در ادامه به صورت مفصل به آنها میپردازیم. 

با توجه به ماهیت آن , این کار میتواند توسط کاشی کاری یا لوله کش ساختمان انجام شده و جزو ترفندهای لوله کشی ساختمان محسوب میشود.

نحوه تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب

تعویض کاسه توالت بدون تخریب

تعویض کاسه توالت بدون تخریب روش اولی است که به دلیل هزینه, زمان و خرابکاری کمتر مورد علاقه بسیاری از متقاضیان است. در این روش یک کاسه توالت ایرانی نو دقیقا با ابعاد و میزان گودی کاسه توالت قبلی تهیه کرده و به دقت جایگزین آن میشود. در خرید توالت کاسه فارغ از گودی و اندازه میتوانید از لحاظ طبی بودن و ظاهر کاسه توالت تغییراتی انجام دهید. در تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب بایستی طوری عمل شود که مجبور به نصب مجدد و تعویض شترگلو توالت نشویم.

جهت اجرای این مدل تعویض, سنگ قبلی بایسته تخریب شده و نخاله های آن خارج شود. پیش از شکستن کاسه توالت ایرانی بهتر است, سوراخ کاسه توسط یک پارچه بسته شده تا خرده نخاله ها به داخل لوله کشی فاضلاب وارد نشده و باعث گرفتگی لوله فاضلاب نشوند, چرا که ممکن است با توجه به قیمت لوله بازکنی هزینه شما افزایش یابد.

پس از شکستن کاسه توالت به دقت تمامی زواید به جا مانده توسط ابزار مناسب به دقت صاف شده و در حین انجام این کار بایستی مراقب باشید که به کاشی های اطراف و عایق کاری قیرگونی و ایزوگام سرویس بهداشتی آسیب نرسد.

از هر سمت در حدود 2 سانتیمتر بین مکان نصب کاسه تا لبه کاشی و سرامیک کف بایستی فاصله ایجاد شود, تا سنگ توالت نو به سهولت در جای خود قرار بگیرد. اگر کف محل قرار گرفتن کاسه گودی بیشتری باشد, بایستی با استفاده از شن مصالح نرم ارتفاع آنرا جبران کرده و در صورت کم عمق بودن محل قرار گیری با تراشیدن کف نشیمنگاه کاسه به ارتفاع مورد نظر رسید. حسن انجام تعویض سنگ  کاسه توالت ایرانی بدون تخریب جلوگیری از هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و تعمیرات مربوطه است, و به همین  دلیل بایستی با دقت انجام شود.

سطح قرارگیری کف کاسه بایستی حتما با ماسه و مصالح نرم پوشانده شده, به طوری که در عین اینکه ارتفاع نصب کاسه را رگلاژ میکند, هیچ فشار مضاعفی به کاسه وارد نشده و دقیقا قالب خود کاسه جدید باشد. به همین در نصب و تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب بهتر است یک کاسه هم سایز با گودی یکسان تهیه کنید.

در هنگام نصب کاسه توالت بایستی گردی خروجی کاسه درست در قسمت میانی لوله ۱۱۰ یا ۱۲۵ سیفون قرار گرفته تا توسط عایق کاری موجود بین کاسه و  لوله ها با لوله آب بندی شود. در هنگام تعویض کاسه دستشویی ایرانی بایستی به دقت محل نصب فلاش تانک و آب بندی لوله های مورد نظر به سنگ بازدید , آب بندی بوده و عاری از هر گونه آشغال و مصالح باشد.

پس از نصب کاسه توالت ایرانی درزهای مجاور و کل سرویس با استفاده از بندکشی پوشانده شده و دست کم تا یک روز از کاسه توالت ایرانی استفاده نشود. بندکشی در تعویض کاسه توالت ایرانی با استفاده از ملات پودر سنگ و سیمان سفید و یا چسب کاشی انجام میشود.

با توجه به روال موجود و هزینه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی این کار هم میتواند از روشهای تعویض سنگ توالت محسوب شود.

تعویض سنگ توالت با تخریب

این شیوه به دلیل هزینه بالا و آلودگی های حاصل از بنایی در کنار مدت زمان بیشتر خیلی استفاده نمیشود, مگر اینکه وضعیت عمومی سرویس بهداشتی جالب نبوده و ما مجبور به تعمیرات سرویس بهداشتی یا بازسازی سرویس بهداشتی به صورت کامل یا مقطعی با نوسازی سرامیک کف و کاشی کاری دیوار شویم. اما با توجه به نرخ کاشی کاری با مصالح این کار تا حد زیادی گران تمام میشود.

در این روش کل کاشی کف و سنگ توالت تخریب شده و بعد از کف سازی , شیب بندی و عایق کاری کاسه مورد نظر نصب شده و سپس کاشی کاری کف انجام میشود.

هزینه تعویض کاسه توالت

هزینه تعویض سنگ توالت بدون تخریب در حدود 1 میلیون تا 1500 هزار تومان با توجه به دستمزد و مصالح مورد نظر است. این هزینه به غیر از مخارج هزینه سنگ توالت بوده و همراه با خرده مصالحی مورد نیاز تعویض سنگ محاسبه شده است. مدت زمان اجرای کار در این روش بین یک نصفه روز یا یک روز کامل است.

در روش دوم از آنجا که ابعاد و نوع کار مشخص نیست نمیتوان رقم قطعی ارایه کرد اما به صور کلی در حال حاضر اجرت تعمیرات سرویس با احتساب تخریب, کف سازی, تعویض لوله کشی و کاشی کاری بین 4 تا 5 میلیون تومان بدون هزینه خرید کاشی میشود. هزینه باز و نصب تجهیزات سرویس بهداشتی مانند روشویی و غیره نیز جداگانه محاسبه میشود.

در بازسازی کامل سرویس ایرانی قیمت لوله پلیکا و آب, کاشی و سرامیک, سیمان و اجرت از مهمترین پارامترهای موثر در هزینه تعویض و بازسازی کامل محسوب میشوند.

آب بندی کاسه توالت ایرانی

قبل از نصب کاسه توالت ایرانی, آب بندی کاسه توالت به وسیله ایزولاسیون کف انجام میشود و لبه عایق اعم از ایزوگام یا قیرگونی به داخل لوله فاضلاب رفته و کار آب بندی را انجام میدهد و در این وضعیت جریان هر گونه آب و رطوبت در پیرامون کاسه به داخل کاسه توالت سوق داده میشود. نکته بعدی آب بندی لوله فلاش تانک یا لوله عصایی است که توسط واشر و چسب سیلیکون در سوراخ پشتی کاسه انجام میگردد.

در روش بدون تخریب به دلیل عدم انجام عایقکاری ایزوگام و قیرگونی دهانه سوراخ سنگ توالت در داخل لوله فاضلاب کارگذاشته میشود.

در صورت نیاز به انجام نحوه تعویض کاسه توالت ایرانی بدون تخریب با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 331
  • بازدید ماه : 1,011
  • بازدید سال : 13,327
  • بازدید کلی : 82,285