loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 168 پنجشنبه 26 خرداد 1401 نظرات (0)

نصب وال هنگ فلاش تانک ایران

در این مطلب به نحوه نصب وال هنگ فلاش تانک ایران میپردازیم. هرچند که ساختار کلیه وال هنگ های یکسان بوده و از یک فرمول نصب مشترک برای نصب وال هنگ پیروی میکنند.

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ مدلی از توالت فرنگی است که مخزن و مکانیزم های آن داخل دیوار کار شده و خود کاسه توالت به دیوار متصل میشود. این مساله برای افزایش زیبایی ظاهری و چیدمان سرویس بهداشتی بوده و مشکلاتی نظیر اشغال کف سرویس بهداشتی و آلودگی های اطراف توالت فرنگی روکار معمولی را ندارد.

نصب وال هنگ فلاش تانک ایران

نحوه نصب وال هنگ فلاش تانک ایران

در نصب وال هنگ فلاش تانک ایران و کلا هر نوع وال هنگی یک فریم نگهدارنده به نام استراکچر در حین عملیات ساختمانی و پیش از اجرای کاشی کاری درون دیوار کار گذاشته شده و بعد از عملیات کاشی کاری لوازم و کاسه فرنگی به آن متصل میشود.

لازم است قبل از نصب وال هنگ فلاش تانک ایران یا هر برند دیگری با توجه به نوع و مدل فلاش تانک لوله کشی فاضلاب و آب مهیا شود. مهم ترین قسمت در آماده سازی برای نصب توالت فرنگی وال هنگ لوله کشی فاضلاب بوده که با توجه به چیدمان سرویس بهداشتی و تا حدودی مدل وال هنگ انجام میشود.

در ضمن ضخامت دیواری که استراکچر وال هنگ بر روی آن نصب میشود نیز به دلیل استحکام مورد نیاز ضروری به نظر میرسد.

لوله کشی فاضلاب وال هنگ 

لوله کشی فاضلاب  وال هنگ با انشعاب گیری از رایزر اصلی یا نزدیک ترین لوله افقی انجام شده و در ارتفاع استاندارد از کف زمین تعبیه میشود. یک نصاب وال هنگ علاوه بر تسلط بر نصب وال هنگ بایستی مهارت کافی در لوله کشی فاضلاب و آب و همچنین تخمین دقیقی از محاسبات مربوطه به ارتفاع تمام شده از کف برای اجرای لوله کشی با تجربه کافی داشته باشد.

در سیستم لوله کشی فاضلاب والهنگ مانند لوله کشی توالت فرنگی شترگلویی یا اتصالاتی در مسیر لوله کشی وجود نداشته و تنها تفاوت آن با لوله کشی توالت فرنگی معمولی این است که در حین عملیات بنایی و پیش از کاشی کاری بایستی لوله فاضلاب کشیده شده و استراکچر وال هنگ نصب شود.

نصب استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ یک چارچوب فلزی یا بعضا چوبی است, که برای قرار گرفتن مخزن و کاسه توالت فرنگی در حین عملیات بنایی داخل دیوار محکم میشود. از این رو ضخامت و ساختار دیوار بایستی به اندازه کافی قابل اتکا باشد. قبل از نصب استراکچر طراحی و چیدمان سرویس بهداشتی انجام شده و یک لوله فاضلاب در داخل دیوار مذکور کشیده میشود.

با توجه برندهای مختلف داخلی و خارجی تفاوتهای بعضا عمده ای در روش نصب استراکچر وال هنگ ها وجود دارد, اما سیستم کلی نصب تقریبا یکسان میباشد و نصب وال هنگ فلاش تانک ایران نیز شبیه دیگر مارک های داخلی است,  هر چند که آموزش نصب استراکچر وال هنگ بهتر است به صورت عملیاتی باشد اما استفاده از فیلم آموزشی با ملاحظات مربوط به دفترچه راهنمای نصب شرکت سازنده هم میتواند در این راه کمک شایانی کند.

