loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 80 سه شنبه 18 مرداد 1401 نظرات (0)

طریقه نصب فلاش تانک

در این نوشته به بررسی نحوه و طریقه نصب فلاش تانک میپردازیم. ابتدا لازم است کاربرد فلاش تانک و ساختار آنرا بشناسیم. فلاش تانک یک مخزن آب است که برای تخلیه شترگلویی فاضلاب توالت ایرانی از فضولات دفع شده توسط کاربر استفاده میشود. همانطور که در مقاله روش نصب و تعویض شترگلویی گفتیم, در توالت های ایرانی برای جلوگیری از ورود بوی بد به داخل محیط بایستی همواره مقداری آب در شترگلویی وجود داشته باشد, به همین منظور و پس از استفاده از سرویس بهداشتی توسط استفاده کننده سرویس بهداشتی با کشیدن طناب یا زدن دکمه فلاش تانک حجم زیادی آب بین 6 تا 12 لیتر آب از طریق لوله های رابط بین فلاش تانک و کاسه توالت ایرانی وارد کاسه و شترگلویی شده و ضمن شستشوی و خارج کردن محتویات کاسه و شترگلویی فضولات را به سمت لوله کشی فاضلاب انتقال داده و شترگلویی را از آب تمیز پر میکند. این فرآیند موجب میشود که علاوه بر تمیز شدن کاسه و لوله های اطراف , به جای آب کثیف درون شترگلویی, آب عاری از جامدات و پسابهای جایگزین شده و هیچ بویی از سمت فاضلاب بروز نکند.

آموزش طریقه نصب فلاش تانک جزو دسته بندی نصب شیرالات محسوب میشود, اما به طور کلی جزو کارهای نصب تجهیزات بهداشتی طبقه بندی میشود.

به طور کلی دو نوع فلاش تانک روکار و توکار وجود دارد که بسته به انتخاب مالک و کارفرما بایستی قبل از عملیات کاشی کاری و در هنگام نصب کاسه توالت نوع فلاش تانک مشخص شود. البته در نصب فلاش تانک اغلب از فلاش تانک های روکار استفاده شده و به دلیل گران قیمت بودن فلاش تانک توکار کمتر نصب میشود. ضمن اینکه طریقه نصب فلاش تانک توکار نیاز به پیش بینی های فنی و ساختمان داشته و یک کار تخصصی لوله کشی و شیرالات محسوب میشود.

برای آشنایی با روش های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی روی لینک کلیک کنید.

طریقه نصب فلاش تانک

طریقه نصب فلاش تانک روکار

نصب فلاش تانک روکار کار خیلی مشکلی نیست اما نیاز به تجربه و همچنین رعایت جزییات دارد. در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی بایستی لوله منتهی به سوراخ آبریز فلاش تانک نصب شده تا بعدا در هنگام نصب فلاش تانک آماده نصب فلاش تانک باشد. معمولا قطر این لوله سایز 4 یا 5 است اما بهتر است در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی فلاش تانک خریداری شده همراه باشد تا با استفاده از لوله های فابریک آن این کار انجام شود. 

مرحله اول از نصب فلاش تانک انتخاب محل دقیق نصب فلاش تانک است. بهترین محل برای نصب فلاش تانک در راستای کاسه توالت ایرانی است. در صورتی که فکر میکنید که نصب فلاش تانک هنگام نشستن و برخاستن اشخاص روی کاسه ممکن است باعث مزاحمت و برخورد با سر آنها شود بایستی محل نصب را به بخش جانبی کنار کاسه انتقال دهید و یا از فلاش تانک های با ضخامت کمتر استفاده کنید.

مرحله بعدی نصب فلاش تانک نصب شابلون یا گیره ای است که فلاش تانک روی آنه قرار میگیرد. این قطعه پلاستیکی در داخل بسته بندی و کارتن فلاش تانک بوده و برای نصب با رعایت شاقول و ترازبندی با علام گذاری و سوراخ کاری روی دیوار محکم میشود.

بخش بعدی از نصب فلاش تانک , نصب شناور و مکانیزم تخلیه فلاش تانک است. تنظیم ارتفاع شناور فلاش تانک نیز بایستی در هنگام تست و آب بندی انجام شود.

سپس به سراغ وصل کردن شیر پیسوار و شلنگ آن به فلاش تانک و زیر ورودی آن به شناور فلاش تانک میرویم.

در بخش نهایی نیز لوله بیرون آمده از کاسه توالت ایرانی توسط لوله های داخل فلاش تانک به فلاش تانک نصب شده و در صورت نیاز از زانو و اتصالات موجود استفاده میکنیم. در هنگام نصب این لوله و اتصالات دقت کنید که جهت عبور آب از فلاش تانک به سمت کاسه بوده و به همین دلیل اتصالات مادگی در جهت زیرین کار قرار میگیرند.

در پایان تست آبگیری و تخلیه فلاش تانک را انجام داده و در صورت نیاز ارتفاع شناور را که تعیین کننده میزان پرشدن مخزن است را تنظیم میکنیم.

ارتفاع نصب فلاش تانک

ارتفاع نصب فلاش تانک بسته به ارتفاع سقف سرویس بهداشتی متغیر بوده و به طور کلی نمیتوان ارتفاع فیکس و دقیقی برای نصب ارایه کرد, اما به طور کلی بایستی قسمت پایین فلاش تانک در حدود 140 تا 170 سانتی متر بوده و در حدی باشد که ضمن عدم مزاحمت برای استفاده کننده سرویس بهداشتی به راحتی قابل استفاده باشد. به همین دلیل ارتفاع نصب فلاش تانک دکمه ای و طنابی در حدود 150 تا 160 سانتیمتر را میتوان بهترین ارتفاع دانست.

نحوه نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت

بدون وجود لوله بیرون آمده از کاسه نصب فلاش تانک شدنی نبوده و در صورت وجود هر نوع لوله ای اعم از لوله عصایی یا لوله فابریک فلاش تانک بایستی لوله و اتصالات در جهت خروج آب از فلاش تانک به سمت کاسه توالت ایرانی انجام شود. معمولا نیازی به استفاده از چسب برای آب بندی وجود نداشته و فقط در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی یک لاستیک آب بندی درون کاسه قرار میگیرد. در نصب و تعویض کاسه توالت ایرانی بایستی آب بندی و نصب لوله فلاش تانک به کاسه با دقت و حوصله انجام شده تا از نشت آب جلوگیری شود, وگرنه باعث تحمیل تخریب و هزینه های زیادی میشود.

اصول طریقه نصب فلاش تانک روکار و توکار با هم یکسان بوده و برای آشنایی به نصب فلاش تانک توکار بهتر است , مقاله نصب وال هنگ فلاش تانک ایران را مطالعه نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 359
  • بازدید ماه : 1,039
  • بازدید سال : 13,355
  • بازدید کلی : 82,313