loading...
خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189
تهران پایپر بازدید : 634 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

در این مطلب به آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید پلاستیکی یا پلیمری پلی پروپلین میپردازیم . در این روش اتصال لوله که یک نوع جوش تو در تو میباشد یک لایه خارجی از لوله و یک بخش داخلی از اتصال را با ذوب کردن به درون هم فشار میدهیم و ثابت نگه میداریم تا اتصال آب بندی شود . این نوع لوله کشی برای لوله کشی آب سرد و گرم و پکیج و شوفاژ  بکار برده میشود . نوع دیگر از لوله کشی اتویی لوله کشی پلی اتیلن جوشی بوده که مصرف آن لوله کشی فاضلاب ساختمان میباشد . تعمیر و اتصال لوله سفید بایستی با همجنس خود انجام شود و تعمیر لوله پلی اتیلن نیز معمولا با لوله پلی اتیلن صورت میگیرد . البته لوله پلی اتیلن فقط برای فاضلاب بکار نمیرود و لوله کشی گاز با لوله پلی اتیلن نیز یکی از مواردی است که در خط انتقال گاز بین شهری توسط پیمانکاران صورت میگیرد .

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

در آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید بایستی ابتدا با اتصالات لوله کشی آب آشنا شوید . سایزبندی لوله کشی نیز یکی از مواردی است که برای اجرای لوله کشی و تهیه اجناس لوله کشی مهم است . به طور کلی پیش ازشروع لوله کشی یک طرح مکتوب یا حداقل شفاهی برای خود در نظر بگیرید تا در میانه راه به مشکل برنخوردید . این که کجا از چه اتصالی و به چه منظوری استفاده کنید بسیار مهم میباشد .

آموزش اتصالات لوله کشی آب 

در این بخش به شما قطعات لوله کشی و هدف از استفاده آنها را بازکو میکنیم . زانو که یکی از پرمصرفترین اتصالات در لوله کشی آب شوفاژ و حتی فاضلاب میباشد , به منظور تغییر جهت مورد استفاده قرار میگیرد . زانو 90 درجه برای تغییر مسیر بیشتر و زانو 45 درجه برای تغییرات در لوله کشی به صورت مایل مورد استفاده لوله کشها قرار میگیرد . سراهی نیز یک اتصال است که برای انشعاب گرفتن از لوله ها و توزیع  لوله کشی آب کاربرد دارد . 

بوشن مساوی یا اتصال بین دو لوله کارش وصل کردن  بین دو لوله همسایز یا تبدیل کردن به سایز قطرهای لوله کشی است.بوشن تبدیل که وظیفه تبدیل از یک سایز لوله کشی را به قطر دیگر دارد. به عنوان مثال اگر لوله 20 را میخواهید به لوله 25 تبدیل کنید بایستی یک بوشن 25 به لوله 25 جوش داده و سپس تبدیل 25 در 20 را از یکطرف به بوشن 25 و ازسمت دیگر به لوله 20 نصب کنید. سراهی تبدیل هم وظیفه انشعاب گیری از لوله اصلی به یک لوله کوچکتر از خود را دارد .

آموزش لوله کشی پلاستیکی ساختمان

بعد از نصب دستگاه جوش روی پایه، اول قالب متناسب با قطر لوله مربوطه را تمیز کرده و سپس روی راکت اتو لوله نصب کنید. به صورتی که تماس کاملی بین المنت اتو ولقمه حاصل شود. برای استفاده از حرارت اتو از قطعاتی به نام لقمه یا پارچه اتو در لوله کشی پلاستیکی ساختمان استفاده میشود .

قالبهای بیشتر از قطر 32 باید در قسمت میانی صفحه المنت نصب شوند. لقمه ها را با آلن ویژه محکم کنید. برای محکم کردن قالب یا شابلون از انبر دست و وسایل فلزی که به پوشش تفلون لقمه آسیب می رساند استفاده نشود.

رویه  پارچه اتو ا از جنس تفلون که ماده ای ضدحرارات است میباشد وبا ازبین رفتن آن ممکن است در هنگام انجام جوش چسبندگی ایجاد شود پس بهترست مراقب روکش قالبهای اتو لوله کشی باشید.

لوله را صاف و بدون هیچ برآمدگی و زایده ای با قیچی لوله کشی طبق اندازه برش داده با توجه به خطی که روی لوله و اتصال است و بخاطر مطمین شدن از تراز بودن وشاقول بودن لوله کشی داخل قالبها قرار داده و اتو میکنید.

عمق جوشکاری را در انتهای لوله به وسیله مداد وشابلون مشخص نمائید.

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

درجه حرارت اتو لوله کشی

دمای اتو چیزی حدود 200 تا 280 درجه میباشد که بهترین درجه حرارت دمای 250 درجه میباشد. هرچقدر سایز و قطر لوله ها بیشتر شود مدت زمان ودرجه حرارت بیشتر میشود.

زمانی بین 4 تا 10 ثانیه لازم است تا لوله و اتصالات به درجه مورد نظر رسیده و لوله و اتصال آماده جوش شوند. برای لوله های با قطر پایین زمان کمتری لازم است و اگر بیشتر نگهدارید باعث میشود که اتصال و لوله آسیب ببینند.

مدت دقیق در اتوهای مختلف ممکن است متفاوت باشد برای همین میتوانید ابتدا قلق گیری کرده و بعداز اینکه زمان دقیق اتوی خود را پیدا کردید اقدام به جوش لوله نمایید.

مدت زمان طول جوش از وقتی که  لوله و اتصال در داخل  پارچه  وارد می شود ، شروع میشود. پس از گرم شدن لوله و اتصال ، آنها را فورا از لقمه خارج نموده و بدون هبچ گردشی بلافاصله به یکدیگر متصل و دست های خود را به مدت لازم جهت جوش خوردن ثابت نگه دارید توجه کنید ,که در هنگام لوله کشی ، لوله را بیشتر از قسمت نشان زده شده به داخل اتصال فشار ندهید ، در غیر این صورت قطر داخل لوله کم شده و در صورت فشار بیش از حد لوله کور میشود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ فاضلاب نصب و سرویس موتورخانه شوفاژ پکیج کولر آبی گاز اسپلیت نصب شیرالات لوازم بهداشتی رادیاتور سراسر تهران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 323
  • بازدید ماه : 1,003
  • بازدید سال : 13,319
  • بازدید کلی : 82,277