نخستین گام در نصب استراکچر بررسی ضخامت و استحکام دیوار محل نصب استراکچر است. دیوارهای 20 و 30 سانتی متری, استحکام لازم برای نصب استراکچر را دارند, اما اگر دیوار 10 سانتیمتری داشته باشد, بایستی با مدارا و استفاده از پیچ و یا نصب پین به بدنه؛ سقف یا دیوار و یا حتی مصالح ساختمانی استحکام دیوار و استراکچر را به اندازه کافی بهبود دهیم.

در نصب استراکچر وال هنگ با توجه به وضعیت محل نصب توالت فرنگی وال هنگ, کار نصب استراکچر را با رعایت شاقول و ترازبندی و ارتفاع تمام شده از کف انجام میدهیم. اغلب برندهای موجود قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته و در حقیقت کار تنظیم ارتفاع را و معیار اصلی محل نصب لوله فاضلاب وال هنگ است.

به طور کلی پس از آماده کردن لوله کشی , باید منبع تغذیه آب یا فلاش تانک توکار به روی استراکچر نصب میشود. اغلب مخازن وال هنگ دارای دو مکان نصب هستند که بسته به انتخاب نصاب برای محل قرار گرفتن در ارتفاع مختلف انتخاب میشوند.

فریم یا استراکچر وال هنگ دارای دو پیچ کامل دنده برای اتصال به دیوار و نگه داشتن چارچوب روی دیوار میباشد. استحکام استراکچر مهم ترین مساله ایست که در این مرحله بایستی مدنظر قرار بگیرد . دیوار مورد نظر بایستی از لحاظ مقاومت به اندازه ای باشد که هم وزن استراکچر وال هنگ و هم وزن کاسه را موقع استفاده بتواند تحمل کند.

پس از ترازبندی پیچهای استراکچر را روی دیوار نصب کرده و لوله خرطومی فاضلاب وال هنگ را به لوله فاضلاب آماده شده وصل میکنیم. پایه های استراکچر قابل رگلاژ ارتفاع هستند . با توجه به ضخامت دیوار مورد استفاده, ضخامت استراکچرها نیز متفاوت بوده و بین 7 تا 14 سانتیمتر متغیر میباشند. بعد از نصب وال هنگ فلاش تانک ایران در قسمت های استراکچر نوبت به کاشی کاری میشود.

نصب کاسه وال هنگ

بعد از نصب استراکچر و بعد از اتمام کار بنایی و ساختمانی مرحله نصب وال هنگ فلاش تانک ایران میرسد که بوسیله دو پیچ در بدنه به به دیوار وصل میشود. سپس شلنگ آب پرکن فلاش تانک به مخزن نصب میشود. بعضی از کارخانه های خارجی یک پایه نگه دارنده برای نصب کاسه تعبیه میکنند که همراه وال هنگ میباشد. اما از نصب پیچ در کف سرویس بهداشتی بایستی اجتناب شود.

به غیر از کاسه , یک وال هنک دارای یک باکس تنظیم و تعمیر است که در قسمت فوقانی مخزن برای شوت کردن آب و تخلیه کاسه توسط کاربر مورد استفاه قرار میگیرد . پس از تنظیمات مورد نظر کلیدهای جعبه کنترل روی آن نصب خواهد شد.

اجرت نصب وال هنگ

اجرت نصب وال هنگ فلاش تانک ایران بستگی به میزان کار انجام شده دارد. در صورت نصب کاسه به تنهایی هزینه نصب کاسه بین 400 تا 500 هزار تومان است. لوله کشی و نصب  استراکچر وال هنگ نیز به غیر از هزینه نصب شیرالات توکار و کنده کاری تقریبا بین 2 تا 3 میلیون تومان اجرت دارد. به طور کلی از آنجا که نصب وال هنگ فلاش تانک ایران و دیگر برندها نیازمند تجربه و زمان زیادی است, هزینه نصب توالت فرنگی وال هنگ نسبت به دیگر لوازم بهداشتی بسیار بیشتر است.

در صورت نیاز به تعمیرات , لوله کشی و نصب وال هنگ فلاش تانک ایران و سایر برندهای ایرانی و خارجی با خدمات لوله کشی تهران پایپر تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 270
  • بازدید ماه : 950
  • بازدید سال : 13,266
  • بازدید کلی : 82,